Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als ik een vrachtje opnamen gepleegd heb, is de volgende dag de LAN instelling verdwenen.

Ik moet dan de box 2 keer opnieuw opstarten, dan werkt het weer.

Heb de switches (beneden eentje en bij de Fritzbox een) gecontroleerd, OK.

Instellingen Fritzbox, OK.

Eerlijk gezegd begrijp ik niet wat opnamen met LAN te maken hebben...

Heb geen NAS of zo.

Met de DM8000 had ik dit ook, daar heb ik 't nooit kunnen oplossen.

Eén opname gaat OK, maar meerdere tegelijk (3 of zo) of een stuk of 5 per avond/nacht en de volgende dag is 't weer prijs.

Het gaat om opnamen op diverse transponders: Ned2, NPO Doc, Nostalgie Net, BBC, Arte etc.

De opnamen zijn prima.

De instellingen zijn volgens mij ook goed:

Tuner A: via ABCD switch naar 3 LNB's elk met 4 uitgangen, op Triax 110cm met rail.

Tuner B: idem, als A

Tuner C: idem, als A

Tuner D: Rotor, neem aan zenderlijst als A

Zou ik misschien de automatische DNS moeten veranderen naar een vaste?

Heb me suf zitten prakkizeren...

Geplaatst:

DNS is in veel gevallen het IP adres van de router

Gateway ook

DHCP kan aan of uit (indien je een vast IP adres voor de VU wilt gebruiken)

eigenlijk zou het enkel de DHCP leasetime kunnen zijn die ertoe lijdt dat je LAN er uit ligt

in sommige landen en bij sommige providers wordt elke nacht een nieuw extern aders toegekent > welke provider?

nog een puntje; heb je eventueel een EPGimport / refresch of crossepg ingesteld via plugin?

ciao

Stay A While

Röyksopp, Susanne Sundfør

Geplaatst:

Het lijkt me een raar probleem,ook omdat je het met een andere ontvanger had.Ik dacht eerst de schuld te zoeken in een fout in de firmware,maar dat sluit ik uit,omdat je ook spreekt van een andere ontvanger.

Ik denk niet,dat het probleem het wisselen is,van het wan adres van je isp,want de mijne veranderd ook iedere nacht,en dar heb ik nog nooit een probleem gehad.Ikzelf werk met vu duo,en maak dagelijks opname's,en een werkloze dm 600 PVR.Beiden staan ingesteld op dhcp nee.Het ip adres blijft keurig in orde.Is het probleem met de huidige ontvanger dezelfde bekabeling/hardware dan met de vorige dm?Ja,dan zou ik toch eens met een utp tester de kabel eens voor de zekerheid controleren.Heb er twijfels over,of deze slecht is,maar ergens heb ik ooit gelezen,meten is weten.Indien mogelijk,zou ik eens de switch één per één met een andere proberen,en zo vindt je misschien het probleem.Of werk je met pwl's?indien ja,dan hou ik het voor mogelijk,dat lan instellingen na enige tijd niet meer werken,maar dan kan ik het nog niet linken aan opname's?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...