gerard6 Geplaatst: 12 juni 2014 Geplaatst: 12 juni 2014 Ik wil een sab ontvanger aansluiten op mijn bestaande schotel met duo lnb. Op mijn tv scherm krijg ik signaalsterkte 80% en kwaliteit 10% zodat ik 'no signaal' krijg op mijn tv. Mijn tv is een philips met ingebouwde sat tuner. Wanneer de satellietkabel rechtstreeks aansluit op mijn tv heb ik perfekt satelliet beeld. Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
muppet Geplaatst: 12 juni 2014 Geplaatst: 12 juni 2014 Is je aansluiting nog wel goed op de ontvanger want dit lijkt me dat er iets defect is vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird Vu+ solo - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor
Drs. IJzerbout Geplaatst: 12 juni 2014 Geplaatst: 12 juni 2014 Staat de TV en de STB afgestemd op dezelfde satelliet, transponder (bouquet) en zender..? "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
clemens2 Geplaatst: 12 juni 2014 Geplaatst: 12 juni 2014 Welk type SAB is het. Bij de iets oudere wil terug zetten naar fabrieksinstelling en dan een fast scan uitvoeren wel helpen. sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie) samsung dvbt
gerard6 Geplaatst: 12 juni 2014 Auteur Geplaatst: 12 juni 2014 Het is een sab ultimate en op nr 59 eutelsat krijg ik een signaalsterkte van 80%en kwaliteit 80%. Nochtans is de schotel gericht naar astrad en hotbird. Na lang duwen op de kanaalnummer krijg ik nu toch beeld bv.eerst duitse tv. Waarschijnlijk denk ik moet de instelling van de recorder gewijzigd worden maar ik heb geen handleiding.
Sprietje Geplaatst: 12 juni 2014 Geplaatst: 12 juni 2014 Uhe..., ik heb geen handleiding? Wat dacht je van internet?
gerard6 Geplaatst: 13 juni 2014 Auteur Geplaatst: 13 juni 2014 Ja, ik heb ze gevonden op het internet in het nederlands.
Sprietje Geplaatst: 13 juni 2014 Geplaatst: 13 juni 2014 Tja, ik kijk zelden nog naar een papieren handleiding. Er worden al niet veel handleidingen meer op papier meegeleverd en als die er dan bij zit, is het vaak in zwart/wit en de afbeeldingen van slechte kwaliteit. Op internet vindt je meestal handleidingen met veel duidelijkere gekleurde afbeeldingen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen