Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dat zal het niet zijn want op een andere nieuwe transponder kon daarna wel een nieuw kanaal worden ingeladen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Geplaatst:

Oei, daar zit ik al boven. 3215 tv kanalen en 620 radio kanalen. Ik heb zojuist een update gedaan van een transponder waar een nieuw kanaal op staat en die werd probleemloos ingeladen.

Dat zal het niet zijn want op een andere nieuwe transponder kon daarna wel een nieuw kanaal worden ingeladen.

Zoals ik het begrijp is er een zender toegevoegd aan een transponder die al op de tv aanwezig was. Dus nieuwe transponder lukt niet, nieuwe zender op bestaande transponder lukt wel. Kortom er kan een begrenzing zitten op het aantal transponders. Dat is dus een testje waard.

Groeten van de zolder.

Geplaatst:

Ja en dat heb ik vandaag gedaan. Alle gecodeerde transponders op de Astra 2 eraf gegooid, dan de 11579 H ook verwijderd en weer ingeladen, resultaat transponder ingeladen met 0 tv en 0 radio zenders . Daarna een andere transponder met veel fta zenders verwijderd en daarna weer ingeladen en alle zenders stonden weer netjes in de lijst. Op de hotbird en astra 1 staan ook nogal wat gecodeerde transponders die ik eraf kan gooien. Zal de volgende dagen daar ook een en ander eens uittesten.

Geplaatst:

Dus geen plek tekort. Je krijgt een lock met goed signaal dus de schotel staat goed (genoeg).

Zet de tuner eens een minuut uit nadat je de transponder hebt verwijderd en voordat je hem opnieuw inlaadt. Met computertjes is dat soms nodig.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Geplaatst: (aangepast)

11579H (is 11584H intussen, trouwens) en 12522V zijn helemaal identiek inclusief SID's en PID's.

Als ik me goed herinner bestaat er "inferieure" decoder software die daar niet mee overweg kan.

Probeer de 12522V transponder eens eerst te verwijderen, en dan 11584H scannen.

aangepast door hvdh

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Geplaatst:

@ hvdh .Eindelijk het probleem is opgelost , eerst de 12522V verwijdert en dan de 11579H gesand en ja de zenders stonden netjes in de lijst. Als ik nu de 12522V  scan, dan laadt hij de zenders niet in. De tv kan dus niet overweg met 2 identieke transponders.

Bedankt aan allen voor de respons.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Net gelezen op Kingofsat dat transponder 11579H nu 11585H zou zijn. Heb dit nog niet verandert , maar blijf wel stations ontvangen. Zal waarschijnlijk een schrijffout zijn.

Geplaatst:

Ik zei 2 weken geleden toch al dat 11579 H verschoven was naar 11584 H?

Voor de meeste ontvangers maakt bij zo'n brede transponder een paar MHz ernaast niet veel uit, de lock komt evt. wat langzamer.

12522 V is trouwens niet afgeschakeld, naast 4 gecodeerde zenders is CNN nu te zien (ID: 50220), micchien gaat die t.z.t. ook verhuizen van de huidige 12051 V.

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Geplaatst:

Inderdaad en Lyngsat zette ook zoiets op hun lijst. Wat ik me wel afvraag , of deze verandering van transponder en van vertikale pol. naar horinzontale pol., invloed heeft op de ontvangst. Ikzelf merk het niet, maar ja ik zit ook heel dicht tegen Groot Britanië.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen