Ga naar inhoud


Quad LNB met switch wat moet ik daaruit verstaan?


Denisdaf

Aanbevolen berichten

Ik was even op zoek naar een goede prijs voor enkele Quad LNB's, toen ik op een Quad LNB uitkwam waar bij stond "met switch".

Nu vraag ik me een aantal zaken af, is een quad "MET SWITCH" hetzelfde als een quatro lnb?

Of is dat toch nog wat anders?

En, als jullie wten dat ik de bedoeling heb,om de benodigde LNB's aan te sluiten op apparte Switches, wat met ik dan?

Quad daar weet ik van dat het werkt.

Quatro is voor mijn doel niet geschikt.

Wat mag ik van quad "met switch" verwachten?

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Dat is er denk ik voor de duidelijkheid bij gezet.

Het betekent dat je die LNB rechtstreeks op je ontvanger kunt aansluiten.

Voor een Quattro LNB heb je een externe switch nodig.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

 

Bedankt voor je reactie.

Ik kan wel ff niet helemaal volgen.

Ik heb momenteel 4 quad lnb's die elk met 1 uitgang naar een switch gaan.

Resultaat, ik kan bvb 4 ontvangers van signaal voorzien van elk van de lnb's.

Als ik anderzijds 4 quatro lnb's zou nemen, dan zit ik met lnb's die eerder voor bvb appartementen bedoeld zijn, waarbij de uitgangen een vaste instelling hebben, wat polariteit betreft.

Maar dan kom ik weer op mijn originele vraag, wat doet een quad lnb MET SWITCH?

Ik vind er zelf niet zo metteen een practisch voorbeeld van.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een Quattro LNB heeft geen ingebouwde switch, er zitten 4 aansluitingen op met elk een klein gedeelte van de te ontvangen transponders, te weten verticaal, horizontaal lage en hoge band.

Een quad LNB heeft een ingebouwde switch waardoor de ontvanger kan kiezen voor een van die uitgangen, 13 volt op de antenne kabel selecteert de verticale transponders 18 volt de horizontale.

Wel of geen 22 kHz schakel signaal de lage en hoge band.

 

Wanneer je 4 quattro lnb;s gebruikt heb je een matrix switch met 16 ingangen nodig, door meerdere matrix switches in cascade te zetten kan je het aantal aan te sluiten ontvangers steeds verder uitbreiden.

Wanneer je 4 quad lnb's gebruikt heb je 4 diseqc schakelaars nodig met voor elke lnb een ingang.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad. Soms wordt het onnodig moeilijk gemaakt en wordt er geschreven Quattro-switch-lnb, zie bijv. https://www.technisat.com/nl_NL/UNYSAT-Quatro-Switch-LNB/352-2749-1728/
Bedoeld wordt dan eigenlijk een Quad-lnb die je op een diseqc-switch kunt aansluiten.
Bedoelen ze echt een Quattro-lnb, bijvoorbeel deze: https://www.technisat.com/nl_NL/UNYSAT-Universal-Quatro-LNB/352-2749-1764/ , dan is die alleen maar te gebruiken op een multiswitch.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat bedoelde ik, ik had het namelijk, 

Maximum Pro 4 quad-LNB digitaal met switch

En dat is naar mijn mening echt verwarrend te noemen.

 

 

Aan allen bedankt, ik ben er nu uit.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...