Ga naar inhoud


diversiteit ontvangstrecht op één adres bij een tv aanbieder.


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

HI,

misschien al aan bod geweest,maar kan niks vinden.

Net even uit gepluisd,en nu blijkt,dat een tv aanbieder het wel eens heel anders kunnen zien,als je bij hen een abonnement neemt ten behoeve van tv ontvangst.

Als men in belgie,TV wilt ontvangen,via iptv,op één adres,dan betaald men abonnementsgeld,en heb je het recht,zolang het technisch mogelijk is,tot 3 of meer ontvangers in dezelfde woning te gebruiken en dus ook de kanalen te ontvangen.Bij extra pakketten,worden deze op alle decoders/ontvangers beschikbaar gesteld.

Ook bij ons kabelbedrijf,betaal je één abonnementsgeld,voor de ontvangst van de tv kanalen,en mag je 4 tv gebruiken om het signaal te ontvangen.Ook worden de extra pakketten op iedere decoder doorgegeven,als deze technisch gemonteerd zijn,zoals de aanbieder het voorschrijft.

Bovenstaande 2,lijken me wel redelijk.(exclusief huurgelden en andere kosten niet gebonden aan tv ontvangst)

Ga je nu naar TV-Vlaanderen,en lees je het contract zeer goed door,dan betaal je helaas niet meer per adres,maar per tv toestel.Want uit een deel van hun overeenkomst lees je:

 

22.2 Het is de Klant niet toegestaan om verveelvoudigingen en/of signalen - ongeacht de gebruikte techniek - van televi- sieprogramma’s die uit hoofde van een Abonnement worden ontvangen, op welke wijze deze ook gemaakt zijn, op enigerlei wijze te bewerken (ook in de privésfeer binnenshuis), exploite- ren.

 

Hieruit kan ik leiden,dat ik bvb geen 2 tv toestellen aan één ontvanger mag sluiten,daar ik de signalen verveelvoudig en dat mag niet.Hier zou ik zelf durven uit leiden,dat zelfs het overbrengen van een opname op een linux ontvanger via het netwerk naar een andere player op een andere kamer met tv,deze niet zou mogen.Dan maak ik mij misbruik aan verveelvoudigen.

Bij deze is dus TVV een uitzondering op de 2 eerstgenoemde.Dus bij TVV moet je per ontvangsteenheid betalen,ook al staat dit op hetzelfde adres.

Maar nu vraag ik mij af hoe een en ander wettelijk in elkaar zit:

1.Betaal men voor de ontvangstrechten (auteursrechten e.d.) per adres,of betaald men die per ontvangsteenheid?

Ik dacht dat men altijd betaalde per adres,maar waarom past TVV en voor de nederlandse collega's CD dit dan niet toe?

Of zit het zo,dat de rechten anders zijn,als je die ontvangt via satelliet,of als je die ontvangt via kabel of koperparen of in nederland via glasvezel?

Hoe zit dat in buurlanden met de ontvangst van satelliet?moet men ook betalen per gebruikte decoder en tv,of regelt men dat daar anders?Ik denk dat dit perfect mogelijk is,om te controleren of de kaart zich op het adres bevind van het abonnement.Maar dan vervalt vrije hardware keuze,maar als men de 2 optie's openlaat,dan kan de abonnee kiezen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is net dat,dat ik wil weten:

1.betaald men ontvangstrechten per adres

of

per ontvangsteenheid.

Als dit per adres is,dan zou ik één en andere organisatie eens aanschrijven.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het verschil tussen kabel maatschappijen en TVV is dat een kabel al aan een adres aangeboden wordt en daardoor het technisch onmogelijk is ook op andere adressen te kijken.

Je kan natuurlijk een kabel van je huis naar de buren leggen zodat die ook kunnen kijken, maar daarvoor is al wetgeving die zoiets verbied.

 

TVV verspreidt het signaal via de ether zodat het signaal ook je buren beschikbaar is.

Daarom staat in het contract dat jij je kaart niet mag gebruiken om je buren van signaal te voorzien.

Dit valt onder de noemer verveelvoudigen.

 

Dat je het programma niet mag bewerken lijkt mij duidelijk, daarvoor dien je toestemming te hebben van de programma maker.

 

Op twee tv's binnen je eigen woning het signaal bekijken is geen verveelvoudiging.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...