Ga naar inhoud


"Horeca vraagt meer WK-licenties aan door intensieve conroles"


rolandroland

Aanbevolen berichten

Daarvoor moeten zij rechten betalen. Maar elke Nederlander betaald toch al kijk- en luistergeld? Waarom dan nog een keer extra geld vragen omdat in het café de uitzendingen die gratis ongecodeerd worden verspreid laten weergeven? 

 

http://www.radio1.nl/item/203453-Horeca%20vraagt%20meer%20WK-licenties%20aan%20door%20intensieve%20conroles.html

Link naar reactie
Delen op andere sites


Omdat de auteursrechtenorganisaties elke cent eruit willen persen die erin zit.

 

Met muziek zou de redenering zijn dat je dan door het luisteren in de kroeg de CD niet meer zou kopen.

 

Met live TV gaat die vlieger m.i. niet op, immers je had thuis ook wel gekeken (belangrijk voor de kijkcijfers) en je zegt voor die ene wedstrijd niet ineens je abonnement thuis op.

 

Maar de echte redenering is puur commercieel.

De kroeguitbater verdient geld (drankomzet) aan het vertonen van de wedstrijd waar de NPO en de FIFA ook een graantje van mee willen pikken.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Alex, en dat doet niet alleen de auteursrechtenorganisaties. Wat dacht je van rioolafvoerheffing? Elk huishouden betaald flink wat geld om gebruikt te kunnen maken van het riool maar elk kantoor en fabriek betaald ook voor het aantal werknemers nog eens een keer om de drollen die de werknemers draaien op het riool te mogen lozen terwijl alle werknemers er al voor betaald hebben.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je betaalt voor vertoning in huiselijke kring.

Vertoon je in een openbare gelegenheid moet je daarvoor aan de rechthebbende opnieuw betalen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze belasting is gewoon schandalig, betalen voor de reclame aan de gevel die je vaak moet voeren van de brouwer, betalen voor het terras, betalen voor de muziek buma & sena en blijkbaar hebben ze weer wat nieuws bedacht een horeca belasting op de npo terwijl er al betaald word als je een tv hebt hangen.

Moet je over een jaar toch weer een vat bier extra voor verkopen of de prijzen voor verhogen.

Hoe ver kun je gaan met het uitknijpen van de horeca, schandalig gewoon.

Genoeg is genoeg, op een gegeven moment is de rek er gewoon uit.

aangepast door mietde

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nu thuis kijkt in huiselijke kring of in het café het zijn dezelfde beelden. Het gaat er mij om dat er nu dubbel voor betaald wordt zodra mensen gaan kijken in openbare gelegenheden. 

 

Wanneer iemand uit Duitsland mee komt kijken naar de Nederlandse TV zender heeft hij geen kijk- en luister geld voor betaald... Moeten ze daar ook nog wat op gaan vinden  ;)

aangepast door rolandroland
Link naar reactie
Delen op andere sites

Betalen wij kijk en luistergeld? Dat is toch afgeschaft? Of zit ik nu zwart naar de radio te luisteren?

 

Omdat ik een eigen bedrijf heb kreeg ik wel post van Sena, maar ik heb geen winkel o.i.d , dus dat gaat voor mij niet op. Vond ik ook al twijfelachtig, heb je een bedrijf met personeel of showroom / wachtmuziek dan moet je betalen.....

Fuba Daa850 met multifeed , Vu+duo 4k se met dvb s en dvb c. Vti 15

Link naar reactie
Delen op andere sites

Betalen wij kijk en luistergeld? Dat is toch afgeschaft? Of zit ik nu zwart naar de radio te luisteren?

 

Omdat ik een eigen bedrijf heb kreeg ik wel post van Sena, maar ik heb geen winkel o.i.d , dus dat gaat voor mij niet op. Vond ik ook al twijfelachtig, heb je een bedrijf met personeel of showroom / wachtmuziek dan moet je betalen.....

Aparte kijk- en luistergeld oftewel omroepbijdrage is er inderdaad niet meer, maar de NPO wordt nog wel betaald uit de algemene middelen dus we betalen er nog steeds met z'n allen voor via de belastingen.

 

http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Kijk-_en_luistergeld

 

In dat artikel staat onder meer:

"Ter compensatie van deze afschaffing werd het tarief van de eerste schijf van de inkomstenbelasting verhoogd met 1,1%."

Reken dus maar uit hoe hoog jouw "omroepbijdrage" is dan.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Videma controleert met zoekwoorden op het internet. Zij zoeken dan naar aankondigingen van café's, en mochten zij niet als betalende geregistreerd zijn dan komen ze langs. Op kantoor komen ze niet zo snel, maar bij een café kunnen ze zomaar binnen komen. Om tv beelden te komen uitzenden moet iemand al snel 200 euro per jaar betalen. Dat terwijl Nederland 1, 2, 3 en de regionale omroep op nagenoeg op elke plek in Nederland te ontvangen is. De Sena had ooit een vragenlijst. Elke ZZP'r werd bevraagd, maar op de bewuste vragenlijst kon je niet invullen dat je geen radio toestel op het werk hebt o.i.d. ? Tenminste als ik dat nog goed herinner.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze belasting is gewoon schandalig, betalen voor de reclame aan de gevel die je vaak moet voeren van de brouwer, betalen voor het terras, betalen voor de muziek buma & sena en blijkbaar hebben ze weer wat nieuws bedacht een horeca belasting op de npo terwijl er al betaald word als je een tv hebt hangen.

Moet je over een jaar toch weer een vat bier extra voor verkopen of de prijzen voor verhogen.

Hoe ver kun je gaan met het uitknijpen van de horeca, schandalig gewoon.

Genoeg is genoeg, op een gegeven moment is de rek er gewoon uit.

Ja,en dan gaan ze nog zaken verbieden op cafe,en dan lees je dat er op één jaar zoveel cafe's dicht zijn gegaan.Bericht is wel zo oud,dat ik mij niet meer kan herinneren,hoeveel,maar ik denk in de duizenden.ik zou dit niet meer willen doen.Ooit eens een belgische cafehouder gesproken,en die moest per muziek apparaat betalen.Voor de radio,voor de cd speler en ook nog eens voor het mce pakket,die op de kabel zat van de toenmalige canal digitaal belgie.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan iemand mij uitleggen waarom als je TV aanzet in je eigen huis waarin meerdere mensen biertje kunnen drinken niet hoeft betaald te worden maar zodra diezelfde TV in een café staat er opeens betaald dient te worden? Als ik mijn TV voor het voorraam ga zetten, moet ik dan ook soms betalen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...