Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Goedendag,

Afgelopen weekend stonden wij op de camping en ik kon niet wachten op mijn schotel (wie ik vooraf thuis hadt geprobeerd en het goed deedt) te installeren.

Statief goed neer gezet schotel geinstalleerd na wat zoeken de satelliet gevonden ontvangst was 65 procent kwailiteit 100 procent volgens mijn philips dsr 7141hd (dus dat moet goed zijn dacht ik) maar geen beeld. Maar wat ik ook deed geen beeld terwijl het astra 1 en de astra 3 balken goed groen waren er misten bij allebei maar 3 blokjes.

Buurman ook met schotelset (wie wel ontvangst hadt)er bij gehaald maar die wist het ook niet.

Wat ik toen wel heb geprobeerd is dat ik mijn ontvanger bij hem aan de schotel heb aangesloten en toen hadt ik wel direct beeld.

Toen maar opgegeven want ik wist het ook niet meer als beginneling wat ik nog meer kon doen.

Schotelset weer meegenomen naar huis toe thuis gelijk gekeken of hij het  hier ook niet meer deedt maar het gekke was ik hadt hem opsteld en ik had gelijk beeld.

Dus mijn vraag is weet iemand van jullie waar dat aan ligt want ik weet het niet.

De schotel is trouwens een triax 64 centimeter met een duo lnb en de lnb stond thuis en op de camping in dezelfde afstelling.

Alvast bedankt

aangepast door jippie79

Geplaatst:

om zeker te zijn van de juiste sat stem ik af op bvn.Die zit alleen op 13E en 19E.Als je dan de 23.5 E moet hebben is het maar een klein beetje bijstellen op een andere zender die daar dan alleen weer op zit.Zo doe ik het enkele keren per jaar en lukt steeds vrij snel.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

jawel hoor.Sommige identieke transponders zitten op beide sats.Je kijkt dan enkel naar de ontvangstwaarde maar hebt de verkeerde zenders erin staan.Daarom dat ik juist bvn neem als richtpunt.Die zit enkel op de 19.2E (of 13E).Of je stemt af op een transponder van de duitse kanalen op 19.2E.
Bv : 12515.25  is een transponder die enkel op 19.2E zit.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen