Ga naar inhoud

Xtrend ET4000 met Wifi USB Stick - werkt alleen op voorste USB poort

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hallo,

Sinds enkele dagen ben ik in het blijde bezit van een ET4000 i.c.m. een Wifi (Humax) USB stick. Nu komt het vreemde, als ik de USB stick in de achterste USB-poort steek dan zie 'm gewoon bij netwerken. Ga ik vervolgens scannen op Wifi netwerken, dan kan ie geen enkele Wifi netwerk vinden. Ook niet als ik de gegevens handmatig invoer.

Stop ik de  Wifi USB stick in de voorste USB-poort, dan werkt alles prima! Ik kan scannen op Wifi netwerken, verbinden etc. Alles werkt dan super!

Ik vind het alleen storend en lastig dat de voorste USB-poort in gebruik is doordat de stick uitsteek en het klepje open staat. De kans dat ik deze aanstoot en beschadig is dan groot.

Heeft iemand een idee waarom de achterste USB-poort wel de Wifi stick ziet maar er niets mee kan doen?

Met vriendelijke groeten,

John

aangepast door JohnM

Geplaatst:

In de voorste USB-poort werkt de Humax Wifi stick probleemloos, in de achterste USB-poort werkt die niet.

Als PLi 4 de Humax Wifi stick niet ondersteund, waarom werkt ie dan wel in de voorste poort? Logischerwijs zou deze dan ook niet in de voorste USB-poort werken.

Met de bandbreedte die de stick biedt kan ik alles ermee doen wat ik wil en dat is ook niet het vraagstuk. Als ik een mogelijkheid had om een netwerkkabel te gebruiken dan had ik dat wel gedaan.

Gr.

John

• 5 maanden later...
Geplaatst:

Ik haak hier even op in...

Heb vanwege de overstap naar een andere ISP een nieuwe modem op een andere plek staan waardoor de kabel van de xtrend vanuit de slaapkamer te kort is .

nu heb ik hier toch nog een wifi usb adapter liggen en die wil ik es testen.

ook omdat de winkels nu dicht zitten en ik zo gauw geen andere utp kabel halen kan.

de box ziet wel de wifinetwerken maar lijkt niet in te kunnen loggen.

wachtwoord is wel correct.

moet ik soms nog een driver downloaden in die box voor de stick?

post-38897-0-45735800-1417886521_thumb.jpg

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...