Ga naar inhoud


hoe ons het best beveiligen (elecktronisch matteriaal) tegen blikseminslagen?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Nou zoveel onzin is dat niet hoor,

Natuurlijk zijn er plaatselijke of landelijke voorschriften en bij stalen antennes, stalen schotels dan kan ik me er iets bij voorstellen zodra deze mogelijk een lager potentiaal gaan vormen als de omgeving.

Bevindt er zich in jouw omgeving al iets met een lager aardpotentiaal dan wat jij hebt dan kan die goede aarde wel degelijk leiden tot juist extra inslagen die er voorheen nooit geweest zijn en die er ook niet zouden zijn gekomen als je de aarde niet had aangelegd.

 

De kreet van de kans dat het 2 keer op dezelfde plek inslaat heel klein is klopt dan ook van geen kant.

Juist als er al een keer een inslag is geweest is de kans vele malen groter dat deze nog een keer komt.

 

Maar staat er bij jou in de omgeving ergens een hoge kraan, een buurman met een hoge antenne, hoge berkenbomen enz. dan is de kans dat het bij jou inslaat meestal erg klein en die kans verhoog je juist door iets te creëren waardoor jij het laagste aardpotentiaal van de hele omgeving krijgt.

 

Vroeger nooit met natuurkunde met de van de graaf generator gespeeld?

Het was natuurlijk leuk om de meiden met lange haren te zien als die die bol vastpakten maar het was pas echt stoer om de vonk naar je vingertop over te laten springen.

Als je dan gewoon in de buurt kwam met droge of natte handen zag je het verschil al in de afstand waarover de vonk over kon springen, maar pakte je de waterkraan of gasleiding vast dan werd de afstand bijna 2 keer zo groot omdat jij dan op dat moment een veel lager potentiaal had gekregen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...