Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb deze schotel met 4 Alps lnb.( zie fotos)

nu wil ik graag de volgende sats ontvangen : 13 gr-19gr-23gr en 28gr

nr 1 lnb staat op 28 gr astra

nr 2 staat op 23 gr astra

nr 3 staat op 19 gr astra

nr 4 staat op 13 gr hotbird.

ik heb gebruik gemaakt van http://www.duwgati.com/wavefrontier/index.htm?page=div-auteur

en vorige posts van andere members op het forum, als ook de Holles spreadsheet.

nu krijg ik signaal op alle 4 lnb's, met behulp van satfinder en aston xena 1700 ontvanger.

maar als ik mn dm 500c aansluit krijg ik geen beeld terwijl de satfinder wel optimaal signaal noteert.

heb geprobeerd met enkele lnb uit te richten, dan heb ik wel beeld.

wat doe ik verkeerd?

kan iemand bij helpen hiermee?

post-70178-0-52939600-1402222592_thumb.jpg

post-70178-0-54037100-1402222617_thumb.jpg

post-70178-0-44911100-1402222641_thumb.jpg

• Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Populaire dagen

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

De DM500C is een kabeltuner.

• Like 1

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

Voor meer info kijk hier even

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst: (aangepast)

Maar het is helemaal geen 90cm-schotel. Het is gewoon de Maximum E85 van 71cm hoog en 91cm breed. Deze geeft lang niet zo veel versterking als een 85cm-schotel zoals een Triax 88 van 85cm breed.
Het is wel een multifocus schotel.
Op hoeveel graden heb je de schotelskew ingesteld?

In welke regio staat de schotel?

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

op 19 gr krijg ik 90%

op 23 , 28, en 13 gr tussen de 70 en 80%

Ik bedoel DM 500S

Ik vermoed dat diseqc instelling van de DM500S niet correct is ingesteld of een probleem met een softcam. Immers u krijgt wel signaal/beeld op de aston xena 1700.

Geplaatst:

Als U met een lnb uitricht, bijvoorbeeld op Astra 1, ontvangt U dan ook de zenders (in dit geval veel Duitse) van de Astra 1. Toen ik aan het tobben was vond ik van alles, maar had ik ineens Engelse zenders, dus dat was niet goed ( Astra 3) . Het is natuurlijk handig om te weten of dat al goed gaat. Als U een zender heeft kunt U op kingofsat opzoeken of U op de juiste satteliet zit. Verder vraag ik mij af of de schotel schuinstand goed staat, als ik de foto's bekijk heb ik het idee dat de Lnb voor Astra 28gr lager staat dan de rest, en die moet juist het hoogste staan.

Fuba Daa850 met multifeed , Vu+duo 4k se met dvb s en dvb c. Vti 15

Geplaatst:

RKrijnen vraagt:

"Verder vraag ik mij af of de schotel schuinstand goed staat, als ik de foto's bekijk heb ik het idee dat de Lnb voor Astra 28gr lager staat dan de rest, en die moet juist het hoogste staan."

Inderdaad RKrijnen, daarom vroeg ik in bericht 8 al op hoeveel graden de schotelskew staat ingesteld want volgens mij staat die precies de verkeerde kant uit. Ook de skew van de lnb's zelf staan de verkeerde kant uit, positief i.p.v. negatief.
Het zou hooguit nog kunnen als de schotel ergens in Polen staat.

Geplaatst:

Maar het is helemaal geen 90cm-schotel. Het is gewoon de Maximum E85 van 71cm hoog en 91cm breed. Deze geeft lang niet zo veel versterking als een 85cm-schotel zoals een Triax 88 van 85cm breed.

Het is wel een multifocus schotel.

Op hoeveel graden heb je de schotelskew ingesteld?

In welke regio staat de schotel?

die staat in Zundert. wat bedoel je met mutifocus.

bedoel je dat ik daarom geen beeld krijgt omdat hij niet versterkt?

op de foto staat de schotel op 28.2 gr.

Ik gebruik nu alleen 1 van de lnbs omdat het niet lukte op alle 4 beeld te krijgen.

De schotel skew was 10 gr lager in het oosten.

maar ik heb alles terug gezet zodat ik beeld kreeg op 28.2

Geplaatst:

Als U met een lnb uitricht, bijvoorbeeld op Astra 1, ontvangt U dan ook de zenders (in dit geval veel Duitse) van de Astra 1. Toen ik aan het tobben was vond ik van alles, maar had ik ineens Engelse zenders, dus dat was niet goed ( Astra 3) . Het is natuurlijk handig om te weten of dat al goed gaat. Als U een zender heeft kunt U op kingofsat opzoeken of U op de juiste satteliet zit. Verder vraag ik mij af of de schotel schuinstand goed staat, als ik de foto's bekijk heb ik het idee dat de Lnb voor Astra 28gr lager staat dan de rest, en die moet juist het hoogste staan.

op de foto gebruik ik nu 1 lnb voor 28.2 gr.

Ik heb toen alles terug gezet (skew etc).

De rail moet toch waterpas staan volgens de handleiding van duwgati.

Geplaatst:

RKrijnen vraagt:"Verder vraag ik mij af of de schotel schuinstand goed staat, als ik de foto's bekijk heb ik het idee dat de Lnb voor Astra 28gr lager staat dan de rest, en die moet juist het hoogste staan."

Inderdaad RKrijnen, daarom vroeg ik in bericht 8 al op hoeveel graden de schotelskew staat ingesteld want volgens mij staat die precies de verkeerde kant uit. Ook de skew van de lnb's zelf staan de verkeerde kant uit, positief i.p.v. negatief.

Het zou hooguit nog kunnen als de schotel ergens in Polen staat.

op de foto staat hij op 28 astra 2 .

Ik gebruik alleen nr 3 lnb.

Toen het mij niet lukte heb ik alles terug gezet. daardoor lijkt hij te wijzen naar Polen :-)

Geplaatst:

Dus met lnb 3 ontvangt U Engelse zenders van 28.2? Dat zou lnb 1 moeten zijn die dat ontvangt, op lnb 3 moet Astra1 (19gr) dus de Duitse zenders moeten zijn.

De rail blijft recht ten opzichte van de schotel, bij deze schotel kantelt heel de schotel mee, met als resultaat dat lnb nummer 1 hoger staat ten opzichte van lnb nummer 4.

Nu heb ik zelf geen e85 schotel, en ik weet niet hoeveel graden het gekanteld moet worden, maar het lijkt mij handig om eerst de goede sateliet met de goede lnb te ontvangen en van daaruit verder te werken.

Fuba Daa850 met multifeed , Vu+duo 4k se met dvb s en dvb c. Vti 15

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen