Gast catw Geplaatst: 10 juni 2014 Geplaatst: 10 juni 2014 ADSL probleem Wie weet de oplossing, de vraag is wat is het probleem en waar kan het probleem zitten. ADSL aansluiting 20Mbit momenteel krijg ik, via speedtest, de volgende waardes; Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar Gegevens opgeslagen ? 119.9 KByte/sec (=959 kbps) Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar Gegevens opgeslagen ? 14.5 KByte/sec (=116 kbps) Connection Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar Gegevens opgeslagen ? 710.0 Conn/min Dit is dus rampzalig en een krant lezen op internet is niet te doen, volgens de provider is hun aansluiting goed. De KPN storingsdienst gebeld en die zeiden er is iets mis en we sturen een monteur, deze kon niet veel meer vinden dan dat er geen signaal op zat. Hij heeft alles uitelkaar gehaald en kon alleen zeggen die bovenste aansluiting (1) haal ik los, verbindings kabeltje (2) is er tussenuit. Daarna heeft hij zijn meetkastje, dat gele ding (5), aangesloten op de gele en witte draad van mijn aansluiting (3 en 4). Toen ging hij in de wijkkast , ergens op straat meten, nadat hij terug kwam was hij zelfs in de centrale geweest om te meten en zei dat het aan de software zou liggen. Waarom ging hij, de monteur, dan van de wijkkast naar de centrale om vandaar ook te meten. Voor mij is het nu de vraag waar zou de fout zitten, ik heb de copperje 1616 modem en een pots splitter, de bekabeling tussen aansluitpunt naar modem en splitter zijn alle nieuw.
Gast Mimisiku Geplaatst: 10 juni 2014 Geplaatst: 10 juni 2014 Allereerst! Wat een zooitje! Dat terzijde. Voor ADSL gebruik je aderpaar A en B. De bovenste 2 aansluitingen van de KPN stekker. Gewoon afmonteren en de WCD weer in ere herstellen. Vervolgens de KPN stekker erin met daaraan de RJ11 draad naar de POTS ADSL splitter 'LINE' of 'IN'. Vervolgens de RJ11 plug in de 'DATA' of 'ADSL' stekker van de POTS ADSL splitter naar de RJ11 ingang van je CopperJet ADSL modem. de overgebleven 'PHONE' uitgang van de POTS splitter gaat naar de analoge telefoon... Om te testen pak je de analoge telefoon, neem de hoorn op en luister of je een kiestoon krijgt. Hoor je een hoge fluittoon over de speaker van de telefoonhoorn, dan heb je de ADSL en PHONE op je splitter verwisseld. Hoor je geen kiestoon, dan is er geen telefoonsignaal (kabelbreuk). Hoor je een normale kiestoon dan je CopperJet opstarten. Die geeft na de training signaal.. Dan verbinding testen..
Gast Mimisiku Geplaatst: 10 juni 2014 Geplaatst: 10 juni 2014 Volgens mij zit het signaal op of de wit/oranje lijn of de blauw/rode. sluit je analoge lijn even aan op één van de paren en kijk welke de kiestoon geeft. Let op dat het ADSL signaal wordt afgetapt van het ISRA punt. Dus waar de KPN in je huis komt.
Gast catw Geplaatst: 10 juni 2014 Geplaatst: 10 juni 2014 Dat "zooitje" is alweer netjes opgeruimd, de aansluiting is weer netjes in elkaar gezet door de KPN monteur.De analoge telefoon werkt dus ook weer gewoon en alles is, en was, aangesloten zoals het hoort. Het afdekplaatje van de inbouw doos had de monteur losgehaald vanwege dat het mijn ISRA punt is, de kabel zit vast in de leiding naar de kruipruimte.In de kruipruimte is de kabel "ergens" al 37 jaar aangesloten op een hoofd kabel welke "ergens" onder de grond ligt.
Gast catw Geplaatst: 10 juni 2014 Geplaatst: 10 juni 2014 Kleine aanvulling op eerste bericht: de storing is zaterdag ochtend 7 juni 2014 opgemerkt, de vrijdagavond werkte het nog goed dacht ik.
Gast Mimisiku Geplaatst: 11 juni 2014 Geplaatst: 11 juni 2014 En de storing is gebleven? Dus hele trage verbinding? Je zou nog een ander ADSL modem kunnen testen van iemand anders en uitsluiten of je CopperJet misschien defect is. Doet het andere modem het ook slecht dan kun je nog proberen om de ADSL modem direct op de telefoonlijn aan te sluiten (dus de splitter omzeilen). Nog steeds geen success? Dan is het een extern probleem. KPN draadbreuk of beroerde las in het traject huis<->knooppunt..
Gast catw Geplaatst: 11 juni 2014 Geplaatst: 11 juni 2014 (aangepast) De modem is uiteraard als eerste getest door de internetprovider, met en zonder splitter er tussen. Zelf daarvoor al de modem gereset, ook met laptop direct aan de modem gekoppeld (zonder andere dingen er tussen) om te kijken naar eventuele "vreemde" zaken. Maar 12:01 uur bel ik mijn internet provider weer om te vragen hoe de zaken er voor staan. Snelheid nu is bij volgend kranten artikel lezen dat mijn internet radio hapert of uitvalt, dit is echt niet leuk meer. DownloadDownload van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar Gegevens opgeslagen ? 55.7 KByte/sec (=446 kbps) UploadUpload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar Gegevens opgeslagen ? 10.9 KByte/sec (=87 kbps) ConnectionVeelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar Gegevens opgeslagen ? 141.0 Conn/min 11 juni 2014 aangepast door catw
Gast Mimisiku Geplaatst: 11 juni 2014 Geplaatst: 11 juni 2014 Allemaal veel te traag dus.. Maar heeft de KPN'er ook een ander modem aangesloten? Een "known good" model zeg maar? Als hij je "oude" modem heeft getest en gereset zegt dat niet zoveel. Hij test dan immers met een "defect" modem...
Gast catw Geplaatst: 13 juni 2014 Geplaatst: 13 juni 2014 Nieuw (oud nagekeken) modem gekregen en geplaatst. De lijn was ook nagekeken door de aanbieder, voorheen BBNED, en die konden niets anders vinden dan dat het de modem zou moeten zijn. In de avond, na de metingen van de vaste telefoonlijn, werkte alles weer normaal dus met goede snelheid. Dus waar de storing gezeten heeft is een raadsel, hou het maar op hoogwater waardoor storing in de grondkabel (over die verliezen hoor je nooit iets).
gerrit B Geplaatst: 13 juni 2014 Geplaatst: 13 juni 2014 Als ik dit zo lees dan lijkt het verdacht veel op een defecte splitter. Zo'n splitter zit er bij jou in huis maar ook in de wijkcentrale om het ADSL signaal op jouw telefoonlijn te koppelen. Waarschijnlijk is daar dus ergens niet goed aangesloten of defect geweest en zoiets wordt nooit teruggekoppeld naar de eindgebruiker. Bel je er over dan is het ook vaak van "nee hoor we hebben geen storing kunnen vinden" en zou de storing spontaan weer zijn opgelost. Op zich wel vreemd want als ik een storing heb dan moet ik meestal ook zelf actie ondernemen om dit opgelost te krijgen maar alleen bij KPN lossen de problemen zich vanzelf op. suc6 Gerrit zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
theparasol Geplaatst: 13 juni 2014 Geplaatst: 13 juni 2014 (aangepast) Nog last gehad van onweer? Kan maar zo zijn dat de dsl amp in de telefooncentrale zo ver is teruggezakt om de lijn stabiel te houden dat hij langzaam aan weer opschakelt nu de lijn weer beter is geworden. Dat is inmiddels gebeurt. (ik gok maar wat!) 13 juni 2014 aangepast door theparasol
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen