ic706mk2 Geplaatst: 19 juni 2014 Geplaatst: 19 juni 2014 Hallo, Heb een vraagje....is het technisch mogelijk de beide Astra sats te ontvangen in Antalya Turkije. Heb een bekende die er een huis heeft gekocht en mij die vraag stelde.. Volgens mij zou dat moeten lukken! Groeten
Emekli Geplaatst: 19 juni 2014 Geplaatst: 19 juni 2014 (aangepast) JA!!, kijk even bij de volgende links: http://www.flysat.com/astra19-beam.php http://www.flysat.com/astra3b-beam.php De eerste link, als het om de NL SD zenders gaat, dan is het plaatje 1L, met 120 cm. schotel, hangt van het weer af, misschien beter 150 cm. schotel. Op deze stek zitten ook alle Duitse en vele andere zenders. Tweede link, Astra 3B Europa wide beam, 120 cm.schotel, hier bijna alles van Can. Digi. in HD. Astra 2, BBC/ITV, is hier NIET te ontvangen. Ikzelf woon in Anamur, nog een heel end naar het oosten en heb één schotel, 150 cm.), met 2 LNBs. De hoofd LNB, Astra 1, in het midden de andere voor Astra 3, er naast. Ik heb in de winter maanden, als het erg hard regent en onweert, wel kans op korte uitval van het signaal. Neem LNB´s met 2 uitgangen, is nodig voor opnemen programma en kijken naar een ander en 2 DiSEcQ switches om de boel te koppelen. 19 juni 2014 aangepast door Emekli Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
Emekli Geplaatst: 20 juni 2014 Geplaatst: 20 juni 2014 Hallo Emekli, Bedankt voor de info en de mooie foto´s. Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
Seniorsatter Geplaatst: 20 juni 2014 Geplaatst: 20 juni 2014 Wat dacht je Emekli ? Ik zal mezelf maar een complimentje geven ?
ic706mk2 Geplaatst: 20 juni 2014 Auteur Geplaatst: 20 juni 2014 Zo ben hier dan ook, ja sorry voor de late reactie maar ben hier niet zoooo veel op internet als thuis...zit nu in Antalya. Bedankt voor de info en nu kan ik de lokale satboer zijn oven eens warm zetten als hij komt!!! Foei foei wat hij durft vragen aan de bewoonster..en zijn servise trekt er niet op groeten luc
Sjattuh Geplaatst: 21 juni 2014 Geplaatst: 21 juni 2014 Ik woon in Alanya en heb A3 en A1. A3 is theoretisch met 90cm te ontvangen. Maar met 1.5m werken beide perfect. Raad je alleen aan dit niet op 1 schotel te doen maar er 2 neer te zetten. Werkt wel met 1 schotel, maar zodra er een wolkje in de lucht hangt begint het te blokken. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Sjattuh Geplaatst: 21 juni 2014 Geplaatst: 21 juni 2014 (aangepast) Zo ben hier dan ook, ja sorry voor de late reactie maar ben hier niet zoooo veel op internet als thuis...zit nu in Antalya. Bedankt voor de info en nu kan ik de lokale satboer zijn oven eens warm zetten als hij komt!!! Foei foei wat hij durft vragen aan de bewoonster..en zijn servise trekt er niet op groeten luc Je hoet nergens sorry voor te zeggen... je bent niet verplicht elke 2 minuten te kijken of iemand gereageerd heeft. Wat vraagt hij voor een schotel van 1.5m? En laat je niets wijs maken... ze verkopen hier LNB's die je MOET hebben anders werkt HD niet.... Ik heb hier hard om staan lachen. Maar nogmaals, ga NIET op 1 schotel zitten. Ik heb mijn A3 op een schotel van 2.2m gezet (dit was ook niet nodig geweest..) maar heb nooit uitval. Ook als het hard regent heb ik geen problemen. Emekli adviseert je LNB's met 2 uitgangen, maar misschien kun je wat meer informatie geven? Het is namelijk zonde als je nu LNB;s met 2 uitgangen gaat kopen en er 3 kamers van TV moeten worden voorzien. En als er dan ook nog moet kunnen worden opgenomen in elke kamer komt er weer wat meer bij kijken. En als je vriend b.v. alleen maar HD wilt gaan kijken dan kun je A1 net zo goed weglaten (tenzij hij graag MTV kijkt, want wat betreft het aanbod van CD kun je na genoeg alles op A3 ontvangen nu). Ik ga binnenkort mijn A1 weghalen en 1 schotel laten staan voor alleen A3. Maar nogmaals, geef wat meer informatie over wat precies de bedoeling is. In Turkije zullen ze je niet goed kunnen helpen (of je moet net de mazzel hebben een Turkse schotel boer te vinden die in NL heeft gewoond) over het fijne van het verhaal. 21 juni 2014 aangepast door Sjattuh Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Emekli Geplaatst: 21 juni 2014 Geplaatst: 21 juni 2014 Ik wil mezelf niet op de borst kloppen, maar ben blij dat het schotel gebeuren, voor mij ook een hobby is. Zo doe je veel ervaring op, ik al meer dan 20 jaar en je hoeft je dan niet te laten bedonderen door een willekeurige sateliet agrariër. (Boeren bestaan niet meer ) . Als je mijn 2 foto`s bestudeert, zie je dat de hoofd LNB, voor Astra 1, geen gewone LNB is. Dit is een LNB (Flenstype), speciaal voor Prime Focus schotels. Zo´n schotel is echt rond, Offset is ovaal. De scalerring, de "schijf" met ribbels er in, dient om de LNB zo precies mogelijk op de grootte van de schotel af te stemmen. De LNB er naast, voor Astra 3, is een goedkope LNB, eigenlijk niet geschikt voor dit soort schotel. Mijn opstelling werkt goed voor 98%, alleen bij zware regen, kort uitval van signaal. Als je Astra 1 weg laat, ontbeer je wel alle Duitse zenders, waarvan vele ook in HD zijn te zien Ik adviseerde twin LNB´s, dat volstaat normaal. Alleen bij meer ontvangers kan je nog kiezen voor quad of zelfs met 8 uitgangen. Als je voor 4 uitgangen kiest, quad en niet quatro, dan moet je er op letten dat je voor de quad kiest. Quatro vraagt naar andere switches en zijn bedoeld voor meerdere aansluitingen, bijv. in flats. Resumé, een schotel van 150 cm. moet in Antalya werken, zonder problemen, maar wel goed afstellen. Wat héél voornaam is, als alles geplaatst is, kijken of er beeld is en dan, de LNB´s tegen de wijzers van de klok, draaien tot je het hoogste KWALITEIT signaal hebt. Het sterkte signaal zegt niet zoveel als het om blokvrije ontvangst gaat. Moest ik in de buurt wonen, zou ik wel helpen met het installeren, maar 5 uur heen en 5 uur terug met de bus, is wel wat veel. Succes!!. Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
Emekli Geplaatst: 21 juni 2014 Geplaatst: 21 juni 2014 Ik woon in Alanya en heb A3 en A1. A3 is theoretisch met 90cm te ontvangen. Maar met 1.5m werken beide perfect. Raad je alleen aan dit niet op 1 schotel te doen maar er 2 neer te zetten. Werkt wel met 1 schotel, maar zodra er een wolkje in de lucht hangt begint het te blokken. 120 cm. kan soms te klein zijn, maar 150 zou toch moeten volstaan. Hoe oosteljker je zit, hoe lager het signaal voor Astra 1. Voor Astra 3 valt het nog mee, ervaar dit nu ruim 2 jaar met mijn opstelling. Zoals eerder gezegd, het gaat om een perfecte afstelling en wordt zo milimeter werk. De "skew" is ook heel voornaam, dat doe je na het perfect uitrichten van de schotel. Als bij jou het signaal wegvalt bij het minste wolkje, dan is er nog veel werk te doen. Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
Sjattuh Geplaatst: 21 juni 2014 Geplaatst: 21 juni 2014 (aangepast) Turkije is groot ja... Daarom vraag ik wat meer info, als hij alleen maar Nederlandse HD zenders wil zien is het zonde die 200,- TL extra uit te geven voor een 1,5m met LNB. Bij mij valt het singaal op A3 zo goed als nooit weg. Het staat bij mij niet op 1 schotel, ik heb 2 schotels. Een 1,5m voor A1 en een 2.2m voor A3. Ik heb hier stormen meegemaakt langs de kust dat de tuistoelen je om de oren waaide en beeld was nog steeds prima. Het is alleen als er hele dichte wolken op een bepaald punt hangen (hoeft het nog niet eens te regenen) dat het wil storen. Wat ik aangaf is dat hier in Alanya mensen hele slechte ervaringen hebben met A1 en A3 op 1 schotel. Iedereen komt daar uiteindelijk op terug. Overigens, zorg wel voor iemand die goede kabels levert en goede connectors... hier willen de DECT phones nog steeds storen op slechte aansluitingen... 21 juni 2014 aangepast door Sjattuh Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
ic706mk2 Geplaatst: 22 juni 2014 Auteur Geplaatst: 22 juni 2014 Hallo iedereen, bedankt voor de info.. heb het eigenlijk een beetje link gespeeld...er staat hier namelijk al een installatie op het appartement dat we huren! Het is een Vlaamse dus ik denk wel dat de meeste interesse naar A1 zal gaan..ken haar voorkeur niet. Maaaar het werkt langs geen kanten..hangen op A3 en low signal op A1. Maar idd de kennis hier!!!!! wat ik hier allemaal al moeten horen heb van de andere "buitenlandse" eigenaars...lach krom van het lachen... je moet een speciale kabel hebben om hd te ontvangen, en de Nederlandse en Vlaamse zenders zijn in Turkije NIET te ontvangen je moet "over internet" gaan enz enz hahahahaha ja...de meeste lopen dan ook "over internet"!!!! Heb het gemeld bij de huurster en die heeft hem vanuit België de opdracht gegeven om te komen kijken....hij spreekt Duits dus dat hij hem maar al goed voorbereid.....trek zijn vel over zijn oren zoals men in België zegt. heb me aan het bezinnen geweest of ik zelf geen sat boer zou worden hier boven op mijn pensioen..de "buitenlanders" zouden dan wel beeld hebben hahaha de installatie is zowat van het type " Emekli " zo dat was het dan weer, prettige dag gewenst van uit Antalya
Emekli Geplaatst: 22 juni 2014 Geplaatst: 22 juni 2014 (aangepast) "Wat ik aangaf is dat hier in Alanya mensen hele slechte ervaringen hebben met A1 en A3 op 1 schotel" En toch ligt dit aan de afstelling, die is niet secuur genoeg gedaan. Op de plaatjes die verder volgen, kan je zien dat ik ver buiten, (Anamur ligt 70 km. noord van Cyprus), de footprint van Astra 1 val en toch 98% van de tijd beeld heb. Alleen de widebeam van Astra 1, dekt mijn gebied wel , zelfs tot in Iraq. De schotel is 150 cm. met Flens LNB en juist laatste doet het wonder, voor Astra 3 is een gewone LNB voldoende. "Daarom vraag ik wat meer info, als hij alleen maar Nederlandse HD zenders wil zien is het zonde die 200,- TL extra uit te geven voor een 1,5m met LNB." 200TL is och arme €69.-- en dan heb je later geen spijt, als je o.a. toch de Duitse zenders wilt kijken. Hier in Anamur kostte de schotel 150TL, kon hem meenemen voor 120TL, omdat ik het werk zelf zou doen. De Flens LNB kostte rond de €60.--, maar dan heb je ook wat, pure kwaliteit. 22 juni 2014 aangepast door Emekli Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
Serem Geplaatst: 29 augustus 2014 Geplaatst: 29 augustus 2014 (aangepast) Hallo, Ik ben ten einde raad en heb hulp nodig bij het volgende. Ik heb een parabool schotel van 150 cm met een dual LNB voor astra 1 en astra 3. Vorig jaar geinstalleerd maar nooit goede ontvangst gehad. Recent opnieuw willen laten richten, maar het is niet gelukt om beeld te krijgen van Astra 1 en Astra 3. De huidige installateur zegt : kan niet, je hebt een grotere schotel nodig". Een andere installateur zegt "kan niet, je hebt een offset schotel nodig van minimal 150 cm". Resultaat: de schotel is op dit moment alleen op de 19.2 ingesteld en ik heb dus geen enkele ontvangst van de 23.5-kanalen. Ik heb een Baic abonnement bij TV Vlaanderen en ook een HD-receiver. En ik wil zowel 19.2 als 23.5 kunnen bekijken. Ik heb geen idee welk merk de schotel, de LNB's of de Disecq's zijn. Wie kan me raad geven: - heb ik inderdaad een OFFSET schotel van 150 cm nodig of lukt het met de huidige parabool schotel van 150 cm? - nog belangrijke: wie kent een goede installateur die de ontvangst van Astra 1 en Astra 3 via de parabool schotel van 150 cm kan waarmaken (zonder dat er bij het minste "geen of slecht signal" op mijn scherm verschijnt)/ ik hoop op een oplossing en jullie hulp. 30 augustus 2014 aangepast door ceesv Lettergrootte aangepast.
Serem Geplaatst: 29 augustus 2014 Geplaatst: 29 augustus 2014 Sorry voor het kleine lettertype van daarnet. Maar ik ben nieuw. Nu hoop ik dat het niet te groot is. belangrijke bijkomende info: ik zit in Lara, Antalya.
Sprietje Geplaatst: 29 augustus 2014 Geplaatst: 29 augustus 2014 (aangepast) Beste SeremLnb's voor primefocus schotels zijn totaal anders dan lnb's voor offsetschotels. Een duo-lnb kan al helemaal niet. Je zult dus met een flens-lnb moeten werken zoals Emekli in bericht 2 op zijn foto's laat zien en de schotel moeten richten op de Astra 19,2.Omdat een tweede flens-lnb niet dicht genoeg tegen de andere lnb geplaatst kan worden, heeft hij daar een lnb voor genomen voor een offsetschotel. Dat kan maar is niet optimaal. 29 augustus 2014 aangepast door Sprietje
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen