Ga naar inhoud


Advies Sony 50W8xxx


Ga naar oplossing Opgelost door jerpsx,

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Kan iemand mij vertellen wat nu echt de grote verschillen zijn tussen al de type nummers van de TV Sony 50W8xxx reeks? 

 

Ik ben op zoek naar een nieuwe TV, omdat de huidige vroegtijdig is overleden. Mijn oog is op deze Sony reeks gevallen i.v.m. de perfecte (lijkt mij) samenwerking met de Sony PS4. Films via een mediacenter (nas en usb schijf) en PS4 zijn eigenlijk de belangrijkste bronnen.

 

3 grote winkelketens vertellen mij natuurlijk dat hun type het beste is vanwege de echte eerlijke Hz's? Ik lees wat over bugs (software) in het 3D gedeelte, geen echt gebruik van de motionflow, etc. Ik zie door de bomen geen bos meer.  :tired:

 

De modellen waar het mij om gaat zijn: 50W815, 50W828, 50W815B. 

 

En misschien is er wel een hoger model, welke goedkoper en/of beter is. 

 

Bedankt alvast,

 

Georgios

 

Ps ik zie net dat mijn vraag in de verkeerde topic staat. Dacht toch echt dat ik 'm onder TV's had geplaatst. Sorry hiervoor. Kan ik dit nog zelf aanpassen?

aangepast door Georgios
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing

Welke samenwerking verwacht je van PS4 en TV?

 

Wat betreft die type-nummers, soms moeilijk te achterhalen wat de verschillen nu zijn. Kan ook zijn dat een het NL-model is, en een andere winkel een import-model verkoopt (zal goedkoper inkopen zijn). Let wel dat import soms problemen op kan leveren met comptabiliteit met lokale (kabel) providers.

 

Ga verder gewoon kijken welke tv je mooi vindt en je bevalt en vergelijk in grote lijnen eigenschappen die je echt belangrijk vindt. In de winkel vergelijken is toch geen doen (draaien allemaal met andere instellingen), en eenmaal thuis merk je toch niet dat er mogelijk een scherm iets beter of slechter is, aangezien je thuis niet maar 50 TV's op een rijtje kijkt, maar alleen naar jouw TV.

 

Bovendien is een TV tegenwoordig ook wegwerpmateriaal, over een paar jaar koop je weer een nieuwe.

 

(bovenstaande is slechts mijn visie  :D , een ander wil misschien graag eindeloos vergelijken en hopen dat de weer TV 10-20 mee gaat net als de oude beeldbuis)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu is nog steeds niet helemaal duidelijk wat je verwacht van de interactie tussen Sony TV en Sony PS4, maar daar wel je keuze voor het merk door laat beïnvloeden.

 

Volgens mij maakt het namelijk niet zoveel uit als je de PS4 aansluit op een ander merk TV. Ik zou in elk geval niet weten welke functionaliteit je zou missen.

 

Overigens goede ervaringen met Sony TV's, maar andere merken hebben ook prima toestellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Jerpsx,

 

Min of meer een gevoel van de beste samenwerking tussen die 2. Snelheid, zonder kwaliteit (vloeiend en scherp) verlies.

 

Als ik alle consumenten informatie zie, lijkt alles prima te werken (merk, type onafhankelijk). Moet je de verkoop geloven zal type 880 (voorbeeld) sneller en vloeiender presteren dan type 820 binnen dezelfde lijn. Ik als leek zou dit bijna allemaal gaan geloven en weet niet meer of die 600 hz wel 200 euro meer waard is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar je op moet letten als je snelle games wil spelen, is de " input lag".

Dat is de tijd die nodig is om het signaal te verwerken.

maw als je een handeling verricht op jouw spel wil je dat meteen zien en niet een tijd later.

 

De Sony's schijnen hier goed op te scoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommige TV's hebben ook speciale game-modus waarin ze nog wat responsiever zijn. Dingetje hiermee is wel dat veel van deze modus gewoon software-matige filters zijn, met aantal hz's hetzelfde; Veel panelen hebben native dezelfde specificaties alleen door software kunnen ze het er wat anders uit laten zien. Zou er eerlijk gezegd niet echt veel waarde aan hechten, tenzij je echt kieskeurig wilt zijn.

 

Ik geloof dat ik wel eens heb gelezen dat computer-monitoren sowieso beter voor gaming zijn, misschien kun je dat ook nog eens nakijken als het echt belangrijk voor je is. Er zit dan geen tuner in natuurlijk, maar als je toch al via een losse receiver kijkt lijkt me dat niet zo een probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De game modus op TV's is geen softwarematige filter want er valt niks te filteren.

Het enige wat er gebeurt is dat in de game modus de meeste beeldverbeteraars worden uitgeschakeld zodat dat geen extra proces-tijd kost.

 

Het nadeel van computer-monitoren is dat ze stuk voor stuk ongeschikt zijn om fatsoenlijk TV te kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor jullie antwoorden. Ik heb hierdoor nog wat specifieker kunnen zoeken op het net en ben er uit voor mijzelf. Alles mee laten wegen en tevreden over mijn aankoop (goede prijsdeal heeft hier absoluut ook aan meegeholpen).

 

Nu gaan we het forum maar eens uitpluizen mbt een nieuwe versterker/receiver en de simpelste (minst aantal kabels) geluid -en video opstelling. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...