Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Probeer in te loggen op mijn Vu+ duo met dreamboxedit.

Heb schijnbaar ooit mijn gebruikersnaam wachtwoord gewijzigd in de box.

Hoe kan ik deze aanpassen of resetten in de box?

Of een andere manier.

Alvast bedankt,

Geplaatst:

Normaal vul je in root en laat je paswoord leeg.Op het forum staat een gelijkaardig probleem,maar ik zou de link geven,maar vind het bewust artikel niet meer terug.misschien heb jij meer geluk.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Hallo Jürgen,

Bedankt voor je antwoord.

Wordt de gebruikersnaam en wachtwoord terug gezet naar gebruikersnaam "root" en  wachtwoord "  " door te flashen?

Zo nee, gebeurt dit wel als ik de fabrieksinstellingen herstel?

Bedankt vast.

Geplaatst:

Je kan ook de plugin sett password installeren en dan met de remote wachtwoord veranderen.

Root user kun je die van naam veranderen?

4 x Edision nino+ hybride op de T90 Hotbird, Astra 2 en kabel via multiswitch

1 x Octagon SF8008 Supreme UHD 4K Combo-Receiver als server

Geplaatst:

uh Harryinstallatie, een en ander hangt er van af welk image je op de VU+ hebt geflashed

op VTI namelijk heb je geen Plugin nodig daar druk je

blauw

scroll naar VTI gereedschap

drukt oké

scroll naar root paswoord veranderen

> virtueel toetsenbord = blauw

hoppa

het helpt toch echt om bij je vraag (als TS) te vermelden welk image je hebt

The Beat Is Rhythm

Club des Belugas

Geplaatst:

Ja,maar om een paswoord te veranderen,vraagt telnet wel eerst het oud paswoord,(bij mij in pli toch).Dus als je dit niet weet,dan denk ik,dat je problemen kan hebben om het paswoord te veranderen.

Als ik telnet op mijn windows opstart,dan typ ik root in,en daarna prompt het paswoord,en als je die niet weet,sta je daar.

Ps:als je telnet gebruikt in dcc2,vraagt hij ook het paswoord.

Maar misschien dat die plugin dat niet vraagt,maar wat heb je dan aan een beveiliging van je linux2 ontvanger?

post-40019-0-93167500-1404316170_thumb.jpg

post-40019-0-78351700-1404316185_thumb.jpg

post-40019-0-12768400-1404316202.jpg

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

• 1 jaar later...
Geplaatst:

Ik loop tegen dit probleem aan:Telnet Connected

FTP Connected
Enigma2 not detected (Functionality limited) ???

Terwijl met dreamboxedit ik een melding krij dat passwrd en login fout zijn.

Vr.gr. Andre

Bedankt voor je hulp!

Vu Solo 4K  - PLI Develop  :)  LG 55 

Geplaatst:

Ik heb hetzelfde ontelbare keren gehad met 2 DM800 boxen en nu ook een VU+ Solo2. Enige oplossing is herflashen . Je zal zien dan werkt het weer een paar dagen. Maar is geen oplossing. Je hebt dan een paar dagen tijd om een nieuw en ander paswoord in te stellen dan het standaard. Anders zal het na een tijd weer niet meer werken in Dreamboxedit. Bijkomend fenomeen kan zijn dat je geen updates meer kan doen en geen plugins meer kan downloaden. Reden is een bepaald Linus virus (de naam ontsnapt mij) dat eenvoudig je box toegang uitschakeld, ook al zit je achter een router. Heb hier maanden naar gezocht en toevallig ergens tegengekomen op een ander forum. Zoek het maar eens op. En je kan het vrij makkelijk opsporen in een VU+ map of je dat beestje hebt. Sindsdien (nu 6 maand) geen problemen meer gehad.

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...