Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik weet niet of het onweer van gisterennacht hier voor iets tussen zit, maar sinds deze morgen is het signaal van eenHD (Astra3 - 12187H) bij mij toch wel beneden alle peil. Ik haal amper een 9.8 - 10 dB ipv 11.5 - 12 dB daarvoor. Vreemd genoeg haal ik op de andere TP's op Astra 3 en Astra 1 dezelfde signaalwaardes als voorheen. Op VTM HD en Ketop12 haal ik nog altijd 11.5 - 12 dB. Ook mijn Astra2 TP's komen met (sterkere) signaalwaardes binnen.

Zijn er nog met dit fenomeen of ga ik mijn schotel moeten bijregelen?

Indien ja, wat valt er dan eigenlijk aan te regelen aangezien het hier om een enkele TP (12187H) lijkt te gaan?

Alvast bedankt voor de feedback,

Peter

Vu+ Duo ~ 2xDVB-S2 ~ OpenPli 4.0
Triax T78 ~ 13E (Quad Platinum) - 19,2E (Quad Alps) - 23,5E (Quad Alps) - 28,2E (Quad Platinum)

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Ik heb niets gemerkt. 15,2dB op 88cm schotel.

Geplaatst:

Misschien toch even lezen via https://twitter.com/frankdeboosere wat het onweer kan betreffen.

Is het niet mogelijk,dat bij deze extreme ? hitte,een lnb minder signaal afgeeft (ik bedoel eigenlijk dat de werking van een lnb minder kan zijn door het warme weer?)

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

sattv4iedereen schrijft:

"Is het niet mogelijk,dat bij deze extreme ? hitte,een lnb minder signaal afgeeft (ik bedoel eigenlijk dat de werking van een lnb minder kan zijn door het warme weer?)"

Nee, dan zouden we in Zuid-Spanje de zenders nooit fatsoenlijk kunnen ontvangen en geloof me in Zuid-Spanje kun je de Astra 19,2 probleemloos met een 60cm-schotel ontvangen net als in Nederland.
En wat noem je extreme hitte? 38 of 40 graden Celcius? Bij deze temperaturen kun je inderdaad verminderde ontvangst hebben maar dat komt door de atmosfeer gesteldheid en niet door de temperatuur. Vandaar dat ik ook altijd pleit voor een ruim bemeten schotel in Zuid-Spanje. Ik baal ervan om tijdens die extreme weersomstandigheden vooral de zenders met DVB-S2, 8PSK, FEC 5/6 op de Astra 23,5 voor zeker 4 uur te moeten missen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen