Ga naar inhoud


astro v16 sat-headed zender pakket


joris

Aanbevolen berichten

Hallo.

Ik zal me eerst even voorstellen: ik ben joris mede eigenaar van een camping in Groningen.

We hebben een astro v16 sat-headed met kaarten van Canaldigitaal

Zoals jullie waarschijnlijk niet ontgaan zal zijn is dat Canaldigitaal ineens aan de HD zenders gaat.

Nu is het geval dat wij de zenders die de v16 op dit moment geprogrammeerd heeft aan willen passen omdat sommige zenders nu niet werken iemand enig idee hoe dit werkt?

 

Met vriendelijke groet.

Joris

aangepast door joris
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Joris,

 

Ik neem aan dat deze V16 (huidig) naar analoog omzet? Er moeten voor DVB-S2 met HD andere printplaten in, deze kunnen zowel DVB-S2 aan en ook transcoderen van HD naar analoog PAL. Dit is echter wel een dure oplossing, elke nieuwe printplaat kan 2 programma's omzetten. Hierbij dringt de vraag op hoe zinvol het is om te investeren in analoge PAL modulatoren. Anderzijds hebben campinggasten vaak oude TV toestellen en is het (nog) niet belangrijk om naar digitaal te gaan. Een voordeliger alternatief kan zijn om de huidige printplaten te gebruiken als modulator met gebruik van de jumpers waar je AV extern op aan kunt sluiten. Dan kan een consumenten ontvanger als decoder ingezet worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Inzetten van een externe AV bron is de goedkoopste oplossing, maar dan maar 1 kanaal per AV ingang.

Voor het toekomstperspectief is het handiger om te gaan denken aan een GSO installatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

GSO is een oplossing, maar wat willen je camping gasten? Heb je altijd een analoog TV signaal aangeboden, of een digitaal signaal?

Moeten je gasten zelf voor de decodering zorgen, of is dit centraal geregeld?

 

Daarnaast de vraag, hoe oud is dit V16 headend? Zitten hier kaarten in voor mpeg-2 of mpeg-4. CanalDigitaal gaat namelijk over naar de nieuwe compressie mpeg-4, en de oude kaarten van een V16 headend kunnen dit niet ontvangen.

Ook is CanalDigitaal de zenders aan het verplaatsen van de Astra 1 satelliet naar de Astra 3 satelliet, ontvang je beide satellieten?

 

Het opnieuw programmeren van het Astro headend doen wij altijd de 'KC 3 external programming unit', zoals te zien op pagina 14 van de handleiding die ceesv geeft.

Hoe dit precies gaat zal ik even voor je moeten navragen, maar als je geen mpeg-4 kunt ontvangen kun je niet alles ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...