Ga naar inhoud


DVB-T ontvangst Averbode Belgie


Winne

Aanbevolen berichten

Met de kleine yagi voor de VRT en RTBF richting Genk Luik. Goede ontvangst, kan ik de grote Hirschman yagi gebruiken om extra zenders te ontvangen. Momenteel schoolvakantie in Belgie, gezin vraagt iets meer aandacht.

Ik zie in je reactie dat je dvb-t ontvangt met een db4 rasterantenne. Wat zijn voor en nadelen tov yagi antenne, ontvangstbereik?

Groeten

 

Ik gebruik die vn. omdat deze binnen staat en de minste plek innam.

Maar hij gaf wonderlijk genoeg ook nog het meeste signaal.

Het voordeel van zo'n antenne is denk ik de grotere openingshoek om tegelijk zenders te ontvangen uit meerder richtingen maar dat kan ook een nadeel zijn. Er zijn ook heel veel sites te vinden waar je ze zelf kan bouwen en hoe je ze kan koppelen (tot DB8 of zelfs DB16). Google maar eens op 'DB4'.

Maar een Yagi heeft m.i. altijd de voorkeur op lange afstand.

 

Als je al wat antennes voorhanden hebt zou ik zeggen proberen wat (het beste) werkt.

In een ander topic heeft iemand erg goede resultaten met een Televes DAT HD BOSS 790 antenne. Voor als je een nieuwe gaat kopen.

Misschien moet je wel denken aan twee antennes, één horizontaal (die je nu al hebt voor Genk en Luik) en één verticaal (voor Nederland en ev. Duitsland) en die koppelen. Ook daar zijn prima koppelfilters voor te koop.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...