Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb hier nog een wat oudere pc en wil er toch win 7 op gaan draaien , nu heb ik dat progamma win 7 updater laten draaien en heb wat screenshots gemaakt hiervan .

Van die realtek heb ik de driver al op usb gezet maar kan ik nu zo alles overschrijven en hoe maak ik de backups bv voor oulook enz zodat ik niet alle kwijt ben .

1pm

post-32925-0-31757100-1404384347_thumb.jpg

post-32925-0-27918200-1404384361_thumb.jpg

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Gast Mimisiku
Geplaatst:

In outlook heb je een mooie optie 'Exporteren'. Let wel: er zit verschil tussen Outlook Express en Outlook. Vergeet niet om ook je adresboek mee te kopiëren! Die staat namelijk los van Outlook (Express). Voorts kent Windows 7 ook gewoon een User Migration optie zodat alles gewoon op je schijf blijft staan. Duurt wel veel langer (i.v.m. Compatibiliteitstests). Maar voor de zekerheid zou ik zeker even al je belangrijke data op een externe opslag plaatsen. Better Save than Sorry...

Geplaatst:

Of je stapt over op Thunderbird. Dan importeer je de email van Outlook Express, dat gaat vanzelf.

Vervolgens maak je met KLS Mailbackup een ZIP file aan. Die moet je bewaren.

Vervolgens Windows-7 erop. Thunderbird er weer op en met KLS dat ZIP filetje effe terugzetten.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Kijk dat zijn de snelle reacties voor optionele handelingen en één mail-backup maken.

Dat is fijn maar ook afhankelijk van de info die je zelf gaf in de vraagstelling.

Als je de tijd neemt, kom je tot meer overwegingen.

Zijn er bijvoorbeeld meerdere gebruikers van die PC (die zich dus allen separaat aanmelden)

De stelling hier is , Indien er meerdere gebruikers per aanmelding gescheiden op de PC werken en allen een eigen mailbox hebben <<< moet je net even iets meer doen.

Zo een Upgrade Advisor van Microsoft Windows gaat daar natuurlijk ook aan voorbij...

ciao

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

Thunderbird backup ik de map gewoon die op de pc staat.

Heb eens een nare ervaring gehad met een backup programma dus nu doe ik het tegenwoordig zo.

Iets meer werk maar ik weet bijna 100% zeker dat het goed gaat.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Geplaatst:

Dat kan ook maar KLS mailbackup maakt ook netjes een kopie van al je email accounts en wachtwoorden. Dus als je overgaat naar een nieuwe PC, of je gooit Windows er opnieuw op, dan is KLS mailbackup wel heel erg handig.

• Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)

Gast Mimisiku
Geplaatst:

En nu nog even Win7 legaal zien te regelen. Hier alleen nog bij die *dikke*.nl winkel. Via Microsoft wordt dat al lastig. Die wil alleen Win8 verkopen...

Geplaatst:

Of je stapt over op Thunderbird. Dan importeer je de email van Outlook Express, dat gaat vanzelf.

Vervolgens maak je met KLS Mailbackup een ZIP file aan. Die moet je bewaren.

Vervolgens Windows-7 erop. Thunderbird er weer op en met KLS dat ZIP filetje effe terugzetten.

Waarom zou je zo een omweg maken als het net zo simpel is in Outlook?... Tenzij hij nog Office '97 draait gaat het eigenlijk zo lang als ik mij kan herinneren prima.

En ander kopieer je gewoon het pst bestand en je folder met contacten... helemaal simpel.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Geplaatst: (aangepast)

Dat kan ook maar KLS mailbackup maakt ook netjes een kopie van al je email accounts en wachtwoorden. Dus als je overgaat naar een nieuwe PC, of je gooit Windows er opnieuw op, dan is KLS mailbackup wel heel erg handig.

Ik wist niet dat Thunderbird ook de account settings meeneemt. Ik denk dat dit komt omdat MS de bewuste keuze heeft gemaakt om de wachtwoorden dan beter te verbergen/encrypten.

Dus als je geen moeite hebt om een account in te stellen dan is er eigenlijk weinig voordeel aan TB, mijn inziens. Heb je hier wel moeite mee dan zal het idd wel heerlijk zijn.

aangepast door Sjattuh

Geplaatst:

Niet Thunderbird. Dat doet KLS mailbackup. Het kan nog veel meer. Ook voor Firefox. Bekijk het maar eens.

Geplaatst:

Met Outlook is het super simpel..  Je moet alleen even je account gegevens hebben (eventueel via mailpw van nirsoft dan heb je alle gegevens die je nodig hebt inclusief wachtwoord).  

• PST kopiëren naar nieuwe machine (of terug zetten uit backup)
  • Account weer aanmaken in outlook en aangeven dat je oude PST wil gebruiken
  • Klaar

Alle mappen, contactpersonen, agenda items zijn weer terug.

Ik zet meestal alle data terug op een andere schijf (als die er is) en maak daar mapjes aan voor de standaard locaties zoals afbeeldingen, muziek, documenten, video en maak dan ook een mapje met email waar ik dan die oude pst in zet.

In de eigenschappen van van de standaard mappen kun je de locatie aanpassen en die laat ik dan verwijzen naar die andere schijf

Als je dit goed doet, kun je ongestraft je hele systeem schijf overhoop halen zonder data kwijt te raken en een backup maken is ook makkelijker in te stellen

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Niet Thunderbird. Dat doet KLS mailbackup. Het kan nog veel meer. Ook voor Firefox. Bekijk het maar eens.

Ik zal eens kijken, maar ik doe eigenlijk ook wat Win hierboven beschrijft en dat gaat prima.

Geplaatst:

Ik gebruik KLS Mailbackup ook voor regelmatige back-ups van Thunderbird en Firefox. Het levertj maar 1 zip filetje dus alle zip's in één map is ook lekker overzichtelijk.

Geplaatst:

Ik gebruik KLS Mailbackup ook voor regelmatige back-ups van Thunderbird en Firefox. Het levertj maar 1 zip filetje dus alle zip's in één map is ook lekker overzichtelijk.

en wederom wordt niet gereageerd inzake OUTLOOK

zo kun je wel KLS Mailbackup propageren maar wordt telkenmale minder betrouwbaar als je de vragen niet beantwoord

Second Life

Mungo Parker

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...