Ga naar inhoud


Vragen voor de aanschaf van een et8000


bigtwin

Aanbevolen berichten

Och, wat heb toch weer voor een discusie veroorzaakt...

Ook ik ben niet blij met dat sec board, maar ik heb er maar vertrouwen in... Zeker daar ik las dat je die zelf thuis kunt vervangen mocht dat al nodig zijn. Daarnaast geloof ik niet dat ik deze box hier 10 jaar of langer heb staan. Je wilt op een gegeven moment toch weer eens wat anders en moderners.

Ik was altijd DM fan, maar ook die zijn niet heilig! Door hun closed source verhaal, laten ze mij hun spullen weg doen, en omzien naar iets nieuws. Alleen daarom deze aanschaf.

Het is de 10000 geworden, want de vrouw wilde een zwarte... ;-)

Voor een mooie prijs besteld, dankzij een tip van een mede deelnemer aan deze threat...

Als het goed is komt hij morgen binnen, net als de 4Tb schijf voor erin. Leuk, zo'n "mini" server erbij, wordt weer hobby-en...

Zo is het maar net.

En het is maar net welke voor- en nadelen je wilt belichten, of als feit wilt betitelen.

 

Geniet van je aankoop!

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites


De sec board discussie is vaker gevoerd. In principe hoort de batterij zo'n 10 jaar mee te gaan, dat is m.i. geen beperking van de levensduur. Er is echter wel het extra risico dat de batterij, of de constructie, voortijdig defect raakt.

 

In dat geval is er sprake van een fabricagefout (de fout zat er al in ten tijde van de nieuwlevering, maar openbaarde zich pas later) en zou de fabrikant/importeur dit in alle gevallen gratis moeten verhelpen. Helaas blijkt de praktijk anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik kan mij werkelijk geen enkele fabrikant voorstellen die ergens zwart op wit opgeeft hoe lang zijn batterijen mee gaan.

 

Dat is namelijk, naast uiteraard de kwaliteit van de batterij, geheel afhankelijk van het verbruik en dat verbruik weet geen mens.

 

Ik denk eerder dat het na maximaal 5 a 6 jaar gedaan is met die batterij.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik was altijd DM fan, maar ook die zijn niet heilig! Door hun closed source verhaal, laten ze mij hun spullen weg doen, en omzien naar iets nieuws. Alleen daarom deze aanschaf.

 

Het is de 10000 geworden, want de vrouw wilde een zwarte... ;-)

 

Voor een mooie prijs besteld, dankzij een tip van een mede deelnemer aan deze threat...

 

Als het goed is komt hij morgen binnen, net als de 4Tb schijf voor erin. Leuk, zo'n "mini" server erbij, wordt weer hobby-en...

 

Ook ik heb het afgelopen jaar alle dm spullen (2x dm 8000, 2x 7025+ en 1x dm600 pvr) ingeruild voor nu 2x ET10000 en 2x ET 4000.  Sinds dien geen vastlopers en radartjes meer. supersnel opstarten, snelle software update, alles reageert vlot, uitzending gemist werkt snel en zonder bufferen. de processor snelheid en flash geheugen van de dm produkten is echt niet meer van deze tijd. 

 

ik ben zeer tevreden met de Xtrend ontvangers en heb nu een paar vrienden ook weten te overtuigen om hun dm ontvangers te verruilen door Xtrend en ook zij hebben bij mij aangegeven onder de indruk te zijn hoe stabiel deze ontvangers zijn in het dagelijks gebruik vergeleken met hun dm ontvangers.

 

renzie 

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een jaar of 20 geleden maakte men producten met een lange levensduur. Maar ze kwamen er achter dat ze zichzelf daarmee in de vingers sneden. Nu worden tegenwoordig computers, laptops en andere electronica gemaakt om gemiddeld drie jaar mee te gaan. Een satelliettuner die 10 jaar meegaat zonder problemen is imho een uitzondering. Ik zou wel graag weten wie een satelliettuner heeft die 10 jaar oud is. Zelf heb ik nog een IPBOX 420 van 2008. Hij staat hier, maar ik doe er al jaren niks mee.

Dus laat je niet weerhouden een ET10000 te kopen, want voordat die batterij het begeeft heb je allang weer een andere.

aangepast door chatuliem
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

 2009 kocht ik een topfield 7710 PVR,

vorig  jaar kreeg ik steeds problemen met de klok op de display. de tijd klopte niet meer, waardoor opnames verkeerd gingen.

Google zoektocht leverde me gelukkig hulp, er zat een knoopcelbatterij in de ontvanger. Die zorgde dat de ingestelde tijd behouden bleef (zoals bios van computer). De knoopcel bevond zich achter de display van de ontvanger. Deze vlot kunnen vervangen en de topfield werkt wel als voordien. Wat als het hier een securityboard was?

Ik begrijp dat Xtrend een beveiliging wil inbouwen, maar het mag niet ten koste van de consument zijn. Is dit board van de ET8000 dan ook te vervangen?

 

Intussen zoek ik een waardige opvolger voor men topfield7710. Een enigmabox die me veel kijkplezier kan garanderen, advies-gebruikservaring (mag PM) is welkom?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al met al is de ET8000 een prima ontvanger maar ik ben wel bang dat de ondersteuning op de ET8000 sinds de ET10000 er is al minder is.

Zo is de in de gebruiksaanwijzing vermelde transcoding mogelijkheid nog steeds niet aanwezig.

Ik zou de ET8000 zelf niet meer kopen maar voor een ET10000 gaan..

Alhoewel ik met de huidige ondersteuning waarschijnlijk helemaal geen Xtrend meer wil.

Xtrend ET-8000 met openPli, Visiosat Big Bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Ik had eerst een ET 9500 en na aanschaf van een ET 8000 verkocht , maar nu blijkt dat hij langzamer

zapt dan mijn oude ET 9500 ben ik van plan om toch weer een ET 9500 terug te gaan kopen .

De ET 8000 heb ik bij ***Geen-reclame*** DE gekocht dus een clown kan het niet zijn . 

Of kan dit ergens aan liggen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hallo even over de  ET8000 deze heb ik ook  wat een slecht ding is deze ontvanger  deze ontvanger is al 2 keer weg geweest voor reparatie

Had deze gekocht bij een bedrijf

Het probleem met deze box is als ik iets opneemt op de harde schijf gaan alle andere zenders op zwart.

Heb ook de andere tuner geprobeert ook niks zenders ook op zwart

Als ik dan de opname uit zet komt het beeld weer terug

Ik heb er al andere pli in gedaan maar niks geholpen de box blijft het doen.

Hiervoor had ik een vu duo nergens last van.

Dus voor mij geen xtrend et 8000 meer

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het klinkt bijna alsof je of je kaart in een CI module hebt zitten, of dat je maar een antennekabel op je ontvanger hebt aangesloten of geconfigureerd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...