Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik ben wel oudere topic''s tegengekomen, maar weet hoe het er nu voor staat.

Voor een kennis ben een enigma ontvanger (VU Duo) aan het inrichten.

Nu heeft deze kennis nog een groen/grijze kaart in zijn ontvanger (jawel, een echte Arion uit 2004).

Buiten het feit dat eigenlijk de kaart moet worden omgewisseld voor een nieuwe, ben ik wel benieuwd welke Ccam ik moet gebruiken om beeld te krijgen voor deze (jaarlijks betaalde settopboxpakket meen ik) kaart.

Hij kijkt (nog ) geen HD. Gewoon SD. Eventueel FTA HD van de duitse.

Welke Cccam? 2.3.0 of een oudere ? En moet er een eventuele toevoeging in de config erbij (Seca Handler=2)

Kaartje:

post-38554-0-20099400-1402667724_thumb.jpg

aangepast door Beobuddy

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Seca 2 werkt tot CCCam 2.2.1. Je kunt er de standaard SD kanalen mee bekijken die vroeguh in het STB pakket zaten...

Geplaatst:

je kan ook scam 3.59 of 3.60

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:

Het liefst met een softcam waarbij je geen config hoeft aan te passen en dus direct werkt met de kaart.

Met de scam die je aangeeft heb ik geen enkele ervaring en vraag mij dan ook af of dat out of the box (dus na downloaden) , werkt.

Geplaatst: (aangepast)

als je deze Scam in zijn vu plaatst zal zijn kaartje ook gewoon werken

net als cccam 221

ps welke soft staat er nu op die vu ontvanger

ik heb net de softcam Scam 3.60 op mijn db 8000 gezet met idem zo een kaartje gelijk jij hebt

en beeld!

maar als je pli op die vu hebt staan dan haal je hem er toch gewoon af de cccam 2.2.1

omdat je toch al de Cccam 2.3.0 erop hebt staan, en je selecteert dan deze maar en het werkt ook

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

• 2 weken later...
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Ff update.

De betreffende kennis had ineens geen beeld meer op zijn huidige Arion! Heeft dus inmiddels maar een BasisHD abonnement afgesloten waar hij een kaart en duo lnb bij krijgt. Een wisselactie van kaart is kennelijk niet meer mogelijk.

Hij is dus nu dus gelijk veel duurder uit... En dat voor SD op zijn tv.

Moet hem toch maar eens zien over te halen om een andere tv aan te schaffen :-)

Geplaatst:

Ik kan het dus niet eens meer uittesten of de seca2 met welke cam gaat werken.

Sorry, kan dus niets laten weten hier over.

Toch bedankt voor alle hulp.

Ps. Bij het bestellen van de basisHD abo, wordt de vraag gesteld welke ontvanger de eigenaar heeft. Heb maar niet laten aangeven dat het een enigma versie is. Gewoon een "degelijke" topfield variant...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...