Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Het advies blijft gelijk! Eerst de box helemaal opnieuw flashen. Of je dat doet via de *STOP* modus via LAN of serieel maakt niet uit! Gebruik desnoods de officiële firmware van Dream Multimedia als je toch op de camping naar de Duitse FTA zenders wil kijken.

Loopt de box dan *niet* meer vast dan weet je dat je het in het OpenPli of CCCam moet zoeken. Zeker als je CCCam via WAN Sharing gebruikt is de kans op dit soort fenomenen voor handen. Er worden dan teveel aanvragen op de Demuxer gedaan..

Loopt de box met de originele firmware nog steeds vast (dus ook zonder CCCam) dan is er een probleem met je box...

• Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

ik ga wat aanvullende info geven ik gebruik nu de dreambox op het camping dus daar kijk ik vaak de duist zendens (free to air zoals zdf )en dus daar heb ik geen internet verbinding .zou hier mee te maken hebben ?maar wat vreemd is dat het crash is alleen bij de beeld en geluid gaat wel lekker door maar ik kan verder de dm niet met afb bedienen .

hm,heb je wel voldoende Signaal jaws?

2x Dreambox 900UHD   TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Hmmmm, met onvoldoende signaal loopt hij normaliter niet vast... Geeft dan alleen blokken of afstemming mislukt en het geluid loopt dan zeker niet door...

Geplaatst: (aangepast)

we proberen ook maar alles wat je maar kan indenken he Mimisiku

en word de ontvanger niet te warm ook nog een optie

post-41606-0-16797900-1403449677.jpg

aangepast door smetje limb.BE

2x Dreambox 900UHD   TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Mijne is 55 graden 'heet' en loopt als een klok.

Geplaatst:

hoi allemaal en nog bedank voor al advise .ik heb de problem verhelpen met inderdaad het orginele dmm erop te zetten want ik heb toch alleen fta zenders dus .....en nu loopt hij niet meer vast en loopt door maar wat betreft warmte ik merk dat wel hij erg heet word maar toch nu hij loopt zonder probleem .ik ga weekend weer beetje mee spelen om te kijken wat de probleem is .

gr en toch bedank voor mee denken wat fijn gevoel dat op dit forum zo kun je probleem delen en zoveel reactie kan krijgen .

Geplaatst:

hoi allemaal en nog bedank voor al advise .ik heb de problem verhelpen met inderdaad het orginele dmm erop te zetten want ik heb toch alleen fta zenders dus .....en nu loopt hij niet meer vast en loopt door maar wat betreft warmte ik merk dat wel hij erg heet word maar toch nu hij loopt zonder probleem .ik ga weekend weer beetje mee spelen om te kijken wat de probleem is .

gr en toch bedank voor mee denken wat fijn gevoel dat op dit forum zo kun je probleem delen en zoveel reactie kan krijgen .

Als hij te warm wordt gewoon een fan inbouwen en Tempfancontrol installeren via de plugins dan word de box aanmerkelijk koeler hierdoor. Is altijd beter voor de componenten.

Geplaatst:

Mijn 8000 liep ook steeds vast op de laatste PLI versies.

Ik heb nu Newnigma erop gezet en draait super.

Paar keer toch weer PLI erop gezet maar was weer bagger.

Misschien toch een bepaalde serie.

Gewoon eens de originele of Newnigma of bv Gemini proberen.

Misschien driver probleem.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C

Geplaatst:

draai hier openatv 4.1 nergens geen last van

loopt soepel

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Geplaatst:

"nergens geen last van"

oei, da's minder... :)

Groeten van dvbs,        

UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Geplaatst:

ja maar blijf wel een nederlander ha ha altijd wel wat te klagen :D:lol::P:)

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Geplaatst:

DIGIWIEW & Loui (K)

Toch bedankt voor jullie tip ivm Openatv4.1! (zal het er ook eens "opgooien")

Groeten van dvbs,        

UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Geplaatst:

Mijn DM8000 liep met de laatste PLI ook continue vast. Ook vanalles geprobeerd opnieuw geflashed, maar nog steeds problemen. Daarna Openatv er op gezet en de box loopt als een zonnetje.

En bijkomend voordeel is dat er nog steeds updates voor uitkomen. En bij Pli helaas niet meer........

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Dat vastlopen moet dan toch bij een bepaalde revisie van de DM8000 horen. Ik draai al sinds het verdwijnen van de Hydra images op (Open)PLi. Nog nooit rare vastlopers gehad en draai toch ook redelijk wat plugins, 4 tuners, regelmatig meervoudige opnames. Geen enkel probleem. Ik heb een DM8000 uit juni 2012... Amber display..

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...