Ga naar inhoud


Geen beeld via HDMI


Unetwork

Aanbevolen berichten

Daar was ik weer met het volgende probleem, nu weer prima beeld met mijn  DM800 HD maar via (diverse HDMI kabels) geen beeld via HDMI met OpenPli 4 op de DM800 SE hij laat heel even aan het begin de bootlogo zien maar dan valt het beeld weer weg en krijg ik de melding: not supported

 

 

Ik heb een nieuwe generatie 47 inch 3D Smart TV van Thomson LED
Via scart wel beeld en alle setting even nagelopen en op 1080i staan, ook 720P geprobeerd ook muli aan gevinkt.

Krijg af en toe heel even beeld maar daarna weer op zwart met de zelfde melding Not Supported 
Vreemd maar op mijn oude 720 HD ready LCD krijg ik wel beeld via de HDMI

 

Enig idee voordat mijn klomp breekt?

aangepast door Unetwork

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb een panasonic en die is ook kieskeurig.

 

Op hdmi 1 en 2 werkt alleen de 720 resolutie en heel soms 1080.

input 3 doet het prima op 1080.

 

Andere box erop werkt beter op input 1 en 2 maar geeft ook soms uitval.

 

Wat je kunt proberen is via de remote van de webif met screendumps de resolutie van de dreambox veranderen als de tv niets weergeeft.

Gtz. Martje B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok ik heb mijn HD800SE terug gebracht een nieuwe adapter (voeding gekocht) heb trouwens met de oude HD800 weer prima beeld op de HDMI, dus eens te meer nieuw is niet altijd beter.
Heb van alles geprobeerd, autoresolutie, 720P maar alles blijft zwart.

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Grote kans dat de DM800SE niet origineel (of misschien defect) was dan. Ik heb nog nooit HDMI klachten gelezen over de DM800SE in combinatie met welke TV dan ook.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grote kans dat de DM800SE niet origineel (of misschien defect) was dan. Ik heb nog nooit HDMI klachten gelezen over de DM800SE in combinatie met welke TV dan ook.

zoals ik net hier boven wat reacties heb bekeken was ik niet de enigste :)

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach ik blijf het vreemd vinden, BR doet het prima, via mijn i7 laptop prima beeld en geluid, daarom zeg ik dat nieuw niet altijd betekend dat het beter is, je zou denken dat Dream een normale handshake zou kunnen geven dit was trouwens V2 HD800SE prijs is hier (origineel) 390 euro.

aangepast door Unetwork

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja zeker weten, denk toch dat het aan de dream ligt, heb diverse andere boxen aangesloten zoals VU Duo2, geen probleem, goede HDMI kabel gebruikt Gold plated.

Maar maandag a.s. komt de shop bij mij thuis met een nieuwe box om nogmaals een poging te doen.

aangepast door Unetwork

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Hmmmm. Een oude DM800SE V1 zou je nu niet meer nieuw kunnen kopen. Deze zijn geproduceerd tot 23-7-2013. Voor 390€ zou je een DM800SE V2 prima kunnen kopen. De mijne was ooit 429€ V1 maar alleen omdat hij bij mijn huisdealer vandaan kwam. Dat is een sat winkektje die ook wat wil verdienen. Maar dan weet ik zejer dat het origineel is.

Bij opstarten kwam de Drwam Multimedia firmware in het scherm. Genuine Dreambox plugin e.d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...