Ga naar inhoud


Frequentie TVEi gewijzigd: CD fastscanlijst niet aangepast


Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Hebben jullie nog beeld op posite 209 en 210 van de HD fastscanlijst? Astra heeft de frequenties aangepast van 11656 naar 11627, maar CanalDigitaal zit te slapen en past zijn fastcan lijst niet aan.

Heb een bind scan egdana en dat zit TVE er wel bij op de goede frequenties, maar ja, ik vind de volgorde van de HD lijst wel handig. ben er aan gewend.

 

Iemand een tip hoe ik de frequentie van de zender met Poplaredit of zo kan aanpassen en toch de volgorde behouden?

 

Groetjes...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Inderdaad zitten ze bij CanalDigitaal te slapen want die nieuwe frequentie is al op 25 maart in gebruik genomen, bijna 3 maanden geleden dus. Ik gebruik de nieuwe frequentie al vanaf maart. Het verbaast me toch al dat ze die twee frequenties zo lang naast elkaar hebben gehad. De oude frequentie is inderdaad afgeschakeld.
Ik gebruik de fastscanlijst alleen maar zodat veranderingen in frequenties e.d. automatisch worden doorgevoerd maar zet de zenders daarna in een zelfgemaakte favorietenlijst en kijk dus al bijna 3 maanden via de nieuwe frequentie.
Ik zal CanalDigitaal er eens op aanspreken dat ze de nieuwe frequenties moeten gaan gebruiken. Er zal waarschijnlijk omstreeks 1 juli wel een nieuwe fastscanlijst beschikbaar komen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

dank voor je reactie!

 

Als je CD wilt aanspreken, moet je van goede huize komen! Heb ze vanmorgen gebeld: na ene kwartier proberne is het me niet gelukt ze duidleijk te maken dat ze hujn Fastscan lijst moeten aanpassen. krijg alleen maar verhalen over resetten van decoder, CI-interface, software opneiuw installeren en zovoort. Ze zijn helemaal gestoord daar en kunnen niet luisteren: mijn vraag of ze die Fatscanlijst kunnen aanpassen begrijpen ze niet eens.

 

Maar ondertussen even wat met Polaredit gespeeld en dat werkt.

Eerst de transponder met zender zoeken afgezocht op de zenders met de nieuwe frequenties (dat moest wel want met alleen een positiewijziging in de lijst werkte de audio weer niet) , backup gemaakt van de zenderlijst van de Rebox, met polaredit de positie aangepast en vervolgens weer teruggezet.

 

Van CD moet je niets verwachten, pfffff

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er zijn aanwijzingen dat tenminste 1 filiaal van het Canaldigitaal callcentre zich in Istanbul bevindt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste dickydick

Dat moet je zo ook niet aanpakken bij CanalDigitaal. Ik kan je verzekeren dat ze het op korte termijn gaan veranderen.
Hun excuus was dat ze de verandering niet wisten omdat TVE of Astra geen persbericht hadden gestuurd en dat ze de Spaanse tekst die al twee maanden hinderlijk door het beeld liep niet konden lezen.

Nou daar zakt toch je broek van af. De Vrije fries maakte op 20 maart al melding van de nieuwe frequentie, dus meer dan 3 maanden geleden) en hoezo kun je niet lezen als er door de lopende tekstbalken de nieuwe frequentie wordt aangegeven.
In die drie maanden tijd zijn er al twee keer nieuwe fastscanlijsten beschikbaar gekomen. Blijkbaar worden de zenders van de fastscanlijst niet eens gecontroleerd voordat ze de nieuwe lijst de lucht in sturen.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je snapt een tekst niet waar een frequentie en datum in staat, dan tiep je de tekst toch over en Google vertaald het voor je.

 

http://www.rtve.es/television/20140523/cambio-frecuencia-tve-europa/942462.shtml

http://www.rtve.es/television/tve-internacional/como-vernos/

 

Edit: URL's TVE

aangepast door Mrbeam

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...