Ga naar inhoud


Geen ontvangst mogelijk van BVN


renzie

Aanbevolen berichten

Een vriend van mij heeft 2 vu duo ontvangers in gebruik aangesloten op een Visiosat Bisatellite schotel met de Astra 1,2 en 3 en de Hotbird waarmee hij op beide niet de zender BVN kan ontvangen (Quad lnb's).  Van de 2 ontvangers draait er 1 op Open Pli 4.0 en 1 op de laatste VTI 6.05. De laatste kanalenlijst van Henk Sat zit er in. Ze zijn ook meerdere malen handmatig ingescand maar BVN gaat  niet open.  andere kanalen op de Astra1 19.2 gaan wel open en laten 12.1 db signaalsterkte zien. BVN blijft echter op 0.0 db. 

 

wat zou er mis kunnen zijn. lnb misschien efect?  diseq switches zijn 1 jaar oud. kabels en connectoren zijn goed. 

 

fred

aangepast door renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites


hang der eens een andere receiver aan...

is er dan ook geen beeld op BVN?

 

(laatste vti is 6.0.8 maar dat heeft er ook niks mee van doen)

 

De settings zijn sinds 30 maart 2014 niet meer gewijzigd.

op 12515 is er meer te zien bv sbs6, is daar ook geen signaal ?

dan lijkt de lnb BRAK.

CIAO 

 

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En waar woon je??, ik heb in Anamur Turkije, beeld op Hotbird en Astra 1.

Van laatste is het signaal de laatste weken wel flink gezakt, maar heb geen uitval van signaal.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hang der eens een andere receiver aan...

is er dan ook geen beeld op BVN?

 

(laatste vti is 6.0.8 maar dat heeft er ook niks mee van doen)

 

De settings zijn sinds 30 maart 2014 niet meer gewijzigd.

op 12515 is er meer te zien bv sbs6, is daar ook geen signaal ?

dan lijkt de lnb BRAK.

CIAO 

 

er is ook een max digital xp1000 aan gehangen met hetzelfde resultaat. zenders op 19.2 gaan open behalve bvn.  op de hotbird gaat bvn open maar het beeld blijft blokken. 

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zelf nog bezig met richten en gebruik juist BVN op Hotbird als referentie en daar had ik snel beeld op zelfs met lage SNR.

Vu+ uno met VTI release 6.0.8 2014-04-25 en een random zender lijst.

aangepast door Ramiro
Link naar reactie
Delen op andere sites

Renzie,

 

Nu weten we nog altijd niet waar je woont.

Is dit duidelijk binnen de footprint?, dan is je schotel/LNB´s of skew niet goed afgesteld.

 

Woon je net als ik in Turkije of bv. Marokko, dan is ontvangst ook mogelijk, alleen je schotel moet dan groter zijn.

In uiterste nood kan je BVN ook op de HOT BIRD vinden, 10815 H 27500 5/6, wel is de beeldkwaliteit daar op zijn Italiaans en geen teletekst of EPG.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb de indruk dat de locatie in Nederland is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En Renzie ligt ergens te maffen.

Uitputting?

 

Hoop dat ie ons nog wel even vertelt hoe de stand van zaken is.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het maffen is overgegaan in een coma.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...