Ga naar inhoud


Vliegen met ryan air


1pm

Aanbevolen berichten

Ach, ik wil weer eens naar Brno met m'n lief en dan is het verschil me te groot.

 

Prijs retour A'dam -Brno met KLM 1889,- per persoon kwam ik op internet tegen. Lijkt me veel maar het stond er.

Met prijsvechter Eindhoven-Brno ca 150,- voor 2 personen en goedkoper parkeren...

 

Laat het in de aanbieding eens 1500,- voor 2 personen zijn, dan weet ik toch nog wel wat ik doe.

 

Trouwens tot nu toe goede ervaringen met Ryanair.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

alle waar is naar zijn geld

 

Maar overdrijven kan ook.

Ooit eens naar Kopenhagen gevlogen vanaf Amsterdam met KLM.

€938,-

aangepast door mauspartyhouse

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, ik wil weer eens naar Brno met m'n lief en dan is het verschil me te groot.

 

Prijs retour A'dam -Brno met KLM 1889,- per persoon kwam ik op internet tegen. Lijkt me veel maar het stond er.

Met prijsvechter Eindhoven-Brno ca 150,- voor 2 personen en goedkoper parkeren...

 

Laat het in de aanbieding eens 1500,- voor 2 personen zijn, dan weet ik toch nog wel wat ik doe.

 

Trouwens tot nu toe goede ervaringen met Ryanair.

 

Tja...daar noem je me ook een bestemming: Brno oftewel Brünn. Daar vliegt de KLM niet rechtstreeks heen en is aangewezen op partner airlines. Dan krijg je zulke hoge prijzen. Ik geloof dat onmiddelijk. En juist naar zulke 2nd class destinations vliegt Ryan Air goedkoop omdat er genoeg touristen zijn die dan in de bus stappen en naar hun uiteindelijke bestemming 250 km afstand van Brno: Praag komen. Waarschijnlijk verkoopt Ryan Air deze destination ijskoud als Praag...net als Hahn Frankfurt.

 

Maar ik zou zeker in het geval als ik niet alleen was met de auto erheen rijden of met de trein. Dan kan je ook veel meer bagage meenemen en je hoeft je boardingkaart niet zelf uit te printen.

 

Voor zakelijke bestemmingen is Ryanair niet te gebruiken.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsjonge tsjonge, Wij gaan al sinds 2007 3x per jaar op (vlieg)vakantie via Ryanair  

zelf boeken vlucht

zelf boeken hotel

zelf boeken auto

Al die tijd geen goedkopere vluchten gevonden Scheelde honderden euro`s

Zelfs nu, nu de prijzen hoger zijn geworden is er geen goedkopere, voor mijn bestemmingen.

Ten opzichte van 2007, betaalde ik de laatste keer in totaal zo`n 95 euro meer dan nu. voor twee retourtjes naar. Lanzarote.

Ben nu al weer 3 maanden aan het zoeken voor september, al die tijd blijven de tickets van Ryanair op zo`n 10 euro na hetzelfde voor mijn bestemming.

voor zover de cookies.

Zelf boeken is iets voor mensen die bereid zijn om zelf na te denken en de voorwaarden te lezen EN zich daar aan te houden. 

Ik erger me kapot aan mensen die aan de balie komen en dan een koffer hebben die ruim het max. gewicht overschrijden, of geen ticket hebben uitgeprint, laat staan online ingecheckt hebben.

Dit soort mensen moeten eigenlijk nog aan het handje worden mee genomen als een klein kind in de grote boze wereld.

Je krijgt nota bene nog vóór vertrek mail van Ryanair met nogmaals alle instructies, vergeet niet online in te checken, weet wat en hoeveel u in koffer mag, moet u nog een parkeer plaats, heeft u al dit heeft u al dat.....etc.

En dan nog zijn er mensen die het niet voor elkaar hebben. en die klagen dan ook nog zonder blikken of blozen dat Ryanair, zonder schaamte gevoel. 

Kun je dit niet, boek dan via een reisbureau.  

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsjonge tsjonge, Wij gaan al sinds 2007 3x per jaar op (vlieg)vakantie via Ryanair  

zelf boeken vlucht

zelf boeken hotel

zelf boeken auto

Al die tijd geen goedkopere vluchten gevonden Scheelde honderden euro`s

Zelfs nu, nu de prijzen hoger zijn geworden is er geen goedkopere, voor mijn bestemmingen.

Ten opzichte van 2007, betaalde ik de laatste keer in totaal zo`n 95 euro meer dan nu. voor twee retourtjes naar. Lanzarote.

Ben nu al weer 3 maanden aan het zoeken voor september, al die tijd blijven de tickets van Ryanair op zo`n 10 euro na hetzelfde voor mijn bestemming.

voor zover de cookies.

Zelf boeken is iets voor mensen die bereid zijn om zelf na te denken en de voorwaarden te lezen EN zich daar aan te houden. 

Ik erger me kapot aan mensen die aan de balie komen en dan een koffer hebben die ruim het max. gewicht overschrijden, of geen ticket hebben uitgeprint, laat staan online ingecheckt hebben.

Dit soort mensen moeten eigenlijk nog aan het handje worden mee genomen als een klein kind in de grote boze wereld.

Je krijgt nota bene nog vóór vertrek mail van Ryanair met nogmaals alle instructies, vergeet niet online in te checken, weet wat en hoeveel u in koffer mag, moet u nog een parkeer plaats, heeft u al dit heeft u al dat.....etc.

En dan nog zijn er mensen die het niet voor elkaar hebben. en die klagen dan ook nog zonder blikken of blozen dat Ryanair, zonder schaamte gevoel. 

Kun je dit niet, boek dan via een reisbureau.  

 

Dat is een gebruiksaanwijzing en 97% van de mannen leest geen gebruiksaanwijzing dus zou het kunnen dat daar een deel van jou ergernis te herleiden zal zijn.

Zelf zou ik mij daar dus echt niet aan ergeren.

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet mee eens

 

Tsjonge tsjonge, Wij gaan al sinds 2007 3x per jaar op (vlieg)vakantie via Ryanair  

zelf boeken vlucht

zelf boeken hotel

zelf boeken auto

Al die tijd geen goedkopere vluchten gevonden Scheelde honderden euro`s

Zelfs nu, nu de prijzen hoger zijn geworden is er geen goedkopere, voor mijn bestemmingen.

Ten opzichte van 2007, betaalde ik de laatste keer in totaal zo`n 95 euro meer dan nu. voor twee retourtjes naar. Lanzarote.

Ben nu al weer 3 maanden aan het zoeken voor september, al die tijd blijven de tickets van Ryanair op zo`n 10 euro na hetzelfde voor mijn bestemming.

voor zover de cookies.

Zelf boeken is iets voor mensen die bereid zijn om zelf na te denken en de voorwaarden te lezen EN zich daar aan te houden. 

Ik erger me kapot aan mensen die aan de balie komen en dan een koffer hebben die ruim het max. gewicht overschrijden, of geen ticket hebben uitgeprint, laat staan online ingecheckt hebben.

Dit soort mensen moeten eigenlijk nog aan het handje worden mee genomen als een klein kind in de grote boze wereld.

Je krijgt nota bene nog vóór vertrek mail van Ryanair met nogmaals alle instructies, vergeet niet online in te checken, weet wat en hoeveel u in koffer mag, moet u nog een parkeer plaats, heeft u al dit heeft u al dat.....etc.

En dan nog zijn er mensen die het niet voor elkaar hebben. en die klagen dan ook nog zonder blikken of blozen dat Ryanair, zonder schaamte gevoel. 

Kun je dit niet, boek dan via een reisbureau.  

 

Niet mee eens.

Het is me al vaker voorgekomen dat ik op een hotelkamer zat en mijn vlucht naar een bestemming adhoc moest boeken of omboeken. En een printer neem ik echt niet mee op een zakenreis.

Wel laat ik mijn boardcard vaak naar mijn BlackBerry sturen per email maar dat kent Ryanair niet...ze maken je het expres moeilijk en onaangenaam.  Met de boardingcard op je smartphone kun je bij Lufthansa, Gulfair etc. gewoon paperless inchecken.

Ik vlieg meerdere keren per jaar van Dubai naar Frankfurt en terug met Gulfair voor €uro 450,00  Daarvoor hoef ik geen boardkaart te printen en online in te checken. Als ik tijd heb en een printer bij de hand doe ik dat wel maar als ik het niet doe is er geen man over boord. Ik word niet bestraft door onzinnige "spelregels" die er alleen maar zijn om me verder uit te melken. Verder kan ik 30 kg baggage meenemen. Daar wordt niet moeilijk over gedaan.

Dus het komt er op neer dat ik een andere service gewend ben en daarom per definite niet met zo´n cheapo airline vlieg.

Zou ik bijvoorbeeld van Hahn-Frankfurt airport vliegen naar Wenen met Ryanair dan moet ik alleen al 150 km naar Hahn rijden terwijl ik met de sneltram in een mum van tijd op Frankfurt Airport ben. Heen en terug is dat 300 km voor mij plus parkeren. Dan kom ik niet in Wenen aan maar in Bratislava...Notabene een heel ander land. En dan kan ik daar weer met een bus naar Wenen karren wat ook minstens een uur of meer duurt. Nee dank je...niets voor mij.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je deze reportages gezien heb vraag ik me af of je je leven nog op spel wilt laten zetten door Ryanair:

http://www.incontxt.nl/dossiers/ryanair

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik erger me kapot aan mensen die aan de balie komen en dan een koffer hebben die ruim het max. gewicht overschrijden, of geen ticket hebben uitgeprint, laat staan online ingecheckt hebben.

Dit soort mensen moeten eigenlijk nog aan het handje worden mee genomen als een klein kind in de grote boze wereld.

 

Wat een onzin.

Ik heb vaak overgewicht aan bagage bij me en ben me daarvan bewust dat ik er extra voor betalen moet. Dat geldt voor iedere airline. Als jij dan achter me staat bij het inchecken, moet je je dan daaraan ergeren dat ik niet het normale touristen-kuddedier ben?

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een onzin.

Ik heb vaak overgewicht aan bagage bij me en ben me daarvan bewust dat ik er extra voor betalen moet. Dat geldt voor iedere airline. Als jij dan achter me staat bij het inchecken, moet je je dan daaraan ergeren dat ik niet het normale touristen-kuddedier ben?

 

Als dat, zoals heeeeeeel vaak bij RyanAir eindigt is langdurige discussies en scheldpartijen erger ik me er ook aan. Jij niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk gebeurd dat vaak bij RyanAir...omdat ze met lage prjizen lokken en je dan op andere manieren toch geld proberen te ontfutselen.

Als ik bij een normale lijndienst 3 kg teveel bij me heb dan de toegestane limiet, zullen ze daar heel tolerant mee omgaan.

Juist vanwege die onaangenaamheden vlieg ik per definitie niet met RyanAir. Zeker niet als ik tijdens een vlucht niet naar de plee kan gaan. Dat is toch te gek om los te lopen. Het werd net nog aangesproken op de radio.

 

In Göteborg wilden passagiers inchecken voor een vlucht naar Spanje. Daar werd gezegd dat je van de plee geen gebruik kon maken omdat die stuk was....huh ?.....is er maar één plee aan board? Dezelfde vlucht was een dag tevoren al gecanceled. Natuurlijk omdat er niet genoeg passagiers geboekt hadden. Dus jongens gaan we een dag later en vezinnen we een lul-smoes.

Veel passagiers hebben gefrustreerd afgezien van verder transport met deze boeven.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die WC perikelen zijn absurd maar de veiligheid van passagiers in gevaar brengen is over de grens. Het eerder genoemde brandstof beleid heeft al penibele situaties opgeleverd. Daarnaast worden piloten feitelijk de mond gesnoerd. Een poging om een TV uitzending hierover bij de rechter te verbieden is gelukkig mislukt: http://www.nrc.nl/nieuws/2014/04/16/ryanair-verliest-rechtszaak-tegen-kro-reporter/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...