Ga naar inhoud


Nederlandse Tv in het buitenland


Martind

Aanbevolen berichten

Zover ik begrijp moet je een adres hebben in Nederland en een nederlandse bankrekening ( voor automatische betaling) wil je bijvoorbeeld canal digital NL ontvangen met oa. de nederlandse zenders ( Ned, rtl, sbs enz..)

Maar ja nu lees ik dit hier:   http://www.canaldigitaal.nl/nederlandse-televisie-in-het-buitenland/       "woon je in het buitenland...."   ....Dan vraag ik me af hoe zit dat nu allemaal met die regelgeving? En waarom moet je een nederlands adres hebben (als je gewoon nederlander bent die in het buitenland woont)?

Zie het probleem er niet mee..... zoveel nederlanders die op vakantie zijn en daar CD ontvangen, jawel ze hebben het wel op een nederlands adres staan, maar wat maakt dat nu uit!?

 

Heb eens een verhaal gehoord van iemand die in zweden woonde en zelf deen was... hij wilde de deense Cd ontvangen op een zweeds adres. Hij moest bij aanvraag een copy van zijn paspoort mee sturen waaruit bleek dat hij deen was... en toen was er geen enkel probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Dan heb je als leverancier een probleem met een buitenlandse klant met een buitenlandse bank.

 

Er is nog een klein probleempje, de B.T.W.

Wanneer je een dienst levert in het buitenland ben je BTW plichtig in dat land en zal je allerlei fiscale en boekhoudkundige maatregelen moeten treffen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom btw plichtig in een ander EU land? Je kunt toch ook een abonnement nemen op tijdschriften/kranten in een willekeurig EU land en dan betaal je btw in het land waar  het bedrijf is gevestigd. Het risico op wanbetaling is nihil aangezien je maandelijks vooruit betaalt, geen betaling=afsluiten en nu de Europese incasso een feit is kan elk bedrijf in de EU gemakkelijk incasseren vanaf elke rekening in de EU. Dat doet het Luxemburgse M7 nu ook voor de CanalDigitaal klanten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat is niet juist, je betaald de BTW gewoon daar waar je de dienst afneemt.

 

Jouw verhaal gaat alleen op als je buiten de EU producten of diensten afneemt, of als je een bedrijf met BTW nummer hebt.

 

Internationaal je incasso's regelen is wel degelijk juridisch lastig, kostbaar en tijdrovend.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog steeds abonnementen in Nederland lopen, terwijl ik in Frankrijk woon. De enige extra kosten zijn verzendkosten en de BTW is uiteraard Nederlands. Ook online abonnementen of andere diensten zijn zo af te sluiten. Bijna iedereen koopt toch ook wel eens iets in het buitenland en betaalt gewoon de btw van het land waar het bedrijf gevestigd is, niet in Nederland. Alleen bij invoer van buiten de EU zou je btw en evt invoerheffing moeten betalen. Koop iets in Duitsland en je betaalt slechts 19% btw.

aangepast door jako87
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je die abonnementen op een nederlands adres staan, of in Frankrijk? Welke verzendkosten spreek je over? 

Nu ja ik woon in een land dat niet bij de EU hoort.... maar heb nog gewoon een nederlandse rekening (waar de abb. kosten van afgetrokken wordt) welke op mijn buitenlandse adres staat. D.w.z ik heb geen nederlands adres meer(CD staat op dit moment op een ander nederlands adres van familie, maar wil dit op mijn eigen adres zetten hier in het buitenland- wat dus de achterliggende vraag is van dit thema)), wel een nederlandse rekening, en ben nog steeds nederlander :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verzendkosten van tijdschriften en uiteraard sturen ze die naar mijn adres in Frankrijk waar het abonnement op geregistreerd staat.

Ik snap werkelijk niet waarom CanalDigitaal in Frankrijk btw zou moeten afdragen als ik het abonnement in Nederland afsluit en in Frankrijk gebruik. Ze hoeven daarvoor immers geen Franse vestiging te openen? , dat is nu juist 1 van de voordelen van de EU: je betaalt btw waar je het product of dienst koopt en hoeft niets in te voeren of extra te betalen in elk ander EU land.

 

Voor een bedrijf ligt dat uiteraard anders, maar dan importeer je goederen of diensten zonder btw die je vervolgens weer verkoopt in een ander land met afdracht van btw volgens de regels van dat land.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer jij als Nederlands bedrijf in Frankrijk een dienst verkoopt en levert ben je in Frankrijk BTW plichtig.

Verkoop jij die dienst aan een particulier welke in Nederland gevestigd is, maar besluit in Frankrijk te kijken heb je daardoor als Nederlands bedrijf geen verplichtingen aan de Franse belastingdienst.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ze gewoon alles regelen op europees niveau die rechten,en gewoon de grenzen open smijten,dan zou er geen problemen meer zijn.Maar ja,we hebben er ook al elvendertig threads over geschreven,en ik vrees,dat het openstellen van de rechten in europa enkel zal voorkomen in mijn dromen en een illusie zal blijven. :(

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

@CeesV: ik geloof er helemaal niks van.

Ik kan zelfs bij Amazon.fr een product bestellen wat door een Duits bedrijf wordt geleverd en krijg dan een rekening uit Duitsland met Duitse BTW . Vrij verkeer van diensten en producten is juist een hoeksteen van de EU. De leverancier wil helemaal niet weten waar ik woon, alleen waar het product afgeleverd moet worden.

aangepast door jako87
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Internationaal belastingrecht is gecompliceerd, maar dit zegt de Nederlandse belastingdienst erover.

http://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/diensten_in_en_uit_het_buitenland/

 

home.gifPrivé Rekenhulpen Diensten in en uit het buitenland Diensten in en uit het buitenland

 

Diensten in en uit het buitenland

Geldt voor u het volgende?

Gaat het om een dienst aan een ondernemer? ja nee bttn_help_normal.gif

Gaat het om een dienst aan een rechtspersoon die geen ondernemer is, maar wel een btw-identificatienummer heeft?
Lees de toelichting. ja nee bttn_help_normal.gif

Ik ben: de dienstverlener de afnemer

Levert u 1 van de volgende diensten? ja nee bttn_help_normal.gif

  • verhuur van een vervoermiddel
  • personen- of goederenvervoer
  • restaurant- of cateringdiensten
  • diensten die te maken hebben met cultuur, kunst, sport, wetenschap, ontspanning of onderwijs
    Lees de toelichting.
  • werkzaamheden aan roerende zaken, waaronder onderzoek door deskundigen
  • bemiddeling in naam en voor rekening van derden
  • diensten die te maken hebben met onroerende zaken
    Lees de toelichting.
  • activiteiten die met goederenvervoer samenhangen, zoals laden, lossen, intern vervoer en soortgelijke diensten

Gaat het om verhuur van vervoermiddelen? ja nee

Vervoert u personen? ja nee bttn_help_normal.gif

Vervoert u goederen? ja nee

Levert u restaurant- of cateringdiensten? ja nee

Levert u 1 van de volgende diensten? ja nee

  • diensten die te maken hebben met cultuur, kunst, sport, wetenschap, ontspanning of onderwijs
  • werkzaamheden aan roerende zaken, waaronder onderzoek door deskundigen
  • activiteiten die met vervoer samenhangen, zoals laden, lossen, intern vervoer en soortgelijke diensten

Resultaat

De dienst is belast in het land waar de dienst daadwerkelijk plaatsvindt. De wetgeving van dat land geldt. Vraag de belastingdienst van dat land of en hoe u aangifte moet doen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...