Alex1970 Geplaatst: 9 juni 2014 Geplaatst: 9 juni 2014 In een cables.xml staat dit: <cables><cable name="UPC - Rotterdam" satfeed="true" flags="1"><transponder frequency="132000000" symbol_rate="6900000" fec_inner="0" modulation="5"/> enz. Wat zijn de parameters 'satfeed' en 'flags' bij de cable name? En welke waardes staan voor wat bij de transponder-regel parameters 'fec_inner' & 'modulation'. Ik gok zo dat modulation is 1 = QAM16 2 = QAM32 3 = QAM64 4 = QAM128 5 = QAM265? en fec_inner is de error correctie, waarbij 0 = geen error correctie, maar wat is fec_inner=1 (en verder nog meer?) Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
Tuurtje Geplaatst: 10 juli 2014 Geplaatst: 10 juli 2014 Sjaak ik weet niet waar je dit idee vandaan hebt, maar enigma2 werkt wel degelijk met cables.xml. plaatsen in: /etc/tuxbox Is gewoon identiek aan sat, of blindscan of xml frequentie file Tuurtje
Tonskidutch Geplaatst: 4 augustus 2014 Geplaatst: 4 augustus 2014 sjaak(k), doe me een lol en open de teresstrial.xml maar eens, daar zitten de transponders voor Kabel in opgenomen... terwijl men die gegevens tijdje terug netjes splitste in een eigen bestand, namelijk de cables.xml dus de gegevens worden wel degelijk gebruikt... doe de test op de som en edit dat bestand maar eens en wis alles betreffende KABEL dan wil ik wel eens zien of je nog kunt scannen op de Kabel naar zenders. onderstaand zie je dat ik ook geen cables.xml in het mapje heb staan betekend echter niet dat die gegevens niet nodig zijn indien je een DVB-C tuner in je box hebt Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Tonskidutch Geplaatst: 19 augustus 2014 Geplaatst: 19 augustus 2014 en om nog een andere spraakverwarring of vergissing op te helderen indien die enkel uit de satellite.xml of terrestrial.xml zijn gegevens haalt, met een Openpli 4.0 image dan kun je linea recta allus uit een goed opgebouwde cable.xml daarin copy<>pasten, en zo over die niet werkende gegevens schrijven meerdere mensen kunnen een xml bestand editen, anderen wederom weten niet hoe. Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen