Victoria22 Geplaatst: 12 juni 2014 Geplaatst: 12 juni 2014 Goedemiddag ik heb al geruime tijd een probleem met de ontvangst op alle 3 de astra satelietten en de hotbird, dat ik bij het zappen of bij het inschakelen van de ontvangers (Xtrend 9000) de melding krijg dat het afstemmen mislukt is . Als ik de ontvanger totaal uit en weer aan zet is het soms wel goed en kan ik de betreffende transponders wel goed ontvangen. Er zitten recente zaplijsten in de ontvangers en ook al verschillende keren een sat scan uitgevoerd , echter zonder resultaat. Ik gebruik inverto twin en quad lnb,s en 3 disecq switches van het merk triax (4 naar 1) Zijn er leden die misschien ditzelfde soort problemen herkennen en dat mogelijk deze disecq switches een probleem hebben met de aansturing door de Xtrend 9000? Heb intussen mijn triax 88 schotel vervangen door een T 85 en daarbij vanwege de afstelling de coaxkabel die naar de ontvanger gaat rechstreeks buiten de disecq switch om aangesloten en tijdens de testen is het probleem niet meer voorgekomen. Het lijkt nu dus opgelost, alleen is het niet handig om de afgaande coax buiten op een trap staande steeds met een andere lnb te verbinden Dus mogelijk wordt het interessant om naar een andere goede disecq switch uit te kijken die wel goed op zijn commando reageert. V.G. Victoria22 Almere.
Sprietje Geplaatst: 12 juni 2014 Geplaatst: 12 juni 2014 Tja, Triax en Spaun diseqc-switches behoren tot de beste switches die er zijn. De minste verliezen en een grote scheiding maar heel soms kan het voorkomen dat ze met een bepaald type ontvanger niet goed werken.Ik lees er verder niets van op internet dat Triax en Xtrend 9000 niet goed samenwerken.
geart Geplaatst: 12 juni 2014 Geplaatst: 12 juni 2014 Ik heb een Xtrend 9200 en bij mij gaf de Triax ook steeds fouten, omgeruild voor een spaun en dat gaat echt veel beter,af en toe gaat het nog een keer fout maar dat is te verwaarlozen. Ik heb inverto black lnb,s
Victoria22 Geplaatst: 15 juni 2014 Auteur Geplaatst: 15 juni 2014 O.K Sprietje en Geart, bedankt voor jullie reactie. Ben gisteren nog even naar mijn satwinkel geweest en het probleem daar voorgelegd. Deze had dat daar in deze combinatie ook nog niet meegemaakt. Gistermiddag ontdekte ik dat ik nog een nieuwe diseqc switch van EMP thuis had liggen, dus die ga ik volgende week installeren en zien of alles goed blijft. Bedankt voor het meedenken. V.G. Victoria22.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen