Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

ik heb een P4 1.7 GHz waarop Linux Mint 13 xcfe draait.

In eerste instantie zat er 512 MB geheugen in. Het systeem draait soepel en als ik in hardware info kijk is er in "standby modes" (geen programms's geopend) slechts 170 MB RAM in gebruik. Na het openen van Firefox en LibreOffice is er "slechts" 320 MB in gebruik. Er is dus voldoende RAM over.

Als ik kijk bij Linux Mint 13 systeemeisen zie ik dat er minimaal 512 MB nodig is, maar dat 1GB wordt aanbevolen.

Heeft het zin om het geheugen uit te breiden tot 1GB of levert dit in dit geval weinig snelheidswinst op?

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

• Moderator
Geplaatst:

je pc wordt niet ineens 2x zo snel als je het geheugen uitbreidt. Als je veel programma's tegelijk wil draaien heeft het zin om er wat geheugen bij te zetten.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Ik verwacht ook niet dat hij ineens 2 keer zo snel wordt.

Ik heb twee identieke PC's naast elkaar staan, eentje met 512 Mb en eentje met 1GB en ik merk nauwelijks verschil.

Opstarten gaat nagenoeg even snel en ook het openen van programma's maakt geen verschil.

De PC's draaien ook op acceptable snelheid, dus het is ook geen must om ze sneller te maken.

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Geplaatst:

Toevallig dat ik het bericht lees op het moment, nu ik 8 programma's heb geopend en ook nog firefox...

linus opensuse 13.1 / KDE

De handelingen in een van de applicaties / vensters zie je in de systeem monitor mbt CPU en geheugen gebruik.

Over het algemeen echter is een applicatie venster met een activiteit bezig en het andere is "idle" wachtende, dus geheugen + CPU wordt erg zelden zichtbaar belast.

Maar geen enkele handeling is langzaam of wordt trager al naar gelang er meer programma's geopend worden.

Er zal wel ergens een limiet zijn betreffende het geheugen maar ik ben hem nog niet tegen gekomen met 3GB in de machine.

ik heb enkel destijds onder windows snelheidswinst bemerkt na een uitbreiding omdat windows natuurlijk altijd was aan het schrijven naar het virtueel geheugen op hdd

Onder linux met xcfe (welke ik ook getest heb) draaide het iets lekkerder wegens die simpele interface zonder grafische fratsen.

Ik heb dit nu even getest omdat ik voorheen 32bit Opensuse draaide en wilde zien of er snelheidswinst in zat...

Dus niet zichtbaar en ook niet zogenaamd voelbaar.

Denk dat je met 512MB aan de lage kant zit, maar heel veel maakt het dus niet uit onder linux.

The Crying Cowboys

Aaron Rux

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...