Ga naar inhoud

Dreambox vragen van nieuwe gebruiker

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds een paar dagen een Dreambox DM800HD SE als alternatief voor de Horizon. Na een paar dagen, heb ik een paar vragen.

De ontvangst via de Dreambox is minder goed dan via de Horizon, het beeld is soms wat schokkerig en het beeld loopt wel eens vast, vooral op de HD kanalen. De kabels zijn hetzelfde gebleven; alles Koka 799, Hirschmann connectoren, Hirschmann versterker etc.

Wat zou de ontvangst kunnen verbeteren?

Ik wilde de Dreambox tevens gebruiken als mediaplayer om bestanden vanaf mijn NAS te streamen.

Bij een MKV bestand komt vaak de ondertitel niet in beeld; is hier iets aan te doen?

Ik wilde de NAS tevens gebruiken als standaard locatie om opnames op te slaan maar tijdens het opnemen kan ik op de Dreambox geen andere zender selecteren. Ik krijg dan de melding dat er geen vrije tuner beschikbaar is. Klopt dit of is dit een instelling? Als het klopt, is hier een oplossing voor?

Alvast bedankt voor de hulp.

Geplaatst:

Sinds een paar dagen een Dreambox DM800HD SE als alternatief voor de Horizon. Na een paar dagen, heb ik een paar vragen.

De ontvangst via de Dreambox is minder goed dan via de Horizon, het beeld is soms wat schokkerig en het beeld loopt wel eens vast, vooral op de HD kanalen. De kabels zijn hetzelfde gebleven; alles Koka 799, Hirschmann connectoren, Hirschmann versterker etc.

Wat zou de ontvangst kunnen verbeteren?

Ik wilde de Dreambox tevens gebruiken als mediaplayer om bestanden vanaf mijn NAS te streamen.

Bij een MKV bestand komt vaak de ondertitel niet in beeld; is hier iets aan te doen?

Ik wilde de NAS tevens gebruiken als standaard locatie om opnames op te slaan maar tijdens het opnemen kan ik op de Dreambox geen andere zender selecteren. Ik krijg dan de melding dat er geen vrije tuner beschikbaar is. Klopt dit of is dit een instelling? Als het klopt, is hier een oplossing voor?

Alvast bedankt voor de hulp.

De dreambox geeft perfect beeld lijkt me sterk dat de kanalen vastlopen op hd of heb je de box op markplaats gekocht ?

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Geplaatst: (aangepast)

Bedankt voor de reactie.

Ik heb de box bij ########## gekocht; slechte keuze?

aangepast door Michel
Geen verwijzingen naar winkels!
Geplaatst:

Ok dat zou jammer zijn. Hoe kan ik dit definitief vaststellen?

Geplaatst:

Op basis van deze oudere pdf zou ik idd een originele Dreambox hebben.

De box zit in een zwarte doos met zilverkleurige letters en er staat gewoon Dreambox op.

Als de Genuine Dreambox plug‐in nog bestaat kan ik dat misschien nog proberen.

Ik heb de box nog niet opengeschroefd.

Geplaatst:

Op basis van deze oudere pdf zou ik idd een originele Dreambox hebben.

De box zit in een zwarte doos met zilverkleurige letters en er staat gewoon Dreambox op.

Als de Genuine Dreambox plug‐in nog bestaat kan ik dat misschien nog proberen.

Ik heb de box nog niet opengeschroefd.

dat bedoel ik dus met oude link!
Geplaatst:

Ja ik snap het hoor, ze zijn slimmer geworden inmiddels ;-).

Ik zal vanavond de box eens even goed bekijken want ik zit nu op mijn werk.

Geplaatst:

De dreambox geeft perfect beeld lijkt me sterk dat de kanalen vastlopen op hd of heb je de box op markplaats gekocht ?

Met abonnementje erbij?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...