Ga naar inhoud


slecht beeld/blokken Ned1HD, RTL4HD, RTL7HD


Boudewijn

Aanbevolen berichten


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

omdat je garantie in het geding is, zou ik niet verder testen maar per RMA retour zenden aan die webwinkel

maar ik begrijp helemaal niets van hoe jij thuis aangesloten hebt

vooralsnog meen ik te begrijpen dat je drie receivers op een coax kabel laat werken

 

indien dat niet zo is,

dan laat de solo2 eens op een coax kabel ontvangen en niets maar dan ook niets zit er tussen

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even voor de duidelijkheid de uitleg over mijn systeem:

 

Schotel: 88cm Triax, met multirail en 4 quad LNB's, gericht op 13, 19, 23 en 28.

Van elke LNB gaan er 3 draden naar 3 Diseqcs, voor elk diseqc 1 kabel naar 1 LNB. Elke LNB heeft dus 1 uitgang die niet gebruikt wordt.

De Diseqcs zorgen ervoor dat ik met 1 coaxkabel toch signaal kan pakken van elk van de 4 LNBs.

 

Van elke Diseqc gaat er een ononderbroken coaxkabel naar de gebruikersplek. In dit geval dus 2 kabel naar de woonkamer, en 1 kabel naar de slaapkamer.

 

De twee kabels in de woonkamer, die elk dus van een eigen Diseqc afkomen, steken in de Vu+Solo2.

De ene kabel in de slaapkamer, die dus van zijn eigen Disecq afkomt, steekt in de DM500HD.

 

Om te controleren of het aan het systeem (schotel, LNBs, Kabels)  lag heb ik de DM500HD aangesloten op de kabels in de woonkamer (1 voor 1)

Het beeld is dan goed, hetgeen voor mij suggereert dat het in de Vu+Solo2 zou moeten zitten.

 

Mocht ik het verkeerd hebben dan hoor ik het graag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

zijn het drie dezelfde Diseqc switchen.

 

Het kan zijn dat je solo niet zo goed samenwerkt met dat merk.

 

Om alles uit te sluiten, sluit je de solo rechtstreeks aan op de LNB zonder switchen ertussen.

Doet het probleem zich dan nog voor dan zal het probleem wel in je ontvanger zitten.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, het zijn 3 dezelfde switches, volgens mij Triax maar dat weet ik niet zeker.

 

Ben vandaag terug naar de winkel geweest. Daar was wat moeite met opstarten dus onder OpenPli de fabrieksinstellingen ingeladen.

(bleek de verkeerde afstandsbediening te gebruiken, maar goed)

Winkel accepteert alleen klachten als de fabriekssoftware of OpenPli er op staat, VTI kenden ze niet ;-(

 

Toen de fastscan van CD en kijken..... geen blokken, GRRRRRR! Ruim een half uur zitten kijken, geen blokken.

 

Ik dacht dat ik gek werd.

 

Want hoewel ik steeds opnieuw de kanalen gescand had, heb ik steeds een boeket dat ik zelf heb samengesteld gebruikt, dat is namelijk

een mengsel van satelliet en kabel kanalen.

 

Dus maar weer naar huis met het ding en aansluiten. Zit nu ruim een uur te kijken zonder blokken.

 

Zou het er dan aan kunnen liggen dat ik een oud boeket gebruikt?

Vreemde is dat ik de instellingen van Ned1HD van de CD fastscan heb vergeleken met die uit mijn boeket: identiek

echter, uit mijn eigen lijst blokken, uit die van CD geen blokken. 

 

Afwachten dus maar het lijkt nu goed te zijn. Laten we hopen dat dat zo blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke zenderlijst gebruikte je toen je blokken had? Heb natuurlijk een zelfde soort probleem.

Een zenderlijst die ik zelf gemaakt had, op basis van volgens mij een HenkSat lijst van 2010. 

Lijst is in de loop der jaren zo gegroeid, was een hoop werk die precies naar mijn zin te krijgen, baal er dus van dat ik opnieuw

mag beginnen. Maar goed, als dat wel goed beeld oplevert dan is het maar zo. 

Reden om geen standaard lijst te gebruiken is omdat ik ook een kabel tuner met ziggo gebruik. 

 

Overigens dacht de winkel dat het vooral aan de afstelling van de schotel lag. De Vu's schijnen een nogal gevoelige tuner te hebben,

gevoeliger dan die van Dreambox. Tevens blijkt, volgens de winkel, een Triax 88cm een zeer lastige schotel te zijn om uit te richten omdat

alles op de halve mm nauwkeurig komt. Had dat nooit zo ervaren maar goed. 

Niet alleen negatief trouwens, heb ook een paar goede tips gekregen om het signaal nog beter te krijgen die ik dit weekend ga implementeren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

mss eens een recente settingslijst inladen .Je bouketten samenstellen is toch makkelijk met dreameditor.gewoon je huidige uitprinten en simpel opnieuw beginnen met de nieuw ingescande lijsten.Ik moet af en toe kanalen aanpassen en doe het op die manier.Ik scan dan zelfs enkel de benodigde transponder in.De oude kanalen verwijder ik dan later uit de lijst.

 

PS: en mss een apart boeket maken voor kabel en sat.Heb ik ook met mijn nederlandse kanalen (bv CD SD en CD HD,Engels en Engels HD).Voor jou dan bv Nederland Sat en Nederland Kabel.

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens dacht de winkel dat het vooral aan de afstelling van de schotel lag. De Vu's schijnen een nogal gevoelige tuner te hebben,

gevoeliger dan die van Dreambox. Tevens blijkt, volgens de winkel, een Triax 88cm een zeer lastige schotel te zijn om uit te richten omdat

alles op de halve mm nauwkeurig komt. Had dat nooit zo ervaren maar goed. 

 

Wat kunnen sommige dealers / leveranciers toch een nonsens uitkramen :(

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dit is gelul van de bovenste plank. Van VTi hadden ze ook nooit gehoord. :D

En wat bedoelen ze met een "gevoelige tuner".

 

Ik probeerde uit te leggen dat het ene merk veel toleranter (kritischer) is dan het andere merk. Daarmee bedoel ik het PLL vangbereik.

Mijn oude Humaxen 5400 hebben een extreem groot vangbereik, mijn VU+Uno duidelijk minder en mijn Dreambox 7020Si is erg kritisch.

Voor de laatste 2 moet ik de LOF´s zelfs aanpassen.

 

Een goede handelaar moet zich voor zijn produkten interesseren. Dat zou ik als koper toch wel verwachten.

Dat je zulk gelul in een bouwmarkt aan moet horen kan ik nog begrijpen. Maar van een vakhandelaar??

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Een zenderlijst die ik zelf gemaakt had, op basis van volgens mij een HenkSat lijst van 2010

je kunt twee dingen doen!

- met oude settings verder trachten beeld te krijgen

- dat echt allemaal radicaal eruit en met de huidige LNB opnieuw scannen

 

sorry / eigenlijk drie

- de solo2 eens aan een andere wok aansluiten en opnieuw scannen

het laatste betekend ook in de meeste gevallen een andere locatie dus geen onontdekte stoorbronnen.

 

ciao

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel Drs. ga ik zeker gebruiken. Ik ben overigens niet zo slim dat ik alles begrijp wat je zegt, maar dat is niet zo erg.

 

Ook dankjewel Tonskidutch: ik ga toch maar voor de harde manier: alles er uit en opnieuw beginnen. 

Mede omdat ik geen toegang heb tot een andere wok. 

 

Was dus maar begonnen met het uitvoeren van een blindscan op alle satelieten met de Vu, om met een schone lijst te beginnen

Volgende stap zou het opnieuw aanmaken en vullen van mijn persoonlijke boeket moeten zijn. 

Daar moeten tenslotte mijn kabel kanalen, die ik wel eens kijk, ook in komen.

 

Over de kwaliteit van de verkoper heb ik wel een mening maar die zal ik voor me houden. Hij heeft wel

een paar bruikbare tips gegeven die het signaal wat beter zouden kunnen maken, dus dat was positief. 

aangepast door Boudewijn
Link naar reactie
Delen op andere sites

uh hallo!!!? drs IJzerbout

de mijne is beter lekker Puh!

:P

 

sorry daar gaat het natuurlijk niet om... ;)

dat was enkel een geintje

 

als je een hybride receiver hebt met solo2, betekend dat je een usb tuner eraan hebt voor dvb-c

daar zit misschien de angel?

 

ciao

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...