Ga naar inhoud


Probleem bij installatie


Carlisle700

Aanbevolen berichten

Volgens mij zijn er twee problemen.

 

De zwakke ontvangst. Maar omdat hij BVN kan kijken moet hij toch ook de andere gecodeerde zenders op die transponder ontvangen.

 

een probleem met de smartcart.

Ben je zeker dat ze geactiveerd is?

 

Steek je kaart in de ontvanger, zet de ontvanger op één.

Doe een heractivatie en wacht een uurtje.

Normaal moet je dan beeld hebben.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Heb je de smartcard goed in de ontvanger gestoken? Aan de hand van de landencode zal hij de lijst correct laden kijk eens of je smartcard goed gelezen wordt.

Zie eerdere bericht. Via het menu is in elk geval goed te testen of de smartcard goed gelezen wordt en of deze actief is. Hiervoor is geen signaal nodig. Als er wél signaal is zalen een melding "u heeft geen rechten" of iets dergelijks verschijnen...

 

Voor de rest is het goed afstellen en kabels/connectoren/LNB controleren.

 

Heb hier in Nederland 91 tot 97% signaal op de TVV transponder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Carlisle700 schrijft:
"Ik vind geen Vlaamse zenders in de lijst."

Dat is merkwaardig. Als je de zender BVN kunt ontvangen, dan kun je ook de fastscanlijst binnenhalen en daar staan de Vlaamse zenders gewoon in.
Dat je die niet allemaal kunt ontvangen, dat is heel goed mogelijk maar schrijf dan niet dat je geen Vlaamse zenders in de lijst vindt.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, na een dagje sleutelen en aan de lijn hangen voor de klantendienst van TVV (wat duurt dat lang)...

Ik krijg nu alle zenders (zowel free als van mijn TVV paket) behalve deze die zich op 12722 bevinden. (VIER, 2B, VIJF)

Na eens rondgesnuffeld te hebben op het fora kwam ik op een topic uit, waaruit bleek dat ik niet de enige ben.

Wel is er toen nooit een oplossing gegeven. Dus vraag ik mij nu af wat hieraan te doen is.

 

Het ontvangst op 12722 is 0

Op 12515 is dit signal 95% quality 87%.

Het vorige probleem:

Blijkbaar moet de kaart voor het activeren op een belgische zender staan (bv. Een). Maar door de update van 3 juni konden de nieuwe klanten de fastscanlijst niet bereiken (of zo vertelde men mij). Vannacht om 2:00 hebben ze iets aangepast waardoor we ineens wel de zenders konden ontvangen. De 'klantendienst' vertelde mij doodleuk dat ik nog maar eens een factory reset moest doen en dat alles dan wel zou werken. Was eerst skeptisch want ze hebben mij zo al eens afgescheept, maar deze keer werkte het.

 

@Sprietje: Ik wist niet dat ze zich op nummers 1-10 bevonden. De namen waren gewoon leeg in mijn lijst en ik kreeg ook een melding van geen signaal.

aangepast door Carlisle700
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...