Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

ik heb een groene kaart die het altijd op de DM800 het deed op de oudere versie van CCam, de kaart moet ondersteboven erin toch? 

aangepast door Unetwork

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

• Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

de CCcam die ik erin heb is juist de 2.30 en de 2.09 met mijn dreambox kreeg ik van de kaart alleen maar beeld met de 2.09
ik heb ook de 2.30 getest maar hij kan geen kaart zien.

Geplaatst:

denk toch dat de xtreme weer terug moet naar griekenland zal wel een fout inzitten 

Hallo Sjaak, bedankt voor je reactie maar ik weet echt wel hoe een emu te selecteren..
Ik heb alles gedaan wat mogelijk was, alles gedaan, chip naar onderen, CCcam 2.09 die goed werkte met de DM800, de kaart werkt momenteel met mijn DM800 dus alle updates zijn binnen
Daarna hetzelfde, bovenste stot gebruikt,  
CCcam 2.30 weer hetzelfde probleem No card inserted als bericht in PPanels
Heb inmiddels contact met Griekenland maar dat word een dure optie, eerst benzine kosten zo'n 100 euro en hij heeft alleen de 1000 staan en die is veel duurder.
Hij wil de card reader wel omwisselen
dit is zijn reactie via Skype:

or we try to change the card reader
we have card readers from 9000 and 9200
ask them when is possimble to change
thats why i said to u xtrend no good from the problem of batterie
expired

edit
ik heb al diverse topics gelezen over de problemen met de security board, de batterij zou  het probleem zijn
Jammer dat ik dat niet eerder had geweten :(
Denk dat een alternatief een CI module zou moeten zijn...zijn die duur?
Dit als alternatief om geen grote kosten te maken, of een 6500 te nemen, de dealer in Griekenland heeft er een liggen voor mij
En dan nog een vraag, zijn die kaartlezers goed om in de 9500 te plaatsen?
Moet alles weten voordat ik weer naar Griekenland te rijden 
Alvast bedankt

aangepast door Unetwork

Geplaatst:

Peter ik wist niet hoever jouw kennis reikte vandaar in jip en Janneke taal :/

En dat geleuter over dat security board daar zou ik me nu even geen drukte om maken. Een nieuwe Dream is ook geen optie meer die zijn er niet meer nieuw te verkrijgen en dat voorlopig ook niet meer gebeuren.

Je zou hem eens even opnieuw kunnen flashen en bij de installatie aangeven welke softcam je wilt gebruiken, als je cccam later gaat installeren dan werkt hij soms niet is mijn ervaring met mijn oude et9500. Een kapotte kaartlezer daar geloof ik niet in, je kan er wel voor test een Aston 1.07 ci met 2.26sw of een CDS ci module insteken dat werkt ook maar is trager.

daarom was ik hier moderator :)

Ok genoeg geleuter en alvast een biertje van mij voor je, twee bier als Nederland wereld kampioen word :) :)

Hoe zit het dan met de security board? Want er zijn meer gebruikers die hetzelfde probleem hebben/hadden?

Kan ik een backup maken want ik heb IPTV erin staan en dat is door teamviewer erin gezet

Geplaatst:

voor je opnieuw flasht, moet je eerst alle backups verwijderen/hernoemen op de HDD( kan je doen via ftp)

als je dit niet doet word de vorige Cccam terug geinstalleerd.

als je de backups hebt verwijderd/hernoemt, dan begin je terug met een schone flash en word er tijdens het

doorlopen van de installatie wizard gevraagd of er een softcam moet worden geinstalleerd, als je dit bevestigd

word cccam 2.3 automatisch geinstalleerd.

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Geplaatst:

Ok voordat ik dit doe nog een vraag:
Op de Dreambox werkte CCcam 2.30 niet met mijn groene kaart, doet hij dit wel op de ET9500?
De kaart werkte namelijk alleen met de 2.09 CCcam en kreeg ook zijn updates binnen.
Toen ik de eerste flash deed heb ik ook gekozen voor CCcam 2.30 en pas daarna via internet de CCcam 2.09 erin gezet.

Geplaatst:

lang geleden dat ik nog geflasht heb (duo2) :D , vroeger kon je niet kiezen welke Cccam geinstalleerd

word tijdens het flashen, misschien is dat nu wel zo.

indien je niet kan kiezen welke softcam, geef je nee aan tijdens het flashen en installeer je de gewenste softcam

achteraf.

hoe een softcam installeren op de correcte wijze;

als je al een softcam op de box staan hebt deze eerst verwijderen

menu-applicaties-druk rood, geef aan wat je wil verwijderen en bevestig, box herstarten

softcam installeren

menu-applicaties-druk groen-kijk onder softcams, kies de gewenste versie en bevestig, box herstarten.

indien je voordien de Cccam2.09 nodig had is dat heelwaarschijnlijk nu ook het geval.

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Geplaatst:

copy-paste van het OpenPli forum:

--------

Ik heb zelf ook een ET9500 staan, en daar de orange kaart in de lezer zitten.

Ik heb geen enkel probleem met CCcam2.3.0 in combinatie met de orange kaart, wel ben ik in het begin zelf ook de fout ingegaan door de kaart, gewoontegetrouw, met de chip naar beneden in de reader te stoppen.

---------

Bij een ET9500 moet de chip dus naar boven.

Je kan ook testen of je kaartlezers defect zijn door de kaart in je DM800 te doen en die dan te sharen naar de ET9500.

Beide op je netwerk aansluiten. De DM800 hoeft geen ontvangst te hebben.

Zet in CCcam vd DM800:

F: xtrend et9500

In CCcam vd ET9500:

C: <ip-adres vd DM800> 12000 xtrend et9500

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Maar Peter heeft een groene Seca2 kaart dus geen HD want Astra23 ontvangst is dacht ik in Macedonië niet mogelijk, is dus aangewezen op Astra19 voor de SD zenders van CDS voor zolang dat nog duurt. :sick: In de link die ik gaf zeggen ze dat versie 2.21 wel werkt met een Seca2 kaart.

Astra 3B heeft in Macedonië prima signaal: http://www.lyngsat-maps.com/footprints/Astra-3B-Europe-Wide.html aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Ja ik had al alles werkende via de HD800 met een interne share, nu heb ik alles wekende via telnet de doscam geïnstalleerd en alles werk nu!
Hoop wel dat de kaart de updates door gaat krijgen via deze doscam want weinig ervaring met deze cam.
Maar ik ben nu blij want het werkt.
ga wel een nieuwe kaart bestellen via vriend in Nederland voor de HD kanalen, die zou eind juli hier moeten zijn.
mensen nog wat de CHIP moet BOVEN bij mijn kaartlezer en niet naar beneden!

Van harte bedankt voor al jullie hulp de et9500 is een mooie en snelle box ben er erg blij mee!

edit:
alle satellieten zoals 23.5 zijn hier goed te ontvangen alleen sommige transponders van 28 zijn hier niet te ontvangen

aangepast door Unetwork

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...