Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hoe een goede back-up maken van een galaxy s3.

mijn accu is snel leeg en nu wil ik een back-up maken om de fabriek instelling ff  terug te zetten.

nu wil iik eenfull back up met al mijn app's/

waar kan ik dit het best mee doen.

Geplaatst:

Een Full Back-up (Image Nandroid / CWM backup) van een Android toestel kun je alleen maken als het toestel ge-root is.

Standaard wordt er niet zoveel "ge-back-upd".

Ik veronderstel dat jij jouw apps via een Google account op de Play-Store hebt binnengehaald.

Zo ja, dan is er v.w.b. de apps niets aan de hand want als jij jouw S3 naar de fabrieksinstellingen terugzet worden daarna alle via de Play-Store gedownloade en al dan niet betaalde apps opnieuw gedownload en geïnstalleerd.

Voorwaarde is hiervoor echter dat jij vooraf een vinkje hebt gezet bij de optie dat Google jouw gegevens mag opslaan want anders gebeurt er heel weinig.

Je kunt KIES gebruiken om een backup te maken maar zoal al geschreven, dat stelt niet zoveel voor want je moet daar een eventuele Restore toch weer alles opnieuw instellen.

Rooten van je toestel is de beste optie want als je daarna CWM Recovery hebt geïnstalleerd kun je altijd een Image backup maken.

Wil je wat experimenteren en het gaat fout dan 2 kleine handelingen en je bent weer terug naar de instellingen daarvoor.

LET wel op, het rooten van een toestel kan de garantie van je toestel in gevaar brengen maar dat is naar mijn mening met de S3 geen probleem meer want die zal wellicht al uit de garantie zijn.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Geplaatst:

waar kan ik free software vinden om mijn toestel te rooten.

en met welk programma kan ik dan een back-up maken.

mijn probleem is dat mijn accu heel snel leeg is en ik daarom de fabriek instellingen een keer terug wil zetten en zien of het dan beter is.

Geplaatst:

Nu kan ik hier wel een How-To plaatsen maar die staat in het Android forum al uitgebreid beschreven, zie link http://androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s-iii/40602-how-to-root-je-s3-voor-beginnelingennoobs-video-2.html

Ook vele hieraan gerelateerde aanvullende topics vind je daar.

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik dat nog wel want ik heb al vele malen een S3 geroot.

• 3 weken later...
Geplaatst:

ik heb nu een root op mijn toestel zitten maar wil deze er weer af halen.

is er een file om dit te doen met odin.

ik kan namelijk niks vinden.

omdat ik het toestel weer terg doe naar de provider .

Geplaatst:

Meestal lukt dit door het toestel naar de fabrieksinstellingen terug te zetten, zo niet dan de standaard ROM via Odin terug flashen.

De standaard ROM kun je via Sammobile of elders downloaden.

Houd er wel rekening mee dat de garantieteller door het rooten van 0 naar 1 is gezet en als de provider dit opmerkt zou die wel eens moeilijk kunnen doen.

Je kunt deze teller wel weer op 0 krijgen maar de uitvoer is niet eenvoudig en kan een risico met zich meebrengen.

Een van de opties is gebruik te maken van de app Triangle way.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...