Ga naar inhoud


VU+DUO start niet meer op


Gast Sneker

Aanbevolen berichten

Hallo wie kan mij helpen?

Mn vu duo start niet meer op en blijft op het openpli scherm hangen en verder gaat hij niet.

Het werkte altyd en sinds gister niet meer.

Wat kan het zijn en wat moet ik doen?

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites


heb je al eens geprobeerd door hem opnieuw te flashen?

is de beruchte elco in deze box reeds vervangen?

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedennacht heren hij draaid weer heb ff tussen de bedrijven door opnieuw openpli4 geflashd,wou met mn 8gig stickie niet maar mn oude 128mb wel.

Mn vriendin belde al waar ik bleef,6uur eten maar ik was nog bezig en t werkt.

CC cam gedownload en weer beeld.

Sinds net de wifi aan de gang dat wou vanmiddag niet slagen maar nu wel,was eerder ook geen probleem.

Aleen nu nog ne vraag hoe ik weer al die lijsten kan inladen(henksat)  webcams en alle zenders netjes per land enz.

Een ieder bedankt voor de feedback,nu mieren probleem klote beesten ook al is t hier zo schoon,kroop net 1 onder mn laptop weg.

Groeten uit de waterpoortstad sneek

Oja die bolle elco heb de kap er ff af gehad en zag er goed uit,misschien vervang ik ze nog uit voorzorg solderen is en was hobby

aangepast door Sneker
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik al las en aanneem dat er bijv spanningen staan van byv 15 op 16volt elkos  das krap aan dan direct 25volt er in en dan tantaal er in kost wat maar knappen ze er je er niet af.

Blij dat ie weer normaal op start,vond rebox8000 een hell bang dat ik die weer aansluiten moest.

maar goed vind deze receiver een genot nooit ellende tot gister maar hij gaat weer als een speer.

Love Openpli

aangepast door Sneker
Link naar reactie
Delen op andere sites

Morgen (vandaag) de draaibare schotel ff instellen en dus per positie nummeren op tuner2 maar draaid tot nu toe nog goed na veel zappen op a1,2,3 en hetevogel op tuner 1

Link naar reactie
Delen op andere sites

zenderlijsten zitten gewoon in de feed, menu-plugins-druk groen. ;)

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik al las en aanneem dat er bijv spanningen staan van byv 15 op 16volt elkos

Dat is onjuist: De spanningsregelaar produceert een spanning van 1,25 Volt en wordt gevoed door een ingangsspanning van 5 Volt. Het probleem is goed begrepen: C807 overlijdt door een te hoge frequentie. Als je C807 vervangt dan een keramische condensator van 1uF parallel aan de C807 solderen, daardoor hoeft 'ie minder werk te verzetten en gaat 'ie niet meer stuk.

 

Maar nogmaals: Het symptoom dat hier beschreven wordt wijst niet op een probleem met C807.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit eens gehad na een korte (1 sec) stroomonderbreking.Ik ondervind dat de vu duo daar gevoelig aan is.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...