Ga naar inhoud


Tv vlaanderen in Tenerife


Dave74

Aanbevolen berichten

Hey allen, 


Ik heb de 10 schermen over een soortgelijk topic proberen te lezen, maar kan eerlijk gezegd niet meer volgen op einde.


Bon.  Mijn schoonouders hebben in Los Cristianos een appartement gekocht, enkele weken geleden.


En ik mag daar begin Juli op vakantie ... als ik TVV installeer.


Zal dus schotel op terras worden om te voldoen aan de eisen van complex.  Richting lijkt allemaal doenbaar (oosten).


Maar wat kopen in BE ?


 


lijk dit te hebben begrepen:


Bij een schotel van 90x100cm moeten de koppen 44,5mm uit elkaar staan, 

een afwijking van 6,5mm tegenover de standaard LNB duo van TVV. 

Dit lijk volgens jullie nog wel te doen, zeker als je de zaak wat uitmiddelt.

Of zelf met schotel van 100cm breed en 112cm hoog

Astra1 in de houder en Astra3 -42 graden omhoog (signaal van 82 en kwaliteit van 84) als ik hier correct lees

 

is dat correct

 

Beiden wil dan zeggen dat ik met een standaard start kit van TVV kan beginnen (schotel laat ik thuis en koop nieuwe en grotere in LC)

Aanbieding op het moment :

M7 SAT801 hd-ontvanger

Schotel met ontvangstkop DUO LNB Quad

kabels en rimram voor 29 euro + maandelijks abon.

 

 

 

Oftewel

 

Schotel 120cm?

Wat betreft de afstanden van de lnb’s het volgende.

de lnb’s moeten op een afstand staan van 58mm.

Je kunt dan twee lnb’s nemen met een 60mm kop die tegen elkaar staan. 

Best de Inverto Black Ultra lnb’s want die presteren voor zwakke signalen het beste.

Voor montage de SAB LNB-houder GK2 A024 gebruiken.  

Daarmee kun je de schuinte van 42 graden makkelijk instellen en ze ook tegen elkaar zetten.

De skew van de lnb’s moet als volgt ingesteld worden;

   Astra 23,5 moet 43 graden schuin staan t.o.v. verticaal waterpas

   Astra 19,2 moet 40 graden schuin staan t.o.v. verticaal waterpas

 

Maar dan moet ik enkel de decoder hebben van TVV

 

Het is voor mijn schoonouders.  Moet dus best zo gebruiksvriendelijk mogelijk zijn.

 

Wat kunnen jullie aanraden/adviseren?

 

ps, zal die ferreteria waarvan sprake in dat topic eens opzoeken

 

Groeten

DAvid

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Dave74

De afstanden van de lnb's bij de betreffende schoteldiameters, heb ik waarschijnlijk op dit forum al eens uitgerekend. Een schotel uit België meenemen is natuurlijk onbegonnen werk. Je zult dus daar ter plaatse een schotel moeten kopen. Kijk eerst welke schotel je kunt kopen. Een schotel van 90x100cm is het minimum. Wil je onder bijna alle omstandigheden goede ontvangst hebben , ook op de moeilijke transponders zoals voor bijv. Nat. Geogr. Wild HD, dan is een grotere schotel aan te bevelen maar het ligt er maar aan of je die kunt plaatsen zonder problemen. Bekijk dat dus eerst even ter plaatse voordat je dat gaat kopen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Dave 74

 

IK woon in het zuiden van Portugal en heb TVV  . Ik had een schotel van 90 cm, geen probleem bij goed weer maar regen en wind zorgen snel voor beelduitval, trouwens met een standaard duo-lnb kan je niets aanvangen, je hebt er een nodig voor schotels van 80 cm of meer.Ik heb intussen een 110 x 119 schotel, duo-lnb buitengegooid en inverto lnb's met diseqc  geplaatst en de kwaliteit is stukken beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste alentejana

Jij hebt het over een standaard duo-lnb die niet past op een schotel in het zuiden van Portugal. Dat is niet te vergelijken met een duo-lnb op een schotel op Tenerife. Dat ligt een stuk zuidelijker en vooral westelijker. Hierdoor wordt de ontvangsthoek tussen de twee satellieten aanzienlijk kleiner en moeten de koppen ook dichter bij elkaar staan. De standaard duo-lnb van TV Vlaanderen past daar het beste op een schotel van 90cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je de lnb's dicht genoeg tegen elkaar kunt zetten, zou dat ideaal zijn, maar dat gaat alleen bij grote schotels.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, dan moet je al smalle lnb's gebruiken met diseqc-switches. Veel mensen zijn huiverig voor losse koppen en diseqc-switches.

Mensen die absoluut geen verstand en ook geen interesse hebben in schotels en lnb's, lopen daar een straatje om voor om.

Geloof me, bijna iedereen die het zelf wil monteren maar er verder geen verstand van heeft, kiest voor een duo-lnb of monoblock. Simpel af te stellen en voldoende aansluitingen ook al haal je niet het maximale uit de ontvangst.

En ik moet je eerlijk bekennen, ik ben in Spanje nog nooit smalle lnb's tegen gekomen in een satellietshop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...