Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Kan hier waarschijnlijk aan een nieuwe Xtrend 6500 komen, nu weet ik niets over deze box, heb altijd vanaf mijn Nokia's een aantal dreamboxen gehad.

Kan je via de browser (zoals bij DMM) een image flashen?

Kan daar OpenPli op draaien en hoe is de Xtrend in het algemeen?
Kan hij met de diverse HD codecs mp4 etc. overweg?

De prijs hier aangeboden is 310 euro denk dat het een redelijke prijs is?

Alvast bedankt voor jullie info om deze box voor aankoop beter te leren kennen. 

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

• Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

De Xtrend kan veel meer dan je Dreambox.

O.a. een hele scala aan codecs die de Dreambox niet ondersteund, w.o. mp4 (althans bij mij wel op de ET9500).

OpenPLi ondersteund de Xtrend. Dit i.t.t. de laatste generatie Dreamboxen, zie http://openpli.org/news/openpli-stops-actively-supporting-dream-multimedia-stbs/

Flashen gaat met een (FAT32) USB-stick waarop je de bestanden zet die je bij PLi kan downloaden: http://openpli.org/download/et6x00/

€310 is veel te duur. Als ik even google kom ik 'm al tegen voor €189.

Als de ET6500 alles kan wat mijn ET9500 kan (behalve de tweede tuner, dus opnemen en kijken tegelijk), dan ga je zeker geen spijt krijgen van deze aanschaf.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

ok bedankt Alex1970 hier kan ik weer wat mee ik heb een fout gemaakt, zie ik net, hier kost die 210 euro (Macedonie)
Mocht je een betere link hebben of een advies voor een twin tuner dan graag een PM naar mij toe.
Ik heb met regelmaat wel bezoek vanuit Nederland dus kan ik hem daar ook bestellen.

Geplaatst: (aangepast)

Twin tuner dan dus de ET9500, nu rond de 289 Euries.

Of wacht even op de ET7500. Vermoedelijk wordt dat de nieuwe twintuner.

De ET8000 (triple) en ET10000 (quattro) van diezelfde generatie zijn al leverbaar.

Over die twee is hier ook al over geschreven.

En kijk even op:

http://www.xtrend-alliance.com

aangepast door Alex1970

VU+ Duo
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

Goedemorgen Alex, bedankt voor je info, hier kan ik wat mee!
Gek dat ze hier totaal geen wetenschap hebben van Xtend en mij foute informatie gaven zoals dat het niet op OpenPli kan draaien.
Ik ga alles even nakijken en hoop deze week nog over te gaan naar koop.

Ja Sjaak de tijd vliegt voorbij en met mijn ziekte toen dacht ik niet dat ik het tot vandaag zou maken, maar je ziet de wonderen zijn de wereld niet uit.

Ik denk toch dat ik voor de ET6500 ga omdat ik geen twin tuner nodig heb, denk dat dit een juiste keuze is?
Ik ga wel kijken om een in Nederland te kopen maar zou hij hier rond die 200 euro zijn is het toch beter hier ivm de garantie te kopen.

Wel heel vreemd dat de prijzen in vergelijking met de DMM zo laag zijn en toch dat de ET veel meer te bieden heeft.
Zal wel het zelfde verhaal zijn met de hardware van Apple die veel hoger zijn als een PC terwijl ze nu ook met Intel werken en ik dus gewoon nu legaal Mac op mijn PC heb draaien.

Maar dat is weer een andere discussie ;)

aangepast door Unetwork

Geplaatst:

tja het opnemen doe ik weinig en ik heb altijd de HD800 nog dus in feite een twin tuner
Maar ik kijk wel even en als de prijs goed is dan word het de 9500...helaas niet veel keuze hier en Xtrent is hier onbekend. 

Geplaatst:

Ok dinsdag komt de ET9500 hier aan, prijs is met grantie vanuit hier 310 euro, dacht een goede prijs, heb ze iets goedkoper gezien maar dan moet ik ook nog vervoer regelen, nu heb ik alle service hier.

Geplaatst:

Ok dinsdag komt de ET9500 hier aan, prijs is met grantie vanuit hier 310 euro, dacht een goede prijs, heb ze iets goedkoper gezien maar dan moet ik ook nog vervoer regelen, nu heb ik alle service hier.

Welkom bij de Xtrend club.

VU+ Duo

Beste vrienden Ik heb een mooie XT9500 staan en net opgehaald bij de dealer in Thessaloniki Griekenland, zo'n 2 a 3 uur rijden van mij en ik heb beeld met mijn kaart.
Ook een mooie kabel tuner erbij gekregen en OpenPli 4 erop gezet, ook contact via FTP dus ben helemaal tevreden

Bedankt voor al jullie advies en hulp, Peter is helemaal blij! :)

aangepast door Unetwork

Geplaatst:

trouwens ben er nog niet uit hoe om te gaan met de 2 tuners..ik gebruik nu tuner A maar zie vaak Tuner B in beeld komen, heb geen dubbele LNB maar rotor en de uitgang met de Ingang van Tuner B door gelust.

Geplaatst:

trouwens ben er nog niet uit hoe om te gaan met de 2 tuners..ik gebruik nu tuner A maar zie vaak Tuner B in beeld komen, heb geen dubbele LNB maar rotor en de uitgang met de Ingang van Tuner B door gelust.

ok ben er nu achter maar krijg toch mijn Canaal digitaal kaart niet werkend, gebruik CCam 2.09 die werkte goed in de Dreambox.

Iemand een idee?

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Oranje kaart minimaal 2.2.1 geloof ik...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...