Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste Sat4all-ers,

Graag had ik jullie hulp gehad bij het maken van een keuze.

Op dit moment ontvangen wij Astra 19.2 en Astra 23.5 via een schotel van 60 cm met een Duo LNB Quad van CD. De duo LNB is de versie voor een schotel van 60 cm.

Naast het feit dat ik geconstateerd heb dat een van de uitgangen van de LNB door corrosie niet meer bruikbaar is merk ik nu dat het signaal dat ik binnenkrijg voor de HD zenders op Astra 23.5 aan de lage kant is. (SNR rond de 60%) Bij de Astra 19.2 is het signaal 72%. Het duo block staat nu nog uitgericht op de Astra 19.2. Gezien de matige regen reserve en het feit dat er wellicht ook al corrosie in de andere aansluitingen zit ben ik voornemens een nieuwe schotel en LNB(s) aan te schaffen.

Een extra relevante informatie is dat de schotel ongeveer 80 meter van de ontvangers staat opgesteld. De kabels (3 stuks) lopen grotendeels onder bestrating door.

Graag had ik jullie advies gehad bij het maken van een keuze uit de volgende opties:

1. Inverto Black Pro Duo LNB Quad op 88 cm Triax. Zoals nu met sterker signaal en meer regenreserve.
  2. CD Inverto Triple LNB Quad op Triax 78 cm Triax. Dit omdat het mij wel wat lijkt om de BBC zenders te kunnen bekijken. Scheelt dit veel in regenreserve?
  3. Triax 88 cm met Triax rail en losse LNB’s en bijbehorende Diseqc’s. Dit lijkt een stuk ingewikkelder dan een duo of triple quad. Is het signaal zoveel beter dat het de moeite waard is?

Doelstelling is een stabiel signaal binnen te krijgen op Astra 19.2 en 23.5. Indien dit niet ten kostte gaat van het signaal op 19.2 en 23.5 dan ook Astra 28.2 erbij pakken.

Ik ben geen satelliet hobbyist en ga de installatie waarschijnlijk nooit meer aanpassen wanneer deze eenmaal goed functioneert!

Alvast bedankt voor jullie moeite!

Geplaatst:

Beste Freekje1

Als je ongeveer 80 meter coax gebruikt, dan zou ik toch zeker voor een Triax 88 gaan om de verliezen van die grote kabellengte te compenseren.
Het ligt dan voor de hand om een rail te gebruiken waar ik zeker drie stuks Inverto Black Premium Quad lnb's op zou plaatsen voor de ontvangst van de Astra 1, 2 en 3.

Geplaatst:

Waarom nu de Black Premium en niet de Ultra?

De Ultra is toch de beste?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

Ja beste Alex

Een Inverto Black Ultra Quad is 72mm breed en dat gaat nooit lukken op een Triax 88, zelfs op een Triax 110 is het in Nederland smokkelen, niet in Spanje want daar blijven ze zelfs een stukje van elkaar af.

Geplaatst:

Oh ja. De quad is breder dan de single, toch?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst: (aangepast)

ja alleen de inverto premium quad ken je op die 88 triax plaatsen

ik heb er zelf ook op zitten en ze zijn echt perfect 

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Geplaatst:

Beste allemaal,

Bedankt voor jullie input!

Wanneer ik dan toch voor een 88 cm Triax met Triax rail ga en ik heb 3 Diseqc's 4/1 dan is het toch maar een kleine moeite om ook een LNB voor Hotbird erbij te zetten want ik heb 1 ingang vrij per Diseqc.

Ik wil Spaun Diseqc's gebruiken.

Sprietje, zou jij a.u.b. voor mij de afstanden op de rail kunnen berekenen? Ik woon in Swalmen!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen