daddycool57 Geplaatst: 21 juni 2014 Geplaatst: 21 juni 2014 Hallo, Sinds een paar dagen heb ik gaan Vlaamse radio meer via TV-Vl; op Astra 1 transponder 12722, 23500; dus na de aanpassingen van 03/06 (het heeft daarna wel een tijd wel goed gefunctioneerd. Ik krijg steeds de melding "geen of zwak signaal"; TV ontvangst is wel OK. Dit alles op een Vu+ Ultimo aan de Costa Blanca - Spanje. Weet iemand wat er speelt ? Mvg. Herman Als je vandaag je kop in het zand steekt, knars je morgen met je tanden.
Moderator ceesv Geplaatst: 21 juni 2014 Moderator Geplaatst: 21 juni 2014 Wanneer je bijvoorbeeld de zender VRT radio 1 bedoelt, die zit nog steeds op Astra 1 12721. DVB-S2 8PSK 23500 2/3 Wanneer een nieuwe fastscan geen resultaat geeft en ook handmatig aanpassen van de transponder gegevens niet werkt, zal je onvoldoende signaal hebben. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
youriy Geplaatst: 21 juni 2014 Geplaatst: 21 juni 2014 Onvoldoende signaal voor radiozenders en wel genoeg signaal voor tv-zenders op dezelfde frequentie?? Denk ik niet. Gewoon de transponder verwijderen, opnieuw aanmaken en scannen. Het enigste wat ik kan bedenken is dat de radiozenderlijst nog de oude gegevens van de transponder heeft. clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
daddycool57 Geplaatst: 22 juni 2014 Auteur Geplaatst: 22 juni 2014 Is opgelost; schijnbaar kon de LNB niet goed met deze freq. overweg. LNB vervangen; radio terug ! Bedankt voor het meedenken . Mvg. Daddycool Als je vandaag je kop in het zand steekt, knars je morgen met je tanden.
Sprietje Geplaatst: 22 juni 2014 Geplaatst: 22 juni 2014 Ik vind het toch een vreemd verhaal.Het is algemeen bekend dat deze hoge frequentie regelmatig problemen geeft bij lnb's maar ik vind het wel vreemd dat je de TV-zenders op diezelfde transponder wel kunt ontvangen en de radiozenders niet. Dat geeft eerder aan dat de ontvanger moeite heeft met het ontrafelen van de verschillende zenders die op die transponder zitten.
youriy Geplaatst: 22 juni 2014 Geplaatst: 22 juni 2014 Waarschijnlijk kijkt ts naar de Vlaamse zenders via 23,5 oost en was er ook geen tv-ontvangst op 12722H op 19,2 oost. clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
Wvema Geplaatst: 22 juni 2014 Geplaatst: 22 juni 2014 Ook sinds deze morgen (! uur of vroeger) geen Radio2 meer. Clara wel. BVN perfect. Ik had eerder deze week al een keer dit probleem. Loste zich vanzelf op. Nu (terwijl België tegen Rusland speelt) om 18:30 nog altijd geen Radio2. Ook VRT1 op kanaal 100 geen beeld.
Wvema Geplaatst: 22 juni 2014 Geplaatst: 22 juni 2014 Toen B-Rusland gespeeld was, heb ik opnieuw geprobeerd. Oh, wonder! Terug Radio2. Er is nochtans niks gewijzigd aan mijn installatie. De schotel was en is "perfect" uitgericht" dmv een Satfinder. Wijziging: zopas nog nagezien: Radio2 terug weg. Waar zit de fout?
Moderator ceesv Geplaatst: 22 juni 2014 Moderator Geplaatst: 22 juni 2014 Misschien ook de lnb vervangen? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
daddycool57 Geplaatst: 23 juni 2014 Auteur Geplaatst: 23 juni 2014 Is toch raar... Ook met de nieuwe LNB na het afstemmen de eerste paar seconden geen radio en de kwaliteit van het signaal zakt naar 14 %; daarna komt het signaal terug naar 83 % en is er opnieuw ontvangst... En blijft het ook goed tot men van zender wisselt, dan herhaalt dit fenomeen zich. Bizar. Wie kent de oorzaak ? NB: ontvangst van de TV zenders op deze transponder geeft geen problemen. Mvg. Daddycool Als je vandaag je kop in het zand steekt, knars je morgen met je tanden.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen