Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste forumleden -

Woon al een aantal jaren in Ierland (zuid-oost kust, County Wexford). Heb momenteel twee losse LNB's op een railtje voor Astra 1 en 2 - maar wil graag uitbreiden naar 1, 2 en 3.

Wilde een Inverto Triple LNB aanschaffen.

Ik lees op dit forum veel over nogal moeizame installatie van deze LNB op een Triax 78cm schotel - en dat installatie op een 64cm schotel makkelijker is.

Is een 64cm schotel (met de Triple LNB) bruikbaar op mijn locatie of kan ik toch beter maar gaan stoeien met de 78cm schotel?

Mijn locatie:

Latitude: 52.6317°
Longitude: -6.2332°

Enig advies?

Fred

Geplaatst:

Beste ftuinstra

Welkom op dit forum.

In County Wexford is de ontvangsthoek tussen de drie satellieten kleiner dan in Nederland. In Nederland is de CanalDigitaal triple-lnb gemaakt voor een 64cm-schotel maar door de kleinere ontvangsthoek in County Wexford, zit je daar precies tussen een Triax 64 en een Triax 78 in. Je kunt dus beide schotels gebruiken maar ik adviseer je daar de Triax 78 te gebruiken. Je hebt dan meer regenreserve en de schotel is zeker niet moeilijker af te stellen dan met een Triax 64.
De ontvangsthoek tussen de Astra 19,2 en 23,5 is in Nederland 5,20 graden. In County Wexford maar 4,81 graden. Vandaar dat ik je een Triax 78 adviseer.
Probeer geen ander merk schotel want de kans is erg klein dat je daar een triple-lnb op kunt monteren gezien de geringe afstand tussen de golfpijpjes van de triple-lnb.
Je moet de triple-lnb daar wel een flink stuk schuiner zetten dan in Nederland, namelijk 19 graden schuin, zie de bijlage.
Print dit uit, knip dit uit en plak de driehoek aan de achterzijde op de triple-lnb. De schuine lijn moet dan waterpas staan.

post-60869-0-83391400-1404231413.png

Geplaatst:

Dank je Sprietje - 

Duidelijker kan het niet....

En een beetje extra regenreserve kan hier geen kwaad  :)

Ik ga er eens even rustig mee aan de slag - en zal tzt het resultaat nog wel even terugmelden.

groeten

ft

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen