Ga naar inhoud


Vliegen met ryan air


1pm

Aanbevolen berichten

Sjonge, jonge, de één rijdt prima in een Opel, de ander zweert bij een Mercedes.

Wij zijn eens met Ryanair gaan vliegen, gewoon omdat ik naar Tampere in Finland moest en ze daar rechtstreeks op vliegen vanaf Bremen en vanaf Hahn. Toen voor ons veel gemakkelijker.

We vonden het zeer vermakelijk, zelfs een loterij hoog in de lucht, etc.

Je zit voor een dubbeltje op de eerste rang (we betaalden maar een paar tientjes), daar is de kwaliteit ook naar.

En zo lang er nog nooit echt iets is gebeurd met lege tanks etc. (het zal best wel waar zijn), maken zich daar volgens mij weinig mensen zich echt druk over.

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dat toilet verhaal is inderdaad opvallend, maar ik ben dat ook eens bij Lufthansa tegengekomen. Op een gegeven moment moet je een vlucht cancelen omdat je geen backup hebt dat kan elke maatschappij overkomen (RyainAir heeft een laag cancelation percentage overigens, net zoals ze een bijzonder lage gemiddelde vertraging hebben). Niets al te bijzonder dus. De verhalen over piloten die te veel vliegen en zeer krap bemeten brandstof waren veel belangrijker. RyanAir heeft procedures aangepast en loopt nu in de pas met de andere prijsvechters.

 

Ryan Air heeft op dit moment een goed veiligheidsrecord met een 5 op 7 score en geen enkele dode te betreuren in hun geschiedenis. Het laatste incident was in 2008 mede omdat ze de modernste vloot on Europa hebben. 

 

Het valt overigens niet mee om Ryan Air te vermijden want op veel routes hebben ze alle concurrentie weg weten te krijgen. Hele delen van de UK en Frankrijk hebben alleen BA/AirFrance (met alleen vluchten naar de hoofdsteden) en Ryan Air. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen al die onhebbelijkheid om Hahn Airport, Hahn Frankfurt Airport noemen terwijl dat 150 km van Frankfurt/M ligt.

 

Haha inderdaad. Zo noemt Ryanair vliegveld Weeze schaamteloos Düsseldorf Weeze. Een vriendin vroeg of ik haar naar vliegveld Düsseldorf wilde brengen, dus ik stond klaar met mijn auto en tomtom. Alleen door verder door te vragen over de vertrekterminal kwam ik per toeval erachter dat ze eigenlijk naar Weeze moest (77 km van Dusseldorf Aiport, en Weeze heeft maar 1 terminal).

aangepast door Kowalski

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

eeuuhhh ik heb nog nooit gevlogen....maar kun je voor dat plasje niet even op het balkonnetje gaan staan ?

 

Je kunt proberen om deur open te doen en je leuter naar buiten te hangen maar ik denk dat ie dan wel hééééééél klein wordt bij -60°C. :crazy:

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vliegbus vol toeristen verbruikt tussen de 4 en 8 liter kerosine per passagier per 100 km. 4 op long hauls, hoe korter de afstand des te meer verbruik. Die peut kost tegen de 60 cent per liter. Reken maar zelf uit hoeveel je vlucht aan brandstof kost ;) 

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap al die ophef niet over wel of geen toiletten in vliegtuigen en van te voren naar het toilet gaan voor een vlucht van 4 uurtjes.

Vanaf volgende week stappen hele hordes in hun volgepakte auto al dan niet met sleurhut er achter en in niet 1 auto zal een toilet te vinden zijn.

Daarnaast zou ik ze niet de kost willen geven die het 1e stuk langer dan 4 uur doorrijden en al helemaal niet waar gezegd wordt "je gaat eerst naar het toilet voordat we weggaan"

Maar kan men niet in een vliegtuig naar het toilet  of moet men van te voren de blaas legen dat is het plots wereld nieuws.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is mij bij de KLM regelmatig gebeurd op 10+ uur vluchten, dat na verloop van tijd er een ongeplande tussenlanding werd ingelast omdat.... het toilet spoelwater op was.

Op kantoor hadden namelijk knappe koppen die ervoor doorgeleerd hadden berekend hoe vaak gemiddeld het toilet gebruikt werd en hoeveel spoelwater daarvoor nodig was.

Door minder spoelwater mee te nemen kan je het gewicht reduceren, en meer payload of minder brandstof meenemen.

 

De aandrang van de selfloading cargo ofwel pax laat zich echter niet in gemiddelden uitdrukken, zeker niet wanneer het een inbound vlucht uit bijvoorbeeld India was.

 

Een extra tussenlanding kost overigens net zoveel als de besparing van brandstof voor een vliegtuig voor een heel jaar wanneer men minder spoelwater meeneemt!

 

Mijn persoonlijke voorkeur gaat nog steeds uit naar LH.

 

Easyjet heeft mij ooit de langste vertraging opgeleverd.

 

London Gatwick is op tijd klaar zijn voor vertrek of achter aansluiten.

Om 15:35 vertrek tijd volgens dienstregeling, iedereen aan boord en deur dicht, echter bleken de koffers van de vorige vlucht nog in het vrachtruim te liggen .

Die werden eerst om 16 uur gelost en om 16:15 kwamen onze eigen offers pas aan boord.

Achteraan sluiten betekende uiteindelijk vertrek om 20 uur, met als smoes dat het slecht weer was op de route naar Düsseldorf.

 

Goedkoop is achteraf duurkoop.

 

Lees dit onderwerp uit 2007 nog maar eens door, er is sindsdien niet veel veranderd.

 

http://www.sat4all.com/forums/topic/209030-vlucht-berlijn-maastricht-door-easyjet-geannuleerd/

 

en hoe dat afgelopen is...

 

http://www.sat4all.com/forums/topic/245656-gerechtszaak-tegen-easyjet-wegens-geannuleerde-vlucht/

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar in een auto kan je even stoppen en buiten gaan maar in een vliegtuig is dat nog al moeilijk he.

 

Bij mij wordt er in de auto ook niet gestopt om te plassen.

1 keer met die onzin beginnen en je staat elk half uur stil omdat er iemand weer zo hoognodig 3 druppeltjes uit moet persen.

Dus hier is ook de regel, je gaat maar voor de tijd naar het toilet en anders hou je maar op tot we over 3 uur van de snelweg gaan en even stoppen.

Ik rij het hele stuk (4,5 tot 5 uur) gewoon door zonder gebruik te maken van het toilet en terwijl de rest weer zo nodig moet plassen loop ik liever even een rondje op de parkeerplaats om de benen te strekken en weer fris aan het laatste stuk te beginnen ipv. in de rij te gaan staan wachten.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ryan Air? Ach alle waar naar zijn geld.

 

Comfort moet je niet verwachten en je moet het spel gewoon goed meespelen.

Daarbij moet je je wel GOED verdiepen in de spelregels, die zijn niet eenvoudig.

 

Bij het boeken moet je meer uitvinken dan wat je in je hele leven hebt gedaan,

je bagage vooraf wegen en een eenvoudig unstertje (7 euries) meenemen voor

het wegen van je bagage als je terug gaat.

 

Als je je hieraan houdt dan vlieg je goedkoop naar je bestemming, maar nogmaals,

geen comfort.

 

Wij vliegen altijd met Ryan air alleen al omdat ze via Eindhoven vliegen naar de

Canarische eilanden en dat is een stuk vriendelijker dan Schiphol, extra voordeel

dus, korte afstanden om te lopen, betere parkeer-gelegenheden en minder

file-gevoelig.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vlieg meerdere keren per jaar naar Girona met Ryanair. Mijn ervaring is dat het geleidelijk aan wel duurder wordt, maar met de auto ben ik een stuk langer onder weg en veel duurder uit. Het is wel interessant om goed te onderzoeken op welke dag en vanaf welk vliegveld te vliegen. Voor ons is Weeze vaak interessant, soms Eindhoven. Een paar jaar geleden was Maastricht soms de goedkoopste.

Bij de meeste vliegmaatschappijen betaal je tegenwoordig voor een koffer en ook teveel gewicht. Zelfs bij onze nationale 'trots'.

Ik heb eenmaal mijn voornaam in plaats van voorletters ingevuld, dat kostte me €150. Toen was ik even niet blij met Ryanair ;-). Regelmatig zoek ik naar goedkopere vluchten, echter dat heeft nog geen resultaat opgeleverd.

Al met al ben ik wel een tevreden klant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een onzin.

Ik heb vaak overgewicht aan bagage bij me en ben me daarvan bewust dat ik er extra voor betalen moet. Dat geldt voor iedere airline. Als jij dan achter me staat bij het inchecken, moet je je dan daaraan ergeren dat ik niet het normale touristen-kuddedier ben?

Het gaat mij niet om mensen die overgewicht hebben in jouw voorbeeld, zoiets is hooguit drie minuten langer wachten, maar die gene die bij het zien van de weeg schaal,5 kilo overgewicht hebben en dan nog staan te klagen, de rij ophouden en in eerste instantie proberen toch de koffer mee te krijgen door moeilijk te doen.

Of mensen die met een "hutkoffer" aan komen als handbagage. die passen in de verste verte niet in het "test vak" maar toch stennis maken.

tegenwoordig word de handbagage van de laatste passagiers in het ruim gedaan als het krap begint te lijken in de boven ruimte, in het vliegtuig.

En hoe zou dat toch komen?

Handbagage die te groot is, waardoor het niet recht in het vak past maar in de lengte richting v/h vliegtuig wordt gelegd.

en dan passen er maar twee koffers in.  

aangepast door looney2

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo nog maar eens gecheckt op ryan air die zijn nu nog duuder als wanneer je met klm vliegt erheen is alleen KL*te voor mij woon helemaal in t zuiden als ik dan naar schiphol moet rijden en auto daar parkeren wordt t nog duur .

Tja maar ens kjiken vanaf duisland dan !

 

1pm

aangepast door 1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo nog maar eens gecheckt op ryan air die zijn nu nog duuder als wanneer je met klm vliegt erheen is alleen KL*te voor mij woon helemaal in t zuiden als ik dan naar schiphol moet rijden en auto daar parkeren wordt t nog duur .

Tja maar ens kjiken vanaf duisland dan !

 

1pm

 

 

Een Ryan Air vlucht duurder dan de zelfde route per KLM? Dan moet je ons toch eens vertellen welke vlucht op welke datum want dat kan ik me niet voorstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...