Ga naar inhoud


Een Hybride HD DVB-S/DVB-T triple PVR voor de reguliere consument?


ebhoorn

Aanbevolen berichten

In augustus 2014 trekt de NPO de stekker uit de gratis broadcasting van de zenders Nederland 1 tot en met 3 via de satelliet. Dit kan ondervangen worden door voor 5 Euri een Digitenne antenne op de kop te tikken en aan te sluiten op de TV, naast de Homecast 9000. 

 

Nadeel is: je hebt geen opnamemogelijkheid voor de via de digitenne infrastructuur ondersteunde zenders. 

 

Wat je zou willen is een hybride PVR. De beste die ik ooit gehad heb was de IRDETO 7000. ongecompliceerde bediening, je kon terwijl je twee kanalen opnam op een derde kanaal kijken, of je kon het begin van een opname bekijken terwijl de opname nog liep. De overstap op de homecast was even slikken: wel HD, minder stabiliteit, en soms onverklaarbare effecten.

 

De zoektocht naar een hybride HD PVR leidt volgens mij naar -op Linux gebaseerde- equipment, niet canaldigitaal gecertificeerd. De spoeling is magertjes: Dreamboix wellicht, VU+ duo/ultimate, SABR. Met een aantal grote vraagtekens:

 

- Kan ik de fabrieksmatige software gebruiken voor het simpele werk waarvoor ik hem gebruik, en ondersteunt deze ook een derde DVB-T tuner;

- Klopt mijn beleving dat de firmware OpenPLI redelijk goed te installeren is, maar wel omslachtig (...)

- Zijn de standaard firmware danwel de openpli versies stabiel te noemen?

 

Want: hier spreekt iemand die het apparaat gewoon wil gebruiken als kijkdoos, en niet een hobbyist. 

 

Dank!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


hybride tuners zijn kak in die receivers

kies er een die je naar wens kunt vervangen, omwisselen

dus een insteek-tuner dvb-s2 of dvb-c of dvb-t2

 

de nieuwe VU+ Solo SE (second edition) is een heel betaalbare allround box

ciao ciao

Is de Solo SE dan al op de markt en is er al een prijs van bekend?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In augustus 2014 trekt de NPO de stekker uit de gratis broadcasting van de zenders Nederland 1 tot en met 3 via de satelliet.

... Wat je zou willen is een hybride PVR...

Waarom zou ik dat willen, Ebhoorn ? Ik ben tevreden met mijn CD Family HD abonnement. Alle zenders en opnemen wat ik maar wil. En dat is niet dvb-t met zijn blokjes kwaliteit !

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Henk1: Da's prima toch? Alleen wil ik niet een CD abonnement hebben: - de commerciele zenders daar hoef ik niet zo nodig naar te kijken, ben prima tevreden met de publieke zenders en vooral BBC, ITV en ZDF.

 

@Gerard76 en TonskiDutch: Bedankt voor de tips. Zie ik het goed dat de meeste gebruikers OpenPli (laten) installeren? Waar ik mij (naast OpenPli site) even "inlezen" om het overzicht te verkrijgen in de materie van Linux based PVR's? Hebben jullie adviezen hieromtrent? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Henk1: Da's prima toch? Alleen wil ik niet een CD abonnement hebben: - de commerciele zenders daar hoef ik niet zo nodig naar te kijken, ben prima tevreden met de publieke zenders en vooral BBC, ITV en ZDF.

 

@Gerard76 en TonskiDutch: Bedankt voor de tips. Zie ik het goed dat de meeste gebruikers OpenPli (laten) installeren? Waar ik mij (naast OpenPli site) even "inlezen" om het overzicht te verkrijgen in de materie van Linux based PVR's? Hebben jullie adviezen hieromtrent? 

 

hier kun je een en ander vinden als verzameling / compendium

maar ook in het subforum over de VU+ van sat4all.com kun je een en ander lezen

Rocket

Goldfrapp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@TonskiDutch: OEF!!!! bedankt!  Ik zal het goed doorlezen, waarbij de vraag is: wat heeft de voorkeur: OpenPLI of VTi - Vu+ team image. Eerst maar eens de architectuur doorgronden.

die vraag stelden anderen ook al

en het antwoord is gewoon zelf proberen => want het is een persoonlijke kwestie wat U beter bevalt.

oudere berichten daarover zijn er genoeg

Rocket

Goldfrapp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Mag ik iedereen hartelijk danken voor de gegeven adviezen en voor het mij op het spoor zetten van de broodnodige achtergrond informatie? Na de nodige afwegingen heb ik een VU+ Duo2 aangeschaft, met een dual satelliet tuner en een DVB c/t tuner. Op deze manier kan ik via digitenne de Nederlanse zenders na 1 augustus uit de lucht blijven plukken mocht het wispelturige canaldigitaal haar mening herzien.

 

Het apparaat overtreft mijn verwachtingen: Meerdere opnames tegelijk maken, tijdens het opnemen alvast de opname bekijken - geen enkel probleem. Goede integratie DVB-T met DVB-S. Probleemloos flashen en updaten. Nog vele, te ontdekken mogelijkheden.

 

Dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...