Ga naar inhoud


"Horeca vraagt meer WK-licenties aan door intensieve conroles"


rolandroland

Aanbevolen berichten


Gewoon tot de volgende WK wachten

- het komt ooit nog een keer:

dat men voetbal kijkrechten niet meer mag verkopen en of extra mag belasten maar volledig publiek moet doorgeven (dus FTA en niet FTV of PayTV)

 

En vergeet niet, ten dele is dat al zo. Volgens aanpassingen in voetbaluitzendingen per FTA en na aanleiding van een uitspraak van het Europees Gerechtshof inzake de ongewenste kartelvorming tussen nationale en internationale Sport instanties en Media concerns (zo EEN HD tv journaal 07-2013)

 

Overigens dat het gepeupel spontaan straatfeesten organiseert en nog wat perslucht hoorns tot 2 uur 's nachts laat klinken toont toch al aan dat het een Nationaal Evenement is met Nieuwswaarde die onder Publiek Recht gratis te zien moet zijn... met of zonder eigen alcohol.

Sorry

Röyjsopp, Jamie Irrepressible

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon tot de volgende WK wachten

- het komt ooit nog een keer:

dat men voetbal kijkrechten niet meer mag verkopen en of extra mag belasten maar volledig publiek moet doorgeven (dus FTA en niet FTV of PayTV)

 

Maar dan moeten ze 60% van de inkomsten ergens anders vandaan halen. En ik vind niet dat de overheid professionele sport moet sponsoren. Dus dan maar op zijn Amerikaans met onderbrekingen voor reclame? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan iemand mij uitleggen waarom als je TV aanzet in je eigen huis waarin meerdere mensen biertje kunnen drinken niet hoeft betaald te worden maar zodra diezelfde TV in een café staat er opeens betaald dient te worden? Als ik mijn TV voor het voorraam ga zetten, moet ik dan ook soms betalen? 

 

Als jouw huis een openbare gelegenheid is zoals een zuiptent of een hoerenstal, moet je daar inderdaad extra voor betalen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus, alle steden en gemeenten die een groot scherm zetten en bijhorende vreet- en zuipstalletetjes dienen dus ook extra te betalen...

 

en dan maar klagen dat ze geen geld hebben.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het valt in Nederland nog mee. In Frankrijk moet de kroeg naast de vergunning die vergelijkbaar is met die in Nederland ook nog aan de rechthebbende van de WK wedstrijden in Frankrijk, TF1, betalen. TF1 eist een bedrag van 3 euro per kijker per wedstrijd per TV per kroeg en een minimum factuurbedrag van € 1000,-.

 

Ik ken echter geen kroeg die dit weet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat nog het meeste opvalt is dat men gewoon geen zin, tijd of geld heeft voor voetbal supporters een Arena met wat display's te openen en gratis consumpties + toiletten aanbiedt.

Waar de voetbal supporter jaren voor betaald heeft via zijn entree-geld Stadion en abonnementen Kijkrechten (direct of via via) wordt dus nog steeds genegeerd.

Zelfs al die Miljoenen Euro's rijke Voetballers zelve geven hun supporters niets gratis.

Dat hadden ze al heel lang geleden kunnen bedingen toen de FIFA nog een Voetbal organisatie was.

 

Liga, WK of EU is op onze kosten.

En alle andere wedstrijden zijn op jullie kosten (letterlijk)

Sorry

Röyjsopp, Jamie Irrepressible

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een paar keer geprobeerd maar was vaak leeg. Mensen zien dit thuis met vrienden or in de kroeg.

 

Wat ben je toch een zuurpruim Tonski. Tuurlijk is voetbal op onze kosten, op wiens kosten moet het dan? Moeten de voetballers de honderden miljoenen die het kost betalen en dan gratis optreden? Wie gaat ze dan die miljoenen betalen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het principe is doorgeschoten: Een selecte groep vooral Britse en Spaanse clubs krijgen via de uitzendrechten in hun land zo veel geld binnen dat die simpel in staat zijn om de beste spelers te kopen. Zelf opleiden is daardoor in Engeland bijna uitgestorven, en dat zie je dan weer terug op het WK/EK.  NL clubs hebben nooit die financiële mogelijkheden en kunnen daardoor op Europees niveau niet meekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Nederland de finale haalt -met de nadruk op als-  zie je spontaan straat feesten ontstaan, met beeld.

Dan wil ik nog wel eens zien dat de stekker er uit getrokken wordt daar een controleur. ;)

 

Blasfemie! Hoe durf je! :)

 

En we weten allemaal toch wel dat het alleen maar om de $$ gaat? WK in Quatar? lol...

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

FalconerThe,

of ik nu de zuurpruim ben of niet, daar gaat het niet om,

dat voor voetbal betaald MOET worden daar gaat het om

 

als sport een is met cultuur en kunst vraag je jezelf wel af waarom op sport nooit bezuinigd wordt

brood en spelen aan het gepeupel. :P

 

 

dat klopt niet tonskidutch, op de amateursport wordt wel degelijk bezuinigt...

maar ja voor wat hoort wat

enkel doet men dat niet andersom topsporters die amateurclubs adopteren

aangepast door Tonskidutch

Sorry

Röyjsopp, Jamie Irrepressible

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...