Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb hiereen server draaien voor al mijn dreamboxen dan nu ben ik wat aan t spelen en vraag me af hoe kan ik in oscam nu instellen welke kanalen op een box gezien mogen worden ?

Ik weet kan ik ook op de box doen maar wou alleen eens weten of dat ook in oscam kan !

1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

• 1 jaar later...
Geplaatst:

Kan je met Services ook instellen voor iedere zender afzonderlijk naar op welke plek en welke kaart hij de zonder met decoderen?

In het bezet van een VuPlus: Ultimo 4k HDD 10TB en VuPlus Ultimo 4k 4TB HDD.

3 Schotels Met: 5w,0.8w,3e,4,8e,7e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e en 39e,42e

Smartkaarten :Ziggo, HD+, SRG/SSR,TIVUSAT Zilver 4k Ultra HD,TV Vlaanderen en TVR

Geplaatst: (aangepast)

Kan je met Services ook instellen voor iedere zender afzonderlijk naar op welke plek en welke kaart hij de zonder met decoderen?

Ik begrijp jouw vraag niet...

In de Server maak je Services aan wat 1, een groep van kanalen of het hele abonnement kan zijn. In elke client zie je dan de aangemaakt Services verschijnen en kan je ze activeren of deactiveren. Indien je maar een paar kanalen niet aan een client wilt doorgeven, is het sneller om voor die kanalen een Service aan te maken en die dan in de client te deactiveren.

aangepast door beeheap
Geplaatst:

Wat ik bedoel is dat ik 2 Ziggo kaarten heb 1 kaart zit in de et1000 en 1 zit in de et8000. De 8000 heeft een kaart met HBO erop en de et 10000 niet veder zijn alle zenders het zelfde. Nu heb ik het volgende probleem dat als ik naar HBO zap de decoder de tijd verdubbelt van 0,200 naar 0,400. Nu is mijn vraag of ik in Services kan instellen dat de et10000 bij HBO niet naar de interne kaart gaat kijken maar gelijk gaat zoeken via het netwerk op de et8000. Dus niet eerste op de interne kaart van de et10000 gaat kijken voor hbo

Smartkaarten :Ziggo, HD+, SRG/SSR,TIVUSAT Zilver 4k Ultra HD,TV Vlaanderen en TVR

Geplaatst:

Ja dat kan.  Met services.

Je maakt een service genoemd HBO in de Oscam van de ET10000.  (via de Oscam webif - Services)

Zoiets als hier, natuurlijk met Uw waarden voor Ziggo:

[cdnl_sport]
caid                          = 0100
provid                        = 00006A
srvid                         = 51E0,51C2,51BD

In de reader op deze et10000 (de reader van de interne kaart, klik je nu de Service HBO aan onder Not_Services:

De et10000 zal nu niet meer kijken naar zijn interne kaart voor de HBO kanalen.

2de methode:

Zet in Config - Loadbalancer

Loadbalance Mode:  

op 1 - Fastest Reader first.

In principe moet Oscam nu onthouden welke de fastest reader is.  En degene die geen antwoord kan geven is dan altijd trager.

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Geplaatst:

200ms naar 400ms, en dat op een cwcyle van 25 seconden. Hoewel de vraag valide is vraag ik me soms werkelijk waar "men" zich in zulke gevallen druk om maakt. Er zijn providers waar een cw response boven de 600ms reeds fataal is echter bij Ziggo is dat totaal niet aan de orde.

Als ik de Ziggo kaart eruit trek op de et10000 word het 0.200 sec op hbo. Ik ga de dingen die hier beschreven staan vandaag even proberen en laat weten wat de uitkomst is. Bedankt voor het me denken.

aangepast door egbertjan

welke kan ik het beste gebruiken cs357x of cs378x

aangepast door egbertjan

Geplaatst:

Voor thuisgebruik is dat om het even

Ik snap helemaal wat je hier mee bedoelt

Geplaatst:

Je kunt één van beiden gebruiken, dat maakt geen verschil.

Voor andere doeleinden kan dit verschil maken.  Al heb ik daar geen ervaring mee.

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Ja dat kan.  Met services.

Je maakt een service genoemd HBO in de Oscam van de ET10000.  (via de Oscam webif - Services)

Zoiets als hier, natuurlijk met Uw waarden voor Ziggo:

[cdnl_sport]
caid                          = 0100
provid                        = 00006A
srvid                         = 51E0,51C2,51BD

In de reader op deze et10000 (de reader van de interne kaart, klik je nu de Service HBO aan onder Not_Services:

De et10000 zal nu niet meer kijken naar zijn interne kaart voor de HBO kanalen.

2de methode:

Zet in Config - Loadbalancer

Loadbalance Mode:  

op 1 - Fastest Reader first.

In principe moet Oscam nu onthouden welke de fastest reader is.  En degene die geen antwoord kan geven is dan altijd trager.

Willy

Bedankt voor je hulp methode 1 werkte. Ik heb een service aan gemaakt met de 3 hd HBO kanalen en de 3 sd kanalen. In mijn Ziggo reader heb ik de service op Not_Services gezet en nu doet hij niks meer met mijn interne reader bij de HBO Kanalen. Was hier al heel lang naar op zoek. Nu zijn al mijn zenders van Ziggo weer keurig rond de 0,200 sec.

aangepast door egbertjan

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...