Ga naar inhoud


Samsung Led TV met DVB S2


noa

Aanbevolen berichten

Het gaat inderdaad om nieuwe toestellen van Samsung. Voor 32" zijn er nogal wat te vinden die aan de voorwaarden van : DVBS 2 met fastscan zoeken voor Canal digitaal en Tv Vlaanderen - HD - Wifi - Skype voldoen. ik heb ook ondervonden, dat niet alle toestellen met DVBS 2 ( vooral andere merken dan Samsung ) voldoen aan Fastscan zoeken , wat ik toch een belangrijke voorwaarde vind.  De lagere schermafmetingen : 22" - 24" - 26" met de hoger vermelde voorwaarden vind je al VEEL moeilijker.

Een 22" zou namelijk moeten dienen voor gebruik in de Camper. Akai heeft wel een toestel van 19" en later dit jaar ook een 22" en een 24" met DVBS 2 en Fastscan zoeken, maar deze zijn enkel HD Ready - contrastwaarde 1000:1 - geen Wifi.

 

Toch al bedankt voor de reacties.

m.v.g.: Palieter

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er zijn genoeg van die tv toestellen te vinden, maar alleen Samsung heeft er software in met fastscan voor CDS/TVV/Telesat.

En dan zijn ze meestal alleen te koop als EU model, dat betekent dat het toestel ingesteld staat op bijvoorbeeld: EU-Germany, achter het typenummer staat dan: SSXZG.

Je kunt dat (vind ik) vrij eenvoudig wijzigen in EU-Benelux, heb dat al meerdere malen op dit forum omschreven, maar de meeste durven dit niet aan, of het lukt hun niet omdat ze net iets niet goed doen. Garantie blijft gewoon geldig na omzetten van landcode.

Ik heb het zelf al met 3 toestellen gewijzigd (zie hieronder in mijn handtekening) zoals je ziet tv's uit modeljaar 2013, de F serie

Binnenkort ga ik een 2014 model kopen (H-serie) en natuurlijk ook weer een buitenlands (goedkoper) model en dan meld ik mijn ervaring daarmee over het veranderen van de landcode..........

Groeten Dunhans.

aangepast door dunhans
  • Like 1

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus jij spreekt uit ervaring ??

Ben ik toch benieuwd welke troep jij naar kijkt.

Ik kijk niet naar troep. Als ik maar één oneffenheidje tegen kom op het beeld, dan gaat het toestel de deur uit.

Als ik tv kijk, en dat doe ik niet graag omdat ik het druk heb, dan wil ik luxe kijken en mij niet storen aan artefacts.

Elke samsung, hoe duur of goedkoop ook, heeft een enorme hoeveelheid beeldfouten. ..zonder uitzonderingen.

 

Vergelijk een dure samsung met een goedkope sony door deze op een testgenerator te zetten en je kiest voor de sony.

Samsung adviseer ik niemand!

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk niet naar troep. Als ik maar één oneffenheidje tegen kom op het beeld, dan gaat het toestel de deur uit.

Als ik tv kijk, en dat doe ik niet graag omdat ik het druk heb, dan wil ik luxe kijken en mij niet storen aan artefacts.

Elke samsung, hoe duur of goedkoop ook, heeft een enorme hoeveelheid beeldfouten. ..zonder uitzonderingen.

 

Vergelijk een dure samsung met een goedkope sony door deze op een testgenerator te zetten en je kiest voor de sony.

Samsung adviseer ik niemand!

hier schrijf je zelf!

#8 Samsung Led TV met DVB S2Link aan bericht #8 OFFLINE drz - Geplaatst: 26 juni 2014 - 12:12

..psst, Sony, Philips,Panasonic!

Die koreaanse troep wil je echt niet in huis hebben...

en naar welke kijk je dan ?

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Die koreaanse troep wil je echt niet in huis hebben...

en naar welke kijk je dan ?

Dan toch Chinese troep nemen?

Tegelijk hebben enkelen een iPhone en verdedigen dat tot hun tandvlees bloedt

allemaal flauwekul welk Land.

 

Kijk gewoon naar een paar merken en niet enkel een merk.

Het zal je verwonderen maar er waren ook Pioneers (modellen) die het vermelden niet waardig waren.

 

De faam en wonderwel geslaagde types gerelateerd aan prijs en prestatie is ALTIJD anders

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo heeft ieder zijn/haar voorkeur, maar....heeft TS nu al een antwoord?

TS is nu vast aan het kijken naar overige merken dan Samsung en wil toch eens een keertje niet met de meute meelopen. ;):D

 

Overigens, .....het zou niets anders dan logisch zijn.

 

 

 

Dan toch Chinese troep nemen?

Tegelijk hebben enkelen een iPhone en verdedigen dat tot hun tandvlees bloedt

allemaal flauwekul welk Land.

 

Kijk gewoon naar een paar merken en niet enkel een merk.

Het zal je verwonderen maar er waren ook Pioneers (modellen) die het vermelden niet waardig waren.

 

De faam en wonderwel geslaagde types gerelateerd aan prijs en prestatie is ALTIJD anders

 

Ook Samsung word in China gemaakt (of Taiwan, het is om het even). ;)

 

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook Samsung word in China gemaakt (of Taiwan, het is om het even). ;)

 

Ja ik weet dat, maar iemand die >koreaanse troep< roept was uit op een verbaal protest tegen buitenlandse apparaten.

In Nederland worden enkel nog scheermesjes en tampons gemaakt, alles andere komt uit het buitenland :D

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Er zijn genoeg van die tv toestellen te vinden, maar alleen Samsung heeft er software in met fastscan voor CDS/TVV/Telesat.

En dan zijn ze meestal alleen te koop als EU model, dat betekent dat het toestel ingesteld staat op bijvoorbeeld: EU-Germany, achter het typenummer staat dan: SSXZG.

Je kunt dat (vind ik) vrij eenvoudig wijzigen in EU-Benelux, heb dat al meerdere malen op dit forum omschreven, maar de meeste durven dit niet aan, of het lukt hun niet omdat ze net iets niet goed doen. Garantie blijft gewoon geldig na omzetten van landcode.

Ik heb het zelf al met 3 toestellen gewijzigd (zie hieronder in mijn handtekening) zoals je ziet tv's uit modeljaar 2013, de F serie

Binnenkort ga ik een 2014 model kopen (H-serie) en natuurlijk ook weer een buitenlands (goedkoper) model en dan meld ik mijn ervaring daarmee over het veranderen van de landcode..........

Groeten Dunhans.

 

Hallo Dunhans, heb je een H serie, bij mij zie ik namelijk nergens local settings en met het remote programaatje kom ik er niet in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie heeft er een nieuwe Samsung uit modeljaar 2014, herkenbaar aan een H na het beeldformaat, bijvoorbeeld Samsung UE40H6470SSXZG

 

Schijnbaar lukt het met deze serie niet meer om de landcode/local set  in het verborgen service menu te veranderen.

 

Wie heeft er zo'n tv en wil dit eens uittesten?

 

Met de F serie uit 2013 ging het als volgt:

 

 

 

 

Het toestel staat dus op EU- Germany, en na het kanalen zoeken op Astra 1/2/3 staat ARD en ZDF op de 1e en 2e plaats. En je kan alleen maar kiezen voor Duitsland/Zwitserland/Oostenrijk. De menu-taal is overigens wel in Nederlands in te stellen.

 

Je moet de tv uitzetten met de afstandsbediening en opnieuw inschakelen door op: INFO > MENU > MUTE > POWER te drukken. Even wachten en de tv komt in het service menu. (eigenlijk alleen voor de tv reparateur!)

 

Oppassen met wat je doet nu, Je gaat naar: "Options"  en dan naar "Local-set" > EU-Germany en dat verander je in "EU-Benelux (op pijltje links/rechts drukken) dan  terug naar: "Factory reset"  en dan gaat de tv uit, dan weer gewoon aanzetten met Power,  dan moet je alle instellingen opnieuw doorlopen, maar nu kan je gewoon kiezen voor CD/TVV/TELESAT fastscan en HD of SD lijst of de tv gebruiken met een CI module voor de kabel (Ziggo/UPC/Delta)

 

 

Wie wil dit eens uitproberen met een 2014 Samsung H model?

 

Groeten Dunhans.post-36388-0-25360000-1408719420.jpgpost-36388-0-61187500-1408719444.jpgpost-36388-0-65938400-1408719460.jpgpost-36388-0-07453200-1408719809.jpg

aangepast door dunhans

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Zoek er gewoon zelf eentje uit want wij weten ook wel dat je toch je eigen keuze maakt.

Vantage 8000s,500Gig. Tuner1 ,draaibaar Gibertini 80cm schotel met Stab h100 en Alps lmb. Tuner2 ,vaste schotel Triax 78,multifeed astra 1-2-3 en hotbird met alps lmb's via diseqc 4-1.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou nou,

je kunt best wel tips geven waar men op moet letten;

 

Allereerst is de samsung uit winkel A niet altijd gelijk dezelfde als uit winkel B :

Dat heeft met de import te maken van UK modellen t.o.v. de Benelux modellen (en er zijn ook nog andere modellen met hetzelfde typenummer)

Begrijpelijk dat er dan ook andere firmware op zit.

Dus met firmware versie x.x.1 gaat sammygo en met firmware x.x.2 gaat dat manipuleren niet meer. (de versie is enkel een indicatie en geen echt versie nummer in mijn verhaal)

Dus die zijn niet het zelfde ondanks dat er een en hetzelfde type nummer op het front staat.

 

Noa heeft al enkele zaken mooi op een rijtje voor haar originele vraagstelling...

Dat is natuurlijk wel jou eigen verantwoordelijkheid, zoals dokie schrijft; zelf op onderzoek gaan.

 

voeg toe:

we weten natuurlijk dat de modellen en types sneller uitkomen dan ze verkocht worden

"winkeldochter" = Ladenhüter

dat maakt soms een hele slok op een borrel bij het budgetteren

aangepast door Tonskidutch

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...