Ga naar inhoud


probs ontvangst tv vlaanderen ineens 0 ontvangst ..


Bart1234

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal 

 

meer dan een half jaar geleden heeft men mij hier geweldig goed geholpen met de installatie van Tv Vlaanderen in Spanje :) (y) 

 

tot een week geleden werkte alles perfect , en dan plots geen beeld meer op één canvas Be vijf vier etc ,

 

contact opgenomen met tv vlaanderen , ik moest terug naar fabrieksinstellingen gaan en als dan daar de instellingen nog niet veranderd waren van de nieuwe astra 19 moest ik deze manueel inzetten , heb ik gedaan , nu heb ik geen signaal meer op de astra 19 ????? 

 

moet ik met de nieuwe instellingen terug mijn schotel uitlijnen of finetunen , of is men duokop stuk of is er iets anders aan de hand .. ? 

 

alvast bedankt voor jullie hulp !! 

 

Ps : zie wel veel gelijkaardige problemen op dit forum de afgelopen weken ... tv vlaanderen hallo denk toch dat er ergens iets scheelt hoor ! 

post-69505-0-44307100-1403690743.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Bart1234

Ik zie daar staan Astra 19,2, snelzoeken, Hoofdfrequentie. Hoofdfrequentie wil zeggen dat dat de frequentie is waar de fastscanlijst op staat. Voor CanalDigitaal is dat transponder 12515H, 22.000, 5/6, dezelfde transponder waar ook de zender BVN op zit. Ik weet niet of dat voor TV Vlaanderen dezelfde frequentie is maar ik denk het haast wel. Misschien kan een Vlaming dit bevestigen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey Sprietje 

 

dankzij jouw begeleiding met de installatie een 9 maand geleden , nooit geen probs meer gehad !  :)

 

dit had ik van tv vlaanderen doorgekregen dus dacht ... 

Op 3 juni verandert de FEC en de Symbolrate van de transponder 1,119. De zenders Eén, Canvas, vtm, 2BE, VIER, VIJF, Dorcel, Hustler, Eurosport 2, La Une HD, La Deux, La Trois, RTL-TVI HD, Club RTL en Plug RTLkrijgen hierdoor een betere ontvangstkwaliteit.

Als u een TV VLAANDEREN ontvanger gebruikt, krijgt u een automatische update van de zenderlijst aangeboden op 3 juni. Is dit niet het geval, herlaad dan manueel uw zenderlijst. Raadpleeg hiervoor de handleiding van uw ontvanger.

Wenst u de gegevens manueel in te laden? Gebruik dan de onderstaande gegevens:

Astra 1N (19.2°E) 
TP119 DVB-S2 
8PSK 
12722 MHz Horizontal 
23500 MS 
FEC 2/3

daarom dacht ik dat ik deze moest veranderen .... 

 

gr

Bart 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een simpele M7 decoder en aan de afbeelding in bericht 1# te zien een M7 sat801

Dus nu komt de vraag hoe en waar je kan zien of de zender daadwerkelijk op 8PSK staat.

Dat is dus niet te zien met een M7 decoder.

 

Het simpelste is de decoder naar fabrieks instellen terug te zetten en daarna een nieuwe snelscanlijst te downloaden.

Dan staan alle instellingen weer zoals ze moeten staan.

Naar mijn mening moet het probleem voortkomen uit deze instellingen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als je in de instelling staat zoals op de foto kan het zijn dat je een minuutje moet wachten alvorens de decoder signaal ziet ' dan pas kan het scannen gestart worden ( M7 bakjes zijn traag in het vinden van signaal )

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Bart1234

Goed, door de juiste transponderfrequentie van de fastscanfunctie in te voeren, heb je de fastscanlijst weer in kunnen voeren. Als je nu nog geen optimaal signaal hebt, dan staat waarschijnlijk je schotel niet optimaal uitgericht.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...