Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb een VU Duo gerepareerd met het bekende rode led probleem. Naast de condensator moest ook de voedingstabilisator U801 worden vervangen. Het toestel functioneert terug.

Nu valt het me op dat de ventilator niet meer draait. Ik zie 2 mogelijkheden:

1. Van bij de levering heeft de ventilator altijd gedraaid. Mogelijk was dit toen al niet goed, en wordt bij normale werking de ventilator enkel geactiveerd vanaf een bepaalde interne hoge temperatuur. Het toestel staat helemaal vrij, ideale ventilatie mogelijkheden en nooit in de zon.

2. De ventilator hoort altijd te draaien en is er nu, na de reparatie nog iets defect.

Welke van beide mogelijkheden is van toepassing? Ik weet namelijk niet bij een normaal goed werkend apparaat of de ventilator altijd draait of enkel bij hogere temperaturen.

Graag jullie expertise

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Bij de VU+ Duo draait de ventilator altijd als hij in gebruik is, als hij in standby gaat draait hij ook tenzij je de plugin gebruikt die dat regelt. In Openpli vind je de plugin enigma2-plugin-systemplugins-vuplus-ventilatorcontrole_2013-01-23-dutch_mips32el.ipk (weet niet exact of dit de laatste was)

Als de box aan is en je geeft de ventilator een zetje blijft ie dan niet draaien?

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Voor de duidelijkheid: ik heb een DM8000 met daarin een ventilator. Deze kun je met een fan-Control beheren. Het zou best eens kunnen zijn dat door de bijna defecte componenten het apparaat te heet werd en daardoor de fan altijd draaide. Heb je de fan fysiek zien draaien? Misschien draait hij heel rustig...

Geplaatst:

@Mimisiku: inderdaad vlak na de reparatie heb ik hem niet fysiek zien draaien (niet opgelet), enkel niet gehoord. Waarschijnlijk draaide hij heel traag en ik wist toen niet dat dit kon. Ik kende enkel een snel draaiende ventilator. Zou best wel eens kunnen wat je schrijft.

Nu, een paar uur na de reparatie draait de ventilator stil en rustig. Dit had ik voor de reparatie nooit meegemaakt. Voorheen draaide de ventilator altijd op een vast, waarschijnlijk de snelste, snelheid als hij aan stond. In standby draaide hij nooit.

Ik heb de indruk dat er al een probleem was toen het toestel nieuw gekocht is. Zo te lezen uit de reacties en wat ik vanavond zie, is de snelheid dus afhankelijk van de gebruikt image met al dan niet een plugin. Mijn image is nog steeds een oudere maar prima werkende OpenPli.

Geplaatst:

Ik heb geen extra plugins voor de fan controle.

de ventilator draait:

als die aan staat,dus op een zender staat.

Als er een opname bezig is,ook al staat die op standby.

Als die op standby staat zonder opname,draait de ventilator niet.

het is pli4.0

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

De ventilator in de Duo kent 2 standen aan of uit meer keuze is er niet.

De ventilator is niet temperatuur gestuurd en het toerental is niet variabel

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...