Ga naar inhoud


Dreambox verkopen...en dan?


KlmYYZ
Ga naar oplossing Opgelost door Michel,

Aanbevolen berichten

Gewoon een DUO2 aanschaffen en als die echt niet bevalt nadat je hem hebt leren inrichten / aanpassen dan verkoop je hem toch?

Geen pijn geen moeite...

Verkopen kan met deze receivers zonder groot verlies te lijden

 

Ik had een DM8000HD, die verkocht (aan Mimisiku  ;) ) en daar nu een VU+DUO2 voor in de plaats staan. Het leek een hebbedingetje, goede specs en kleurendisplay, maar de lol is er gauw vanaf. Weinig echt verschil. Verschillen die ik wel merk zijn eerder negatief, de VU+DUO2 heeft maar twee tuner sloten (waardoor nu een externe Sundtek USB tuner wat niet altijd lekker werkt). Kleurendisplay ziet er leuk uit, maar kost veel moeite om echt informatief te gebruiken, en i.c.m. het andere display ook eigenlijk niet echt heel mooi te noemen (maar dat is een mening). Afstandsbediening van de DM vind ik ook iets fijner, maar wederom persoonlijk. De VU+DUO2 is inderdaad wel een stukje sneller dan de DM, en ondersteund 1080P. Dat laatste zou handig zijn als er een perfecte mediaplay-functionaliteit in zat: dat is niet het geval. Redelijk veel speelt hij wel - en goed, maar moet nog regelmatig terugvallen op de echte XBMC-player die wel echt alles speelt, omdat de VU+DUO2 het bestand niet wil afspelen. Bouwkwaliteit en design van de DM8000 is ook beter/mooier (gewoon simpel en goed, daar hou ik van).

 

 

Niet om de VU+DUO2 hier heel slecht neer te zetten, heb er zelf immers één en ben er tevreden mee, maar het is de overstap m.i. echt niet waard, en als ik opnieuw zou moeten kiezen tussen de twee zou ik voor de DM8000HD gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De meesten willen hun ooit peperdure DM8000 verkopen (voor veel te veel geld) omdat ze in de waan zijn dat die nog €400 of zelfs meer waard zijn. Ze denken dus hun oude ontvanger te verkopen om er voor in de plaats een nagelnieuwe ontvanger te kopen. Met het idee op zich is niets mis! Je hebt maar 1 gek nodig tenslotte.. Realistisch moet je wel gaan inzien dat de DM8000 zijn status al ruim 2 jaar kwijt is. Niets ten nadele over de kwaliteit van de DM8000 overigens, maar besef wel dat áls een koper €400 over heeft om een ontvanger te kopen hij/zij dit doet voor een nieuwe ET10000 of GigaBlue Quad en jou niet gaat afhelpen van je oude bak voor zoveel geld.

 

 

Een maandje geleden gewoon verkocht voor 375 verkocht hoor, zonder hdd, met extra dvb2s en dvbt tuner...

Vu+ Ultimo4k

1 FBC DVB-C en 1 FBC DUAL DVB-S2X

OpenPli 7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik merk wel degelijk verschil tussen de 8000 en de MaxDigital 1000, ik hoef niet perse een snellere receiver maar ik wel om beeld kwaliteit,ik heb wat andere namen van receivers voorbij zien gaan en ga wat meer info zoeken. Nogmaals bedankt allen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu staat hier de ET10000 ook in de kast.

 

Zelf ben ik aangenaam verrast door de snelheid van de box.

De ab vind ik erg wennen,liever de ab van de dm8000.

Maar goed,hier komt geen dm meer dus beter maar gewoon wennen aan de ab.

 

Wat erg fijn is dat ik nu ook gedownloade films en series gewoon op de schijf in de 10000 kan zetten.

De dm wilde nog wel eens moeilijk doen of traag worden bij het afspelen,

maar de ET10000 vreet ze allemaal moeiteloos en snel.

Groot pluspunt voor mij.

Hoeven we niet steeds de mediaspeler aan te zetten voor een film of een serie.

 

Heb er 3 s2 tuners in laten zetten,net zoals in de dm8000.

 

Duurzaamheid natuurlijk nog geen idee maar dat zien we tzt dan wel.

Daar kan ik nu niet over in zitten.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed even deze fabel weer uit de wereld helpen.

 

De feiten op een rij:

 

1. Er is geen enkele uitzending op de satelliet in 1080p en die gaat er ook niet komen.

2. Alles dat op de satelliet wordt uitgezonden is ofwel in 720p ofwel in 1080i.

3. Het kopen van een receiver die 1080p ondersteunt, gaat dus helemaal niets verbeteren aan het beeld van satellietuitzendingen, sterker nog, het 'upscalen' van 1080i naar 1080p door de broadcom chipset levert hooguit een slechter beeld op, maar in ieder geval zeker niet beter.

 

Mvg,

 

Michel

http://www.satelliet-club.nl/2011/04/landscape-hd-eerste-1080p-hd-televisiekanaal/

http://www.Bron: Totaal TV/nieuws/1125/HD-aanbieders_in_Amerika_starten_met_1080p_.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
  • Oplossing

De eerste is een cloud dienst en geen satelliet TV en de tweede is dishnetwork, een Amerikaans satelliet TV netwerk.

 

Hier in Europa is afgesproken dat 1080i en 720p de DVB-S2 distributiestandaard zijn. Er is dus geen enkele Europese zender in 1080p te vinden.

 

Het is dus simpelweg onmogelijk dat een receiver met 1080p beter beeld produceert dan in 1080i, zeker als het om een broadcom chipset gaat want die scaled niet fantastisch. Upscalen geeft in de praktijk een slechter resultaat dan native 1080i. Dit heb ik getest op een ISF gekalibreerde Panasonic ful HD plasma en een zelf gekalibreerde LG 42LM760S LCD met een VU+ Duo2 en een XP1000, beide in staat om 1080i en 1080p weer te geven. 1080i ziet er op alle vlakken beter uit.

 

Er is in sommige gevallen wel voordeel te halen bij het afspelen van DiVX HD of MKV 1080p materiaal, maar dan moet het materiaal wel van uitzonderlijk hoge kwaliteit zijn.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik nu een jaar de VU+ Duo2.

Daar heb ik een vette harddisk van 1TB in gezet en 4 dual tuners.

Opnemen en kijken tegelijk is vrijwel oneindig.

De laatste tuner heb ik nog nooit hoeven aanspreken terwijl er al diverse opnames liepen en er tegelijk gekeken werd.

Dan is pauzeren ook nog steeds mogelijk.

Wel heb ik er Blackhole op staan i.p.v. de originele software.

Dat biedt nog meer mogelijkheden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb ik toch zeker een zeer bijzondere uitvoering want ze zitten er echt in.

Het zou niet moeten kunnen maar toch.

 

Daar wordt niet getwijfeld dat je in de DUO2 de beschikking hebt over 4 Tuners maar jij schrijft dat er 4 Dual Tuners geïnstalleerd zijn, dus 8 Tuners en dat is naar mijn mening technisch niet mogelijk.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar wordt niet getwijfeld dat je in de DUO2 de beschikking hebt over 4 Tuners maar jij schrijft dat er 4 Dual Tuners geïnstalleerd zijn, dus 8 Tuners en dat is naar mijn mening technisch niet mogelijk.

Ik zit te bazelen. Twee dual tuners dus 4 tuners in totaal. 

Een mens schrijft wat in zijn enthousiasme.

Wat wel blijft is dat je eigenlijk nooit tegen een capaciteitstekort aan hobbelt.

En dat is heel aangenaam.

En dan moet ik nog een correctie op mijn overhaaste geblaat maken.

Het is namelijk geen HD van 1TB maar van 2TB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...