Ga naar inhoud


Technisat Multytenne 4 satellieten


JaimyTilburg

Aanbevolen berichten

Beste Forumleden,

 

Ik ben in het bezit van een Multytenne-schotel geschikt voor twee receivers.

Deze had ik geruime tijd niet gebruikt en mij is opgevallen dat ik de Britse zenders niet (meer) kan ontvangen.

Ik vroeg me af of deze met een Multytenne-schotel nog wel te ontvangen zijn? Ik woon overigens in Tilburg. Kan het zijn dat deze door de verhuizing naar een andere Astra-satelliet deze niet meer te ontvangen zijn? Heeft het te maken dat mijn HD Rebox-receiver niet (meer) geschikt is voor ontvangst?

 

Alle informatie is welkom! Wél kan ik aangeven dat ik Astra 1 en Hotbird wel ontvang.

 

Bedankt en groet,

Jaimy

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste JaimyTilburg

Welkom op dit forum
Het moet in Tilburg geen enkel probleem zijn om met de Multytenne de Astra 28,2 te ontvangen.
Je hebt het wel over de Astra 1 en Hotbird maar ontvang je de Astra 3 op 23,5 oost wel?
Heb je al eens een nieuwe fastscan gedaan?
Welke satellietontvanger heb je?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat om een Rebox RE-4000HD die ik in mijn bezit heb.

Een fastscan lijkt ook niet te helpen. Bij de satellietinstellingen kan ik niet de satelliet naar voren halen; zodat er een bepaalde sterkte (in procenten) van hoe sterk het signaal is.

Ik heb het geprobeerd met het aanpassen van de satellieten om deze telkens een ander (disecq) nummer te geven.

Kan het toch zijn dat de schotel onvoldoende 'recht' staat ondanks dat ik Astra 1 en Hotbird ontvang? Je zou van uitgaan als men Astra 1 en Hotbird prima kan ontvangen men de rest ook zonder problemen kan ontvangen?? Alle tips zijn welkom! Bedankt! Jaimy.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om in Tilburg maximaal signaal uit de vier satellieten van een Multytenne te krijgen, is het wenselijk de schotel in de kijkrichting 3,5 graad naar het oosten te laten kantelen. De lnb's staan dan voor alle vier de satellieten op de juiste hoogte en ook de skew staat dan optimaal ingesteld. Als je verder geen prioriteiten stelt aan de Hotbird, dan is het 't beste om na het uitrichten op de Astra 19,2, de schotel optimaal op de Astra 23,5 uit te richten.
Verder moet de diseqc-volgorde op je ontvanger als volgt worden ingesteld:
Astra 19,2 op 1 of A
Hotbird 13 op 2 of B
Astra 23,5 op 3 of C
Astra 28,2 op 4 of D
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verder moet de diseqc-volgorde op je ontvanger als volgt worden ingesteld:

Astra 19,2 op 1 of A

Hotbird 13 op 2 of B

Astra 23,5 op 3 of C

Astra 28,2 op 4 of D

 

Sprietje...je hebt bij mij veel punten gescored. Eindelijk eens iemand die de satellieten bij de postitie in ° noemt in en niet dat onhebbelijke en verwarrende gedoe met Astra 1,2 en 3. :grin:

  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Tja, vermoedelijk geschreven door Sprietje.

 

Auteur Edward H

staat eronder ;-)

 

Hoe dan ook, complimenten voor de schrijver.

Heeft diverse info samengevoegd tot een compleet een duidelijk verhaal.

 
aangepast door iemand

gr. Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...