Ga naar inhoud


Solo2 en opnemen


strop

Aanbevolen berichten

Heb vandaag in Spanje mijn Vu+solo2 ontvangen :) .

Is de eerste maal dat ik met zo een receiver werk , dus denk dat ik het forum nog veel zal nodig hebben :grin: .

Mijn eerste vraag is , als ik programma's wil opnemen ( ik zie zelfs tot 8 programmas opnemen ) of dat ik dan een tweede kabel van schotel naar Solo2 moet leggen , of is 1 kabel voldoende ?

Dank bij voorbaat .

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als jij maar 1 kabel naar de schotel / LNB gebruikt dan kun niet tegelijkertijd TV kijken naar kanaal A en kanaal B opnemen, tenzij de op te nemen kanaal op dezelfde satelliet, transponder zit en ook nog dezelfde polariteit heeft.

 

Tot voor kort lukte dit wel nog met de Nederlandse gecodeerde Canal Digitaal zenders want die voldeden toen aan deze voorwaarde maar inmiddels zijn er al 2 kanalen naar Astra 3 verhuisd dus kun je dan niet opnemen als je tegelijkertijd naar een kanaal op Astra 1 kijkt.

 

Dus wil jij zonder meer naar een willekeurige kanaal kijken en tegelijkertijd een willekeurige kanaal opnemen dan moet je een 2e kabel van de schotel naar de 2e tuner van de SOLO2 leggen.

 

Even afhankelijk naar welke satellieten jij wilt kijken heb je dan in elk geval een Twin LNB nodig voor het aansluiten van 2 tuners.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...